úterý 2. prosince 2014

V ledu zakleto

Zakleto v ledu, nebo prokletý led, spíš bych řekla to druhé. Ano, je to krásný pohled, na větvičky obalené ledem, ovšem taková větvička obalená ledem, když praskne a zřítí se na naši nebohou šišku, už tak krásná není. A ledová nadílka, která nás přepadla včera a pokračovala dnes, také není krásná.

V neděli večer jsem šla vynést odpadky do popelnice a drobounce pršelo. Pochválila jsem si, že jsem se vykašlala na vybírání sudu (20 kyblů minimálně a veškerá práce by byla vniveč, protože když prší, sud je plný do půl hoďky. )
A zároveň jsem si uvědomila, jaký to může být mazec, pokud zamrzne.

V pondělí dopoledne to ještě šlo, krapítek to prokluzovalo, když jsem šla do obchodu pro chleba, který neměli, a tak jsem vzala aspoň čtyři rohlíky a dvě mouky a nějaký ten toaleťák, aby paní obchodní nebyla úplně škodná, poslední dobou je na tom docela špatně a vypadá to, že snad obchod, který perfektně šlapal víc než deset let, zavře... Takže, to trochu prokluzovalo, ale ještě dobrý.

Opravdový mazec nastal, když začalo pršet víc a pršelo a pršelo a pršelo. Snad po deseti letech jsem viděla rampouchy a střechýly. Mazec! Do práce jsem lezla kachním stylem, co noha nohu mine (mírně do kopečka a pěkně to sjíždělo), než jsem došla, byla jsem pěkně uondaná. Navečer světelná kalamita (pro mnohé i tepelná), protože, koho by to napadlo, vypadl proud. Nedivím se, tohle se dalo čekat. Ale že budou některé vesnice bez proudu víc než dvanáct hodin, to už je vážně problém. A tam, kde se topí jen elektřinou, tam je opravdu lituji.

O dopravních kolapsech už se mluví a píše v televizi a na internetu, vlaky zpoždění několik hodin (dovedete si představit, zkejsnout v tomto počasí někde ve vyhnálkově s nevytopenou čekárnou? Já trochu jo, páč jsem něco podobného zažila, akorát že ta čekárna byla vytopená).

Myslím, že včera a dnes poletovalo vzduchem mnoho kleteb a spílání škodolibému Petrovi, maceše Přírodě a všem spojům, které nefungovaly (ale ony za to fakt nemohly, ty spoje, prostě macecha Příroda nám to zas jednou zasolila).
Někteří soudní šéfové dali den nebo dva volna. Co taky v den, kdy se neví, jestli vůbec bude fungovat elektřina, internet a mobily? Mně třeba internet nejel od včerejška do dneška. Ani televize, ale to se dalo překlenout jednou dvaatřiceti gigovou fleškou.

Velmi mě to lákalo jít procházkou ven a zafotit si. Ale vidina uklouznutí někde na ledu a válet se tam jak ta mrcha bez pomoci mě od procházky odradila a tak jsem se spokojila jen s drobky, které jsem potkala cestou do práce.

Tak třeba hnedle před domem. Vrbka kroucená, jehličnan a na záhonku sousedky přes ulici růže v ledu.








 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V Rajhradě hnedle u zastávky

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Šípky a led, nebo šípky a sníh. Skvělá kombinace.



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A tohle prosím není kartáček na zuby, ale večerní osvětlení, neboli pouliční lampa. Lampa, ze které visí rampouchy jeden vedle druhého. Tomu se prostě nedalo odolat! Vycvaknuto půl minuty před příjezdem autobusu.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dnešní fotky jsem pořizovala s fujifine kompaktem. Vážně fotí líp. No aby ne, za ty peníze, co musel stát...
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat