Tento název je festivalový, v originále zní Ai no mukidaši a v ještě větším originále 愛のむきだし
Yu Honda - syn milujících rodičů, všichni křesťané. Jeho maminka však zemře, když byl dítě a on jí před smrtí slíbí, že si najde svou Marii a přivede ji ukázat.
Yuův otec - křesťanský věřící, později vysvěcen na kněze. V příběhu to hraje roli.
Kaori - běska, která svede Yuuova otce poprvé i podruhé
Yoko Ozawa - má násilnického tatíka, který si domů vodil nové a nové maminky. Yoko nenávidí maminky, tatínka a pojem jako rodina vůbec. Ale nadchne ji Kaori, další máma, která si na mámu hrát nechce.
Aya Koike (magorka), bývalá prodejkyně obrazů, současná šéfka církve Nula. V dětství a mládí mlácená svým otcem, se kterým si vyřídí účty. Sleduje Yua a objeví vztah. Plán A - přetáhnout Yuova otce do církve Nula a převést tam jeho ovečky. K plánu využije Yoko a Yua.
I úchyl má svou perverzní čest - tato hláška zazní ve filmu nejednou.
Yu vyrůstá v harmonické křesťansky založené rodině, sám bezkonflitkní slušné dítě. Po smrti jeho matky se otec nechává vysvětit na kněze a stává se oblíbeným pro své věřící. Do chvíle, než se mezi věřící ovečky vetře vlk, nebo spíš harpyje. Kaori, běska, které se kněz zalíbí a tak ho urve, i kdyby ho měla znásilnit mezi kostelními lavicemi. Takže Yu dostává novou mámu, jen na pár měsíců, než Kaori dostane chuť na změnu a opustí jeho otce. Tatík kněz, sužovaný ztrátou nové partnerky, nutí svého syna se neustále zpovídat z hříchů, které chlapec neudělal. A tak Yu, poslušný svého otce, začne hříchy vyrábět. Protože když si je pouze vymýšlel, bylo to nevěrohodné.
Při vyrábění hříchů se nejen zaplete do místního gangu, kde se mu dostane nového atraktivního výcviku a cíle - fotit holčičí kalhotky, ale i do merku představitelky nové církevní sekty - Církve Nula. Ta už před časem dostala podnikatelský plán, jak získat hned naráz celou řadu oveček, do své církve.
Yu se zatím nesmírně zdokonaluje ve svém umění fotit holky zespoda a získává spoustu snímečků. Zaujme i několik nových přátel z nové party a založí vlastní miniskupinku, zaměřenou na tyto aktivity.
Do celého děje se vloží Yoko, mladá bezprizorní holka, vyrůstající v rodině s násilnickým otcem, který si domů vodil stále nové maminky a malou Yoko neustále trestal. Poslední maminka byla zmíněná Kaori, která se odmítla chovat jako maminka a pro Yoko byla spíš kamarádka. Obdivovaná kamarádka, která mladou holku vzala pod svá křídla.
A tatáž Kaori, která před časem opustila otce Yuiho, opouští i otce Yoko a vrací se k bývalému milenci, knězi, Yoko bere sebou a tak Yu získává nejen znovunavrácenou maminku, ale i novou sestru, do které se mezitím stačil zamilovat, ještě dřív, než se stala jeho sestrou. Yoko ho upřímně nenávidí, nenávidí všechny muže a všechny kluky, s výjimkou tajemné Škorpionky, která jí přišla na pomoc při jedné pouliční rvačce.
Do celého dost složitého příběhu se vkládá tajemná představitelka sekty Církve Nula, která chce získat Yuiho otce a jde na to cestou přes Yoko a Yuiho. Je to pořádná mrcha, tahleta Aya Koike, má za sebou také pohnutou minulost týrané osoby a ta magorie se promítá do všech jejích skutků.
Je to dost zvláštní příběh lásky a perverzní lásky a zraněné lásky a hledající lásky a lásky v boha a lásky oddané a lásky naprosto poslušné. Děj je kapku komplikovaný, ale dá se v něm vyznat. Osoby jsou velmi živoucí i když pro nás dost těžko pochopitelné ve svých rozhodnutích a skutcích. Ale ono to funguje.
Chvílemi mi příběh připadal dojímající, chvílemi mi hlavní aktéři připadali jako totální magoři, chvílemi jako ujetí magoři a chvílemi vyvolávali i něco jako obdiv a soucit a znovu obdiv. Taky jsem se chvílemi dobře bavila.
Čtyřhodinový film (ta délka mě zaskočila), který však nenudil - to už je co říct.
Ketri
Tak tento film vám dá za 4 hodiny více než rok
studia. Neznám okolnosti vzniku filmu, či zda chtěl režisér něco
naznačovat nebo chtěl jen předvést absurdnost lidského konání. Ale čím
víc nad tím přemýšlím, tím víc mě napadají přímo „hříšné myšlenky“.
Přišlo mi zajímavé ukázat v převážně šintoistickém a budhistickém
Japonsku problematiku katolické církve. SPOILER! Otec – kněz sobecky
trestá svého syna za své hříchy, kterými porušil církevní právo. Důvod –
jako katolický kněz nemůže legálně žít se svou láskou a tak ji musí
skrývat, tedy věčné dilema mezi láskou k ženě a láskou k Bohu – pro
Japonce málo pochopitelné. Další problém – pokrytectví církevních
hodnostářů. Ten kdo má problémy s morálkou není hoden pozornosti církve,
takovou duši církvi nestojí za to spasit – pro Japonce s náboženstvím
bez církevní hierarchie asi také problém. Ach ta podobenství. Ale asi to
bude úplně jinak – film je prostě ukázkou života dnešních Japonců,
kteří přicházejí o tradiční hodnoty a hlavně o možnost klasické funkční
rodiny.

Flipnic

A něco z jiného soudku, abych zachovala i fakt nespokojených dojmů
venus

Pod vlivem lásky (festivalový název)
-
Ai no mukidaši
-
愛のむきだし
- (další názvy)
Akční / Drama / Komedie / Psychologický / Romantický
Japonsko, 2008, 237 min
Režie: Šion Sono
Scénář: Šion Sono
Kamera: Sóhei Tanikawa
Hudba: Tomohide Harada
Hrají: Takahiro Nišidžima, Hikari Micušima, Sakura Andó, Makiko Watanabe, Acuró Watabe, Jutaka Šimizu, Hirojuki Onoue, Tasuku Nagaoka, Só Hirosawa, Júko Genkaku, Mami Nakamura, Nanami Hinata, Gó Ajano, Maju Macuoka, Icudži Itao, Motoki Fukami, Micuru Fukikoši, Usamaru Furuja, Keisuke Horibe, Júka Arai, Só Ikeno, Joriko Dóguči, Rjó Iwamac… (více)
No Yoko mi něčím připomnělo příběh Johna Lennona a Svídnice Yoko Ono...ale vzdálené..
OdpovědětVymazatTo bylo jen jméno. I když podobná by jí byla spíš Aia Koyke. Ale na Lennonovu Yoko Ono jsem si také vzpomněla :-)
VymazatFotit holky zespodu je pozoruhodná specializace :).
OdpovědětVymazatByl v tom fakt dobrej :D hotovej akrobat
Vymazat