neděle 18. února 2018

Můj úžasný filmlist aneb - vivat retro!

Už před vánoci mě Čétédvojka mile překvapila s nasazením starších filmových kousků.

Od Prázdnin v Římě, přes Kočku na rozpálené plechové střeše, po Jih proti Severu....
V nasazeném trendu pokračovala dál, s vysíláním skvělých Bondovek, na které se chystám. A vlastně se chystám na filmovou jízdu ve stylu retro.

Už proto, že mnohé filmy jsem už kdysi viděla, a až na pár výjimek už si poměrně nepamatuji, o čem byly (Jako zabít ptáčka, Dívka ze západu, Lawrence z Arábie, Cesta na západ, nebo i české, jako i starší české filmy a inscenované hry, které též proběhly v televizi - kupříkladu Tchyně (čemuž předcházel ještě jeden díl). Nebo Krajina s nábytkem. Nebo Jan Cimbura, Hordubal nebo zfilmované Čapkovy povídky.

Stejně je zvláštní, že po letech si z filmu člověk nevybaví nic moc, ani stručný děj, spíš jen nějaké útržky, scénku, občas dokonce i větu, výrok, nebo pocit z filmu vůbec.

I tohle je jeden z důvodů, proč si nějaké filmy chci střihnout znovu. Jestli na mě budou působit stejně jako tenkrát, nebo budou aspoň dostatečně dobré.
Protože, třeba takový Duch s Patrickem Swayzem, ten na mě udělal ohromný dojem i po letech, kdy jsem jej viděla znovu.
Protože třeba Casablanca na mě působila víc rozporujícím dojmem, než když jsem ji viděla poprvé - hlavní postava, tedy Ilsa, mě svým způsobem děsně iritovala.
Kdežto třeba Kaktusový květ mě sice nerozesmál tak jako kdysi, ale přesto mi připadal velmi vtipný a zábavný.
O komedii Někdo to rád horké ani nemluvě, ten film je snad nadčasový a stále živý. I když taky díky skvělému původnímu dabingu, nový bohužel filmu dost ubírá.

Takže, jakéže to filmy mám naplánované?

Jsemteprve v necelé polovině vyhledávání a výběru. Ale playlist, vlastně filmlist, už se rýsuje:
 
********************************************************************************

Africká královna

Ben Hur
Byt

Casablanca
Cabiriiny noci

Diktátor
Dívka ze západu

Jak vykrást banku

Kočka na rozpálené plechové střeše
Koně se přece střílejí
Král Krysa

Maltézský sokol
Mrtvý nebo živý

Na západní frontě klid

Plíživý měsíc
Podzim Čejenů
Pošťák vždycky zvoní dvakrát
Pramen panny

Rozvod po italsku

Sayonara
Světla ramp

Včera, dnes a zítra

Za zvuků hudby
Zpívání v dešti

(A to jsem skončila teprve v roce 1968, co ještě přibude, si netroufám odhadnoutÚžasný)

Ve větší paměti mám zmíněný Kaktusový květ, Prázdniny v Římě, Obchodníka s deštěm, Dlouhé horké léto, nebo Bosé nohy v parku. Skvělé konverzačky.

Na závěr upoutávka na film, který jistě všichni dobře známe.
Takový roztomilý trailer v originále.
 



Máte taky nějaké oblíbené filmy?
Neoblíbené filmy?
Zapomenuté filmy?
 
 
 
 
 


Žádné komentáře:

Okomentovat