neděle 29. ledna 2017

Dračí princ

O celkem neslavném pohádkovém vánočním nářezu jsem se už zmiňovala, ale mezi nepovedenými novinkami se objevil kousek, který stojí nejen za shlédnutí, ale i za zaznamenání.

 
Neměl celkem žádnou upoutávku, ani v televizním magazínu, kde jsem si jej zatrhla jen pro zajímavost a pak stejně zapomněla pustit, leč stejně jsem na něj kápla, když jsem se probudila někdy v půl třetí ráno a z nudy zapnula televizi.
 
Film jsem chytla asi v polovině a překvapila mě hlavní hrdinka, která byla coby princezna děvče podnikavé a rázné.
Už vzhledem k tomu, že jsem četla v poslední době dost nechvalných recenzí na poslední filmové princezny, které se chovají buď jak otrslé puberťačky nebo jako naprosto neaktivní dívky typu mouchy, snězte si mě.

Věřte, že tahle dívenka si zachovala kus dívčí drzosti, dívčí křehkosti a nedívčí akčnosti.

Oč jde? V severním království vládl dlouholetý zvyk, kde si drak vybral nevěstu - lidskou oběť - a tím si obyvatelé zajistili, že je dál po nějaký čas neotravoval.
Do doby, než se našel mladík, který unesenou dívku miloval, vydal se ji hledat, našel místo, kde drak žije, ale přišel už pozdě. Zabil v hněvu draka a tak se zrodil drakobijce a legenda o milujícím srdci, které prolomí zakletí cesty.


Miroslava, zkráceně Mira, je dcera knížete a má se vdávat. Její nastávající není nikdo jiný než vnuk legendárního drakobijce. A protože od zabití posledního draka uplynulo několik desetiletí, všichni si myslí, že drak už je jen legendou - a vnuk drakobijce dá k oslavě své vyvolené zazpívat dračí rituální píseň.
Že legendy nejsou jen legendami, se ukáže vzápětí a dívka, unesena přímo před zraky svatebčanů, končí ve sluji na dračím ostrově.





Nastává něco jako malá robinsonáda, kdy je dívka zraněna, absolutně bez prostředků a jedinou společnost jí dělá jakási vzteklá čtyřnohá potvůrka, která mi připadala jako tasmánský čert, a záhadný málomluvný mladík, který se bojí draka.


Takže karty jsou rozdány a co bude dál? Nerada bych příliš spoilerovala. Asi bude lepší, když se podíváte sami. Jak jsem psala, líbila se mi hlavní hrdinka, která byla sice občas na facku, ale měla neuvěřitelnou kuráž a nezdolnost. Přesto ani její kuráž, ani její nezdolnost, dokonce ani její vzrůstající láska, nezabránila osudové rozepři, která ji vrátila na cestu k lidem a odvrátila od milovaného muže.

Dračí princ - i když by se to mělo jmenovat spíš Dračí nevěsta - je opravdu krásný film, se zajímavým námětem, dobrým střihem, krásnou hudbou a občas až kýčovitými záběry, které mi chvilkami připomínaly Modrou lagunu. Nicméně, proč ne? Je to romantika i pohádka zároveň, trochu mixnuta duchem fantasy.

Mimo hlavní postavy, které se mi opravdu líbily, bych chtěla pochválit opravdu dobrý střih, výbornou hudbu, a dost dobré digitální efekty. Drak byl vydařený, ostrov krásný i pochmurný, Mira věrohodný spratek, který po návratu dospěl v odpovědnou ženu. Nechybí tu odhodlání, odvaha, ani láska.


Ruský film? Dá se říct, překvapení roku. V dobrém slova smyslu. A líbil by se mi i původní název filmu - On je drak.
A že jsem jej obsahově nerozpitvala víc, mi promiňte - ráda bych vám ponechala samotný zážitek z objevování.

Na závěr malinkou filmovou ochutnávku v originále:




Jako bonus bych chtěla přidat perličky z ČSFD.

Především samotnou anotaci filmu, která se opravdu minula s podstatou příběhu:

Zlý drak unese princeznu Miroslavu uprostřed svatby a uvězní ji na hradě, který stojí na opuštěném ostrově. Princezna přijde o všechno - svou rodinu, přátele i ženicha. Jediné, co jí zbylo, je život v kleci a pravidelné setkání se záhadným mladíkem jménem Arman... jenže co je Arman zač a jak se dostal na drakův opuštěný ostrov? Pravdu se Miroslava dozvídá až příliš pozdě. Láska k dračímu princi je hořká a strašidelná.(TV Prima)

Na to jeden trefný komentář:

*** Napřed opravíme několik drobných nepřesností v obsahu: neunese princeznu, ale kněžnu. Není to zlý, ale jen drak. Neuvězní ji na hradě, protože žádný není. Ne v kleci, ale v jeskyni. Ne jménem, ale "kterého si pojmenuje". Ne až příliš pozdě, ale postupně. A poslední věta je taky blábol. Zkrátka, gratulujeme, popis jest dokonale zbodán. A teď již vlastní hodnocení: je to celé neuvěřitelně zábavná podívaná. Je to svým způsobem chvílemi tak roztomile absurdní a má to tak nehorázný zvrat a změnu atmosféry uprostřed děje na část děje, že divák žasne a nevěří zároveň. Možná by se chvíli chtěl zlobit, ale pak zjistí, že ho to ukrutně pobavilo. A závěr, což po tom všem překvapí ještě víc, je vysloveně epic, což naředí sladké romantično do snesitelna. A některé vizuální a trikové nápady jsou ve filmu vysloveně dobré. A na závěr poznámka k názvu: opět gratulujeme, uvedený anglický název i oba přeložené, jak český, tak slovenský, jsou taky blbě. Kdo to zas vymýšlel, to radši nevědět. Film se totiž jmenuje On - Drakon, tedy He is a Dragon, tedy On je drak. Jéje.


Film můžete najít na youtube, kde je i s dabingem, nebo na známém úložišti, tedy Uložto. Pokud už jej někdo nesmazal.
 
Celý film s českým dabingem zde:
 

 


Žádné komentáře:

Okomentovat