úterý 6. ledna 2015

Lazarovy žalozpěvy aneb vole, táhni k doktorovi

Nerada si připadám jako věčná fňukna a skuhralka, ale už se to fakt s tím kašlem táhne dost dlouho (skoro měsíc), i když můj rekord byl tři měsíce a stopnut byl nějakým ultraantibiotikem, který prý bylo snad na všechno.

Letos (vlastně loni a letos) se z toho nemůžu nějak vymotat a dokonce jako by se to zhoršovalo. Pravda, vybrala jsem jedno balení Bromhexinu a ve zbytku se spolehla na přesvánoční povalování a čajíkování, ale toho povalování zas tolik nebylo, i když jsem vyloučila veškeré výlety a vycházky, takže spíš to čajíkování. A dva dny v práci za podpory hašlerek, ze kterých mi brzy vypadnou všechny zuby.

Nebudu tady líčit a pitvat problémy suchého dráždivého kašle, spíš zkusím dát několik doporučení.

Pomůžou: hašlerky, šalvějové bonbony, hallsky modré (ale ty jsem už proklatě dlouho neviděla, vyrábí se ještě vůbec?
Pomůžou, ale jen na momentální chvíli, dočasně.

Výborný: černý čaj, neslazený i slazený čímkoliv, medem, cukrem, třtinovým cukrem (další sladidla neozkoušeny)

Velmi dobrý: bylinný čaj typu lipák, černý bez (květy), fazolové lusky sušené, možná i kopřiva nebo měsíček lékařský. Ideální je směs toho všeho.

Dobrý: kysané zelí, cibule syrová, česnek (nejlépe na topinky), ananas dobře uzrálý, mandarinky a pomeranče (i když citrusy se v zimě nedoporučují) a banány.

Dobrý: dát si do pokoje na radiátor hrnek s vodou, může být i trochu slaná, a také třeba s pár kapkami eukalyptu nebo smrkového esenciálního oleje. Čistí vzduch a osvěžuje.

Dobrý: vývar masový, vývar zeleninový, třebas s nudličkama, může být přidáno trocha čili nebo zázvoru, případně česneku lisovaného, nejen v klasické česnekačce, ale i třeba v zeleninovém vývaru. Pro zeleninový vývar doporučuji přidat na špičku nože sádla.

Dobrý: napařit si nohy nebo na chvíli ruce po lokty (teplota pravdaže snesitelná)

Dobrý: ležet. Opravdu ležet, nevyšívat, nešít, neplést, neháčkovat, nemalovat, číst jen minimálně, možná koukat na televizi nebo poslouchat rádio, ale dát klidový režim, takže moc neprožívat emoce. (I když to někdy nejde a maminy od dětí a ženské od rodiny vůbec na toto doporučení skřípou zuby\)

Dobrý: když nic nepomáhá, přidat oficiální léčivo. Takže, Tussin, Stoptussin, Robitussin, nebo Bromhexin. Případně něco dalšího, co je na suchý dráždivý kašel.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nedoporučuji: čaje takzvané odhleňovací.

Nedoporučuji: čaje zelené nebo ovocné

Nedoporučuji: mléčné výrobky, jogurty, tvarohy, sýry, ale ani mléko, třebas jen do kafe (jak je to se salkem nebo se sušeným mlékem, jsem zatím nezkoušela)

Nedoporučuji: čokoládu nebo kakao, čokoládové moučníky (i když proklatě dobré)

Opatrně! s případným napařováním nad horkou vodou se solí. Je výborná na protáhnutí dutin, ale může docela potrápit průdušky.

Vyvarujte se! Slaných nápojů (horká voda se solí, horká vincentka s mlékem, horká vincentka bez mléka, jakékoliv jitrocelové sirupy nebo kapky, cokoliv založeno na odhleňování, včetně ACC longu nebo Ambexu, což jsou taky jakési tablety rozpustné ve vodě.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Můžu vám říct, že dnes v noci jsem si naordinovala horkou vodu se solí a po dvou hodinách ještě jeden Ambex. Nemohla jsem usnout do sedmé hodiny do rána, kdy jsem definitivně odpadla, přičemž jsem se tak dusila, že jsem vážně myslela, že už hrabu ke konečné. Fakt s tímhle neblbněte a ani to nezkoušejte!

A nakonec, když nic nepomůže, tak fakt zahájit proces uzdravovací, s návštěvou doktora a absolvováním několika dalších vyšetření u odborníků, včetně odskoku na rentgen. V případě, že byste měli fakt spíš ležet, je tohle pobíhání po doktorech docela divně zdůvodnitelné, ale děje se.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dnes přidáno jen několik fotkových úprav, nesouvisejících s tématem.

Vánoce byly celkem fajn, hodně filmů a pohádek a stejně jsem ještě mixovala filmy z flash USB, přečetla jsem Černobílý svět, vzdala jsem Přede mnou poklekni a začala číst Lobbistu. Mám rozpletenou šálu, na kterou jsem nesáhla víc než týden a dopletla jsem si šikovnou chlupatou čepici. Bílou s jemně šedivým melírovaným lemem. Ježíšek mi nadělil sadu koření, senzační pikslu s čokoládovými sušenkami, ochranný program do počítače, drátěný věšák , pěkný srdíčkový hrneček a tři smaltovaná srdíčka v jednom, nějaký ten krém, roztomilou figurku splétanou z gumiček, několik pohlednicových pozdravů a nebýt toho pitomého kašle, bylo by to senzační. Navíc jsem si přidala k nadílce román Gravitace a publikaci o pletení čepic.


 Přeji vám hlavně zdraví, jestli máte problémy s kašlem (a to má prý hodně lidí, poslední dobou), zkuste některé z mých doporučení nebo nedoporučení. Pokud správně namítnete, proč nejsem s tím doporučením už zdravá jako řípa, pak vězte, že mezi mé kúry jsem vpravila i několik nedoporučených. Pak to vypadá, jak to vypadá...
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat