neděle 5. srpna 2012

Kruci, jsem shopaholik

5.8.2012

Kruci, jsem shopaholik

5. srpna 2012 v 13:59 | ANA |  O nesmrtelnosti chrousta 
 
Při čtení knížky Báječný svět shopaholiků jsem si uvědomila jednu neuvěřitelnou pravdu.

Jsem shopaholik.
 Protože shopaholik přece nemusí nakupovat nutně jenom hadříky a boty. Shopaholik je každý, kdo rád a hodně nakupuje! A už vůbec, pokud nakupuje nad své možnosti.

No, já nakupuji ráda. Na nakupování hodně mi chybí finanční prostředky. Ale kdybych je měla, tak nakupuji snad denně.
Tuhle úděsnou pravdu jsem zjistila v posledních pár dnech, kdy jsem si slibovala, že nebudu už kruci utrácet, když je letní sezóna a finanční krize. Teda ta moje malá domácí, na světovou kašlu.
Takže jeden den - salám, rohlíky, půlka chleba, rajčata, okurky.
Druhý den - u naší trafikantky vajíčka, v druhém obchodu dvoje granule pro kočky, nějaké křupky a čaj. Jé, toaleťáky, na ty jsem málem zapomněla.
Třetí den znovu do druhého obchodu, koupit prášek na praní. A když už jsem v tom obchodě byla, koupila jsem si kousek spodního prádélka, černého s bílými puntíky. Nebudu jmenovat. A taky Savo, musím mít v zásobě něco pro desinfekci.
Čtvrtý den - důslednost sama, minula jsem všechny obchody.
Ale dala jsem si v cukrárně dva kopečky zmrzliny.
Další den - mléko v akci! No a protože okurky už téměř sežrány, tak zakoupeny další. A když mají v akci broskve, tak proč je nevzít taky, že...
Další den - návštěva drogerky. Šampon na vlasy Timotei, jedny granule pro kočku, Savo perex a lepicí pásku na moly.
Další den - salám došel, taky sýr už dochází a mají ty báječné zákusky...
V dalším obchodě mají jogurty s dobrou cenou. S fakt dobrou cenou, na dnešní poměry. Takže dva, čtyři - ne, raději rovnou šest. Jo a taky potřebuju máslo.

No ne, takhle by to nešlo, vážení.

A proto když jsem ve čtvrtek vyjela do Brna, rozhodla se utratit nejvíc pětistovku.
No, za pětistovku jsem si koupila Hunger games v Knižním klubu, všechny tři díly v jednom. A bylo to megabalení a vymazlený vzhled. Kdo by odolal!
Další pětistovku jsem vyvalila za fotky (focení na průkazku), za průkazku, za nové cibule (myslím normální cibule rostlé, nikoliv hodinky), za maliny, jahody a borůvky, o šíleně drahém česneku ani nemluvě. A když už jsem byla v tom utrácení, koupila jsem si na nádraží dva croisanty máčené v čokoládě.

Připouštím, že většina z toho, co jsem jmenovala, jsou poměrně nutné věci. Které bych koupit musela.
Ale je spousta věcí, které mít nemusím a přesto bych kupovala.
A v tom vidím skutečný shopaholismus.

Kdybych ty prachy měla, utrácela bych je za knížky. Můj seznam je na naplnění jedné slušné knihovničky, převážně fantasy, taky nějaké scifíčko a horůrek. A k tomu několik takzvaných společenských románů, několik humorných románů a několik hlubokomyslných.
O publikacích, jak něco zhotovit, ani nemluvě.
A to nemám všechno, co se mi mihne před očima!
V ten čtvrtek jsem chodila kolem výkladů a nedívala se do nich. Proč, když si člověk nemůže nic koupit. Jedu teď totiž v systému OU.
A věřte, že mě to až fyzicky bolelo, když jsem šla kolem obchůdku s materiálem na scrapbook, kolem výtvarných potřeb, kolem nádherných čajových konviček, a obchůdku s kabelkami a musela je minout. Minula jsem obchod s aromalampami a svíčkami a voňavými oleji. Obchod s přízemi, krásnými melírovanými barvami. Obchod s čaji, zelené, černé i bílé čaje, ovocné směsi, v nejrůznějších příchutích a vůních.

Kupuju věci, které neužívám. Pardon, jinak. Kupovala jsem věci, které jsem neužívala. A tak mám doma několik souprav hrnků, hrnce, barevné svíčky, misky, talířky... i když tohle jsou věci, které se prostě neztratí.
Ale stejně tak mám krémy a olejíčky, které neužívám, nebo jen zřídka. Těžko odolávám koupi barevné palety očních stínů, jsou tak lákavé! Ale při mém stylu líčení mi jedny stíny vydrží minimálně pět let.
Laky na nehty. Mám jich pěknou řádku, když jsme jezdili na Expo Praha, vždycky jsem si jich několik koupila a to jsem se ještě musela držet, abych toho nezkoupila víc. Lakuji se jednou za čas, když mám náladu... a spíš v létě než v zimě.

Když vidím katalog Bio Relaxu, zkoupila bych to všechno. Všechny ty nádherně vypadající olejíčky, zábaly, krémy, pleťové masky a voňavé peelingy. Kupovala bych voňavky. Na parfémy si netroufám, ale parfémové vody bych mohla mít seřazené jako vojáčky. Vůně jsou moje. Květinové a citrusové, svěží vůně mořské. Také ovocné. Růže, jasmín, neroli, pačuli, vanilka jen opravdu decentně, ale více grep, pomeranč, černý rybíz (voní opravdu báječně), kiwi a meloun. Bílý leknín, květ opuncie. To všechno voní jak rozkvetlá zahrada.
Kupovala bych obrazy a obrázky. Zdravý rozum mi velí - nic nebrat! Z logických důvodů, nebylo by je kam dát. Ale lákají mě i stuhy, různé korálky, sisalové zdobení, a když vlezu do obchodu s výtvarnými potřebami, jsem jak léčený alkoholik - jen tupě a smutně zírám na různé papíry s různými strukturami, akrylové barvy, akvarelové barvy, akvarelové pastelky, různé fixy a barevné tužky a tuhy a tuše, temperové barvy, o ubrouscích na decoupage ani nemluvě.

Přitom něco vyrobím jednou za uherský rok.

Lákají mě deníčky. Sešitky s tvrdými deskami, s různými ornamenty, bez linek i s linkami. Listuji jimi a představuji si, co do nich napsat...
Varné konvice, toustovače a topinkovače. Deky a povlečení. Ručníky a osušky. Vždyť já bych prakticky nakoupila v každém obchodu!

Jsem příšerná. A že jsem vlastně shopaholik, jsem si uvědomila po přečtení knížky, kterou jsem recenzovala v minulém článku.
Protože shopaholik není jen člověk, který nakupuje drahé věci. Je to člověk, který nakupuje věci, které nutně nepotřebuje, jen proto, že se mu líbí. Že proměňuje jejich místo, bere je do ruky, odnáší je domů, vybaluje a vychutnává si pohled na ně nebo báječný pocit z dotyku, pokud jde o polštářek, měkoučký župan nebo báječnou teplou deku, která barevně oživí pokoj...

Naštěstí nejsem ztracená existence. Úvěrové karty vůbec nepoužívám, nepoužívám ani karty platební. Platím hotově a díky tomu mám dobrý přehled, kolik to mincí a bankovek mám ještě k mání. Platit platební kartou, jsem ztracená.

1.obraz kolážový. Prostě krásné věcičky, které zdobí a zpříjemňují život

 

































2.obraz nekolážový, zmíněná trilogie v jednom - Hunger games

Žádné komentáře:

Okomentovat