neděle 22. června 2014

Piškotový dort s jahodama

Dnešní pochoutku jsem se rozhodla věnovat do soutěže u Gurmánky na téma "lehký jako vánek"

Jahody zrovna frčí, tak proč nezkusit jahodový! Takový lahodový lehký jako vánek, zajímavá představa.
Takže jsem zahřešila a provětrala peněženku při nákupu jahod (byly v akci) a šlehaček. Ostatní jsem měla doma a vajíčka kupuji domácí.
Zalistovala jsem v jedné speciální kuchařce s názvem Ovocné moučníky a dezerty a našla sympaticky jednoduchý receptík.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A protože nejsem troškař, vylovila jsem od loňska zamražené borůvky a pár jsem jich odsypala na dozdobení.

Jaký je postup při chystání piškotového dortíku? Hlavně žádný zmatek a dokupování posledních surovin v průběhu pečení!
(To se stalo mě, ještě jsem musela skočit do obchůdku naproti pro ztužovač šlehačky).

Co k takovému dortíku potřebujeme?
Původní recept jsem trochu obměnila, protože jsem ubrala šlehačky a výsledný korpus šel stejně říznout jenom jednou a ne dvakrát, jak bylo v původním receptu.

Nachystejte si:
4 vajíčka (já vzala šest, protože byly menší)
120 g cukru
140 g mouky hladké
2 lžíce vařící (nebo hodně horké) vody
špetka soli
(navíc strouhaná citronová kůra, jako bonus)

Na ochucení miska jahod (předem nacukrovaných), hrstka borůvek (předem nacukrovaných), jahodová marmeláda (synovec tvrdil, že je třešňová), šlehačka a ztužovač šlehačky.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dortovou formu jsem vymazala a vysypala, a taky jsem zapnula troubu. Na 170 stupňů.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Oddělila jsem žloutky od bílků. Do žloutků jsem přisypala polovinu cukru a vyšlehala do pěny. Potom jsem zvlášť vyšlehala bílky se špetkou soli a zbytkem cukru. Také do pěny, takové té, jak tam zalovíte lžičkou a pěnu vytáhnete do špičky, tak ta špička musí držet.
Bílkovou pěnu jsem postupně vpravila do žloutkové směsi, společně s moukou. Pěkně vmíchávát obracením, žádné prudké šlehání!


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Těsto jsem nalila do dortové formy a trochu shrnula od středu ke krajům.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dávám do předehřáté trouby péct při teplotě asi 170 stupňů. Jemně a s citem,s formou se nesmí klepnout!
A na jak dlouho! Dvacet minut? Nestihla jsem zaznamenat čas, tak jsem musela kontrolovat po chvilkách.
Při pečení neotevíráme troubu aspoň deset minut, aby se těsto zapeklo.
Pak stačí hlídat barvu a hlavně, moment, kdy se kraje trochu oddělují od plechu.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Stejně jemně jsem korpus vytáhla a položila, několikrát jsem propíchla špelkou, aby unikla pára - a nechala jej vychladnout.
Zatím jsem si nachystala další propriety: šlehačku, ztužovač, jahody a borůvky. A taky jsem si přinesla skleničku domácí marmelády.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vychladlý dortík jsem rozřízla, potřela trochu marmeládou a pokladla rozmačkanými jahodami. Prosypala několika borůvkami.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vyšlehala jsem šlehačku se ztužovačem (a tentokrát bez přidání cukru) a potřela částí šlehačky rozmačkané jahody.
Šlehačky stačí nemnoho, tak podle chuti a odhadu.
A musím říct, že Tesco šlehačka 33% je bezvadná.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
No a pak jen přiklopit druhý korpus a celé to potřít šlehačkou a dozdobit jahodami a borůvkami. Nechat chvíli odpočinou a krájet na správné dortové kousky.


 

Jen jedna výstraha! Přestože dort je lehký jako vánek, když se ho naperete, je vám zatraceně těžko!
 
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat