pátek 3. května 2013

Jsem jeden velký otazník

3.5.2013  tt

...když tak zírám na bílou stránku a přemýšlím nad takovou jednoduchou věcí, jako je nadpis.

V televizi se bude za chvíli vraždit, a povím vám, že v Midsommeru bych nechtěla bydlet ani zadarmo. Je to tuze nebezpečný místo, vážně! Spíš se divím, že tam ještě někdo žije, na to, že se tam pořád vraždí, je tam pořád cvrkot.

Do toho mi z bedýnek hraje soundtrack New moon. Film se sice moc nepoved, ale soundtrack je docela vydařený.
Cosi mi vadí, a to neustále. Aha, už to vím. Zub. Uštíp se mi další kousek zubu... zdá se, že za chvíli budu adept na klapačky. Ale ono se mi všechno nějak urychluje, tak budu asi adept pro tu zubatou. Zatím asi začíná se zubama?

Venku depresívně, uvnitř jsem znovu zapla už vypnutá kamna, protože to všechno bylo tak studený, že jsem nevydržela. Stejně jsem zjistila zajímavou věc, v pokoji 23 stupňů a byla mi zima. Když jsem zatopila, teplota se vyšplhala trochu výš a začínám roztávat. Ale když bylo slunečno, kamna jsem měla vypnutá a v pokoji teplota 20 stupňů, zima mi nebyla. Divné, velmi divné.

Co nového v našich končinách? Nic. Velké, velké nic. O pokácených stromech jsem dávala fotky minule, koncem dubna obligátní čarodejnice, první máj bez průvodu a s lenošením. Pobavila mě Činda, která se zachumlala do tašky, takové velké kostkované a když chtěla seskočit, provlíkla hlavu skrzevá ucho a nemohla se dostat ven. Takže žuchla na zem i s kabelou a s kabelou na zádech lítala po kuchyni, celá zdivočelá, než jsem tam doběhla podívat se, co je to za rachot. Naštěstí se ode mě dala zastavit a hned jsem ji vysvobodila, chuderku vyděšenou... dostala kousek salámku, pohlazení a kabelu jsem šla hnedle uklidit.
Ale přesto jsem se musela smát. Ten pohled na ni byl totiž k popukání.

U koček jsem taky jeden velký otazník. Jejich chování je totiž víc než záhadné. Zkouší každé možné místo v domě, někde se zdrží několik dní, někde jen hodinu. Místa mění. Proč?
Stejně tak zkouší nové krabice. Krabici od balíku nikdy hned nevyhazuji. Naše micky si totiž hned zabírají místo a pár dní ji okupují. Voní jim novotou a cítí se tam bezpečně. Po několika dnech je však krabice přestává lákat...

Kde jsem taky velký otazník? U hudby. Mám zajímavý výběr muziky, kterou poslouchám. Nejsem vyhraněný typ a poslouchám téměř všechno, spíš podle nálady. Dnes odpoledne to bylo AC/DC. Po hodině jsem přeladila na soundtracky, před chvíli dohrálo Zatmění (nikoliv New moon, jak jsem avizovala) a teď poslouchám tóny Howarda Shore. Gladiátor, děsně smutná muzika. Pearl Harbor, Rain Man, Lost Samurai...

Filmová hudba je vůbec úžasná. Málokoho napadne, jak moc je hudba ve filmu důležitá? Bereme ji jako samozřejmou věc, součást filmu. Ale nenapadne nás, že právě díky hudbě se bavíme, díky hudbě se strachujeme, díky hudbě se dojímáme, díky hudbě máme nervy jako na špagátě. Zvuk je to, co posiluje dojem z filmu. Vezměte si kteroukoliv pasáž z kterého koliv filmu - třeba dojemný okamžik, kdy v Návratu krále Gandalf vyjíždí z bran Minas Tirith, aby svým světlem odehnal nazgůly, útočící na bojovníky. Samotný okamžik je vlastně nezajímavý. Jo, tamhle jede nějakej děda v bílým plášti a tamhle prchají nazgůlové na létajíchch příšerách. Ale přidejme k tomu nádherný dětský hlas, který celé scéně dodá důležitost, váhu, nevinnost a krásu a dojem se hned znásobí.
A ještě lepší příklad? Horor. Chvíle nervového vypětí. Vrah číhá za obětí, za dveřmi, za zástěnou... vetřelčí vajíčko se začíná otvírat... žralok připlouvá k nic netušící oběti... z věře kostela se láme střechýl a padá na člověka, kterého je třeba odstranit... ze studny v televizi vylézá jakási prapodivná postava.
Vypněte hudbu a polovina hrůzy je pryč.

Ještě jeden otazník ve mně zbývá. Včera jsem zaslechla v rádiu zprávu, zprávičku, o jednom šokujícím případu, kdy pětileté dítě zabilo svou sestřičku ránou ze zbraně, kterou dostalo od svých rodičů k narozeninám. Klučík byl čiperný a střelil sestřičku do prsou. A já se ptám - jsou vůbec ti rodiče normální?



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
Dnešní pelmel na téma týdne, ač nebyl zamýšlen na téma týdne.
Přiložené foto s jarním motivem, neb máme jaro.
Chtěla jsem přidat i video, ale to nechám na příště.

Žádné komentáře:

Okomentovat