pátek 2. prosince 2022

Dnes první letošní sněžení.

Teda první letošní po létě, nepočítám únor nebo leden a tak.

Lapla jsem foťák a šla cvaknout aspoň  pár snímků na ulici. Ne daleko, bylo vlezlo a pořád sněžilo. Teda spíš padal sníh s vodou, ale zatím je bílo a je to takový nečekaně sympatický pohled. 

Kéž by to byl prašan. Křupavý, lehký a suchý sníh, který vydrží delší dobu. 

Ale co není, může být, zima teprve začíná...







  No a taky se mi vybavil jeden starý, ale dobrý fórek.


Ale ladí to k předvánoční výzdobě. Už na ní tak trochu pracuji, v rámci možností a volného času, kterého moc volného nemám. Ale letos jsem se vrhla na nákup vánočních blbinek, tucet svíček s vůněmi i bez vůní, malinkaté zápichy, stromečky, umělé větvičky. Taky jsem si pořídila dva nové vánoční hrnky a asi dva dny cintala nad nádhernými vánočními soupravami. Ale protože jsem ještě při smyslech, zůstala jsem jen u toho obdivování. 

I když možná na rok si nějaký ten vánoční talíř koupím. Ne celou soupravu, to je fakt přepych. Ale dva talíře na vánoční večeři. Hrnky už mám. :-) 

Taky jsem se znovu rozečetla, i když to jde pomalu, protože u sínám. Ale pořídila jsem si svoje prvný brýle na čtení. I když, pokud možno, se snažím číst bez brýlí... před pár dny jsem dočetla Dickensovu Vánoční koledu a teď se pustila do Duškových Tuláků.

Mimochodem, všimli jste si, jak málo je knih s vánoční tematikou? 

Filmy, ty jo. Těch jsem našla už dost, od těch dobrých po slaboduché břečky.

Ale knihy? Mimo Vánoční koledy si nevybavuji žádnou. Teď je nějaká v nabídce KK, nějaké adventní povídky. Asi to zkusím.

A letos nepeču.

Upeču si vánoční štrůdl.

A vysomruji pár kousků cukroví od někoho, kdo peče :-)  

Moje nově zakoupené vánoční blbinky. 




A taky malá předvánoční iluminace.


Mějte se všichni dobře a hlavně zdraví.


12 komentářů:

  1. Já mám z vánočních filmů nejraději Lásku nebeskou ;-) . Ale včera jsem koukala na náš český film Přání ježíškovi a ten se mi docela líbil. Tebe by na něm nadchlo že byl komplet natočený v Brně. Musím říct, že to tam máte ale na adventy pěkný! Film Přijde letos Ježíšek byl sice skvělý co do obsazení (Abrhám, Šafránková, Chmela) ale už tak trochu pokulhával děj. Ale těm vánočním filmům to člověk tak nějak rád promine.... ten který byl letos natočený a půjde teprve do kin, Vánoční příběh je sice prý opravdu pokus o českou Lásku nebeskou, ale dost ho kritika ztrhala. Takže asi bude ke koukání....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy - eumenidas4. prosince 2022 v 4:29

      Láska nebeská je nádherný film. Trochu mi jej připomněla i polská verze Noc plná zázraků - taky taková mozaika lidských osudů. - Přání Ježíškovi mi uniklo, poohlédnu se. A ten nový, Vánoční příběh, na ten také kouknu - díky za tip! (Nemůžu komentovat když jsem přihlášená, takže to jméno dopisuju...)

      Vymazat
    2. A ještě jeden hezkej film, sice ne vánoční, ale moc dobře obsazenej. Srdce na dlani.

      Vymazat
    3. Dík za tip, Srdce na dlani zkusím pohledat. - Ale k tomu vánočnímu filmu Přání k Ježíškovi, už jsem jej konečně viděla a moc se mi líbil. Ale po chvíli sledování mi tam některé věci byly nějako povědomé, a pak jsem na to přišla. Bohužel, ten film je na dobrých osmdesát procent obšlahnutý z filmu Noc zázraků, který jsem ti dala jako tip. Některé momenty okopírované téměř doslovně, je to velká škoda, protože natočit mozaikový film by mohlo být nápadité a přesto neopisující. - Ale Přání Ježíškovi se mi líbilo, to nemůžu říct že ne, právě jsem si ho stáhla a mám uloženej. Zkus se podívat, jestli budeš chtít, na zmíněnou Noc zázraků. Film je z roku 2011, takže jasná časová posloupnost a sama uvidíš, kolik podobných nebo shodných momentů bude mít.. - Srdce na dlani zkusím dohledat.

      Vymazat
  2. Jo, a to sněžení mi nejdřív popsal kamarád od Brna, v té době tu bylo hnusno a nic, a když mi psal podruhé už tady taky chumelilo docela intenzivně. Jen škoda, že nebylo víc přimrzlo, aby to alespoň chvilku vydrželo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kéž by mrzlo jako dnes. To by sníh opravdu vydržel.Viděla jsem pár fotek z jiných končin (v naší zemi, ne za hranicemi) - a to bylo jak z pohádky.

      Vymazat
  3. U nás taky nachumelilo, naštěstí to za dva dny roztálo. Dnes znovu a už to zase taje, což mě moc netěší, protože tam je čvachta a my jdeme na adventní trhy do školy prvorozeného. Za mě by mohlo napadnout den před Štědrým dnem, po Novém roce roztát a čus párky :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak jsem psala už VendyW - kéž by bylo jako dnes, pod nulou. Sucho a zima, ale taková suchá zima. V té kdyby nasněžilo, tak by šlo nejspíš o krásný prašan. - Ale příští týden se má už zase oteplovat, takže vánoce budou na blátě. Nu což, nic nového.... Jinak, tvá představa o sněhu je podobná té mé. Na Štědrý den nasněžit, po Novém roce roztát... nebo roztát až v únoru. Ale suchá zima, křupající sníh, žádné mokré čvachtadlo.

      Vymazat
  4. U nás na Vysočině dnes ráno bylo trochu mokrého sněhu. Měl přijet synovec z Moravy pro ovoce a plody farmičky, takže jsem se vrhla na prometání cestičky. Jde mi to jako psovi pastva, protože pořád ještě chodím s ortézou po operaci prasklé achilovky. Už se to ale blíží ke konci, příští týden už mi ji po 6 týdnech sundají. To už se mi bude ve sněhu této zimy dát chodit líp.
    Přeji co nejlepší zdravé předvánoční dni všem komentujícím :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad to máš dnes lepší. Ta operace musela být náročná a doufám, že se ti noha uzdravuje stále líp. Jsi zase o týden blíž sundání ortézy. Přeji ti pěkné Vánoce a stejně tak dobré i předvánoční dny!

      Vymazat
  5. Zelený Kavalír4. ledna 2023 v 12:20

    Je škoda, že hodně veteránů z blogu cz má tak mizernou písmáckou morálku. Včetně mě! Přeju do letošního roku zlepšení a klasiku jako hodně štěstí, zdraví a spokojenosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Asi hodně lidí tak nějak posunula doba, nebo to prostě není ono, když už to není na blogu.cz (ta platforma mi připadala fakt jedinečná, celým založením) - Přeji ať se i v tomto roce daří.

      Vymazat