úterý 1. ledna 2013

Vítá nás rok třináctkový?

1.1.2013

Je prvního dne v novém roce 2013 a já si říkám - co nám přinese?
Bude horší, stejný, lepší?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Moc bych si přála tu třetí možnost, protože mám pocit, že horší situace už nesnesu.
Samozřejmě, můžu si hned říct starou otřepanou pravdu, že život není fér, život není přeříčko, že mám být ráda, že jsou na tom jiní hůř (to je často používaný argument, i když vysvětlovaný obráceně, tedy že na tom můžu být hůř, protože jiní jsou na tom hůř, ale tohle není pro mě žádný argument, protože jsou taky lidi, co jsou na tom líp, a těm, co jsou na tom hůř, bych přála, aby na tom byli taky líp, protože kdo stojí o to, aby mu bylo hůř, když mu může být líp?)

Takže, na tyhle starý otřepaný pravdy docela kašlu, i když jsou pravdivé. Ona pravda je vůbec relativní.

Tak třeba, co je pro jednoho přijatelný životní standart, to je pro druhého luxus. A pro třetího, který žije v neuvěřitelném pohodlí a užívá všech technických vychytávek, a má měsíční příjem, z kterého by žila rodina rok, tak pro třetího se může ten život taky zdát chudej a nesnesitelnej a hele, on je snad vlastně socka, když ho tak poslouchám, dala bych mu desetikorunu.
Nadsázka.


 
 
 
 
 
 
 
Pak jsem celý minulý rok přemýšlela a debatovala s kolegyní o síle myšlení a pozitivismu. Paradoxně, ta moje kolegyně tomu opravdu věří a opravdu si sugeruje, že se jí daří a odříkává si to jako mantru každý den.
A víte co?
Moc se jí nedaří. Není to o moc lepší jako v den, kdy zahájila svou živnost.
Pořád k tomu musí mít ještě vedlejšku, naštěstí tohle je vedlejška, která ji naplňuje, protože se jedná o koníčky. Tedy živé koníčky.

Tak nevím, je to pozitivní myšlení k něčemu? Musím přiznat, že asi ano.
Protože negativní myšlení stoprocentně zaručuje, že člověk se utápí ve smutcích a hořkosti a stagnuje, nebo pomalu upadá níž a níž.
A když něco funguje v tomto směru, proč by to nemohlo fungovat v opačném, žejo?
Přece zákon akce a reakce existuje a funguje. (Většinou, protože ještě víc fungují Murphyho zákony, tedy zákony schválnosti, a jak se říká, za každý dobrý skutek dojdete spravedlivého potrestání).
Nebo je ta rovnováha ve vesmíru už tak pokřivená, že ani vesmírná energie nedokáže rozlišit dobrý skutek, čili pozitivum, a odpálkuje to jako špatný skutek, tedy negativum?

Takže, ptám se - zhloupl už celý svět? Nebo zhlouplo celé universum?
 

 
 
 
 
 
 
 
To miluju. Otázky, na které není odpovědi.
A život si plyne dál, lhostejně a nelítostně. Nebo lítostně?

Dosti otázek.

Akce a reakce pozitivní:

Když zatopím v kamnech, za chvíli se místností rozlije teploučko. V zimě k nezaplacení!

Když vařím polévku, dám do ní suroviny v syrovém stavu nepoživatelné (až na zeleninu) a když se dokončí proces vaření, v hrnci se na mě směje něco neuvěřitelně chutného a voňavého a zaručeně poživatelného.

Když vložím do přehrávače dévédé s pěkným filmem, určitě se nenaštvu a na konci budu v romantickém rozpoložení.
Tedy, pokud EONi nevypnou proud.

Když se pořádně zachumlám, na hlavu čepici, na ruce rukavice a na krk šálu, je mi prima i když je venku mínus deset.

Když přivoním k jasmínovému oleji a jasmínovému scrubu (to je peeling, na vysvětlení), je to tak úžasná vůně, že jsem z toho celá vedle sebe.

Když dám na jednu tabulku čokolády pouhou lžičku báječného kokosového bio oleje, vznikne čokoláda jak samet, bez jediné hrudky a s krásnou vůní. Čokoláda, kterou se dá báječně polévat cukroví (a vytvoří hedvábný povrch).

Když si nasypu do vany srdíčka provoněná růžovou vůní, je to balada. A nemusím mít k tomu rozsvíceno deset svíčiček, ani poslouchat romantickou muziku. Relax!

Když si přečtu knížku, která mě naprosto uchvátí, zaručeně vím, že mě vtáhla do svého světa - a několik dní řeším trable hlavních hrdinů, nikoliv trable moje.

Když si pustím staré dobré vypalovačky hard rockové, nabijí mě neuvěřitelnou energií - o to líp se m:
- uklízí
- peče cukroví a cokoliv jiného
- píše
- vytváří různé fotkové variace

A když rozsvítím světla, přebiju to šedivé cosi, co se mračí za okny.

Více světla!

A více světla přeji i vám všem.
 



Žádné komentáře:

Okomentovat