čtvrtek 7. ledna 2010

Twillight sága pokračuje - informace o filmu

7.1.2010 (filmotéka)

Tento článek přidávám, prože jde o zachycení jedné doby a do ní patřila i Twillight vlna.
Je to vesměs povídání o filmu.

Stmívání, první film natočený podle románové série Stephenie Meyerové, byl pro netrpělivé fanoušky uveden do kin v listopadu 2008. Byl to naprostý hit, ohromný skok pro projekt, který pečlivě zkoumaly miliony oddaných fanoušků a s úzkostí sledovaly, jak jsou jejich hrdinové a hrdinky vyobrazeni. Filmová adaptace neobvyklé romance mezi citlivou středoškolačkou a více než sto let starým upírem vydělala přes 70 milionu dolarů během prvního víkendu a nakonec vydělala přes 350 milionu dolarů po celém světě. Tento úspěch připravil cestu pro filmovou verzi další knihy ze série Twilight, nazvanou Twilight sága: Nový měsíc.

Wyck Godfrey, producent obou filmů, byl skálopevně přesvědčen, že Twilight sága: Nový měsíc nebude jen běžným pokračováním. Stejně jako v knižní předloze je i ve filmu vztah Belly Swanové a Edwarda Cullena více intenzivní a nebezpečný a odhaluje konflikt, který bude Bellu nadále pronásledovat: odvěká nenávist kmene Quileutů a upírů, rozehraná naplno mezi Belliným nejlepším kamarádem Jacobem Blackem a její láskou Edwardem.

 "V Novém měsíci se hlouběji noříme do Bellina života," říká producent. "Bella odhaluje nové věci o lidech z Forks, zejména o Quileutech a Jacobovi. Odhalení, že se Jacob a jeho kamarádi proměňují ve vlky je obrovské. Bella náhle zjišťuje, že žije v něčem, co se zdá jako fantastický svět, kde upíři a vlkodlaci jsou skuteční. Ve chvíli, kdy se skamarádí s tím, kdo ji po Edwardově odchodu přiměje opět žít, pozná, že on je také jiný. A protože jediný důvod, proč tito vlkodlaci existují, je proto, že existují upíři, Jacob by nebyl vlkodlakem, kdyby nebylo Edwarda. To je základní konflikt mezi Jacobem a Edwardem a Bella je mezi nimi uvězněna jako člověk."

Úspěch režiséra Chrise Weitze při adaptaci knihy na filmové plátno z něj učinil jasnou volbou po tento projekt, jak dodává Godfrey. "Chris má zkušenosti s natáčením fantasy filmů se složitými efekty stejně jako podrobnými studiemi postav a umí dobře pracovat s mladými herci. Ale bylo to jeho uznání vůči knihám Stephenie Meyerové a jejím postavám, které z něj učinily perfektního režiséra Twilight ságy: Nový měsíc."

Přestože Weitz před tím tyto knihy neznal, brzy se stal jejich fanouškem. "Přečetl jsem si ty knížky," říká režisér. "Pak jsem se podíval na první film společně s diváky a byl jsem naprosto zasažen neobyčejně hlubokou emocionální reakcí, jakou jsem viděl. Je to trochu odlišné od toho, co jsem dělal dříve, ale ze svých předchozích zkušeností jsem také čerpal."

Weitz si uvědomil, že jeho největší zodpovědností bude být věrný knize. "Dost jsem pracoval na tom, abych si byl jist, že vše bude přesné," říká. "První film byl fenoménem. Knihy byly fenoménem. Mojí první prací bylo respektovat lásku, kterou fanoušci vůči těmto knihám mají, a tu lásku přenést do filmu. Nebylo potřeba předělávat tento svět."

Režisér pravidelně konzultoval svou práci s autorkou, dokonce i v sebemenších detailech. "Zajímal se skutečně i o ty nejmenší záležitosti, např. jestli tahle osoba může nosit boty," říká Meyerová. "Kontroloval každou maličkost. Chtěl to udělat přesně podle knížky a hrozně ho to bavilo."

To, že byla autorka takto po ruce, bylo pro Weitze neocenitelné. "U Pána prstenů se nikdo nemohl zeptat Tolkiena, co tím původně myslel," říká režisér. "Mohl jsem poslat Stephenie e-mail a zeptat se jí např. jestli Jasperovy schopnosti fungují i na Bellu, stejně jako na rozsáhlejší metafyzické otázky. Díky tomu jsem si mohl být jistý, že všechny body budou přesně odpovídat knize."

Meyerová oceňuje Weitzovu snaživost a jak sama uvádí, měla jistotu, že její materiál je v dobrých rukách. Napsání Nového měsíce bylo pro Meyerovou úplně jinou zkušeností než první kniha. "Byla to zřejmě ta nejtěžší kniha, jakou jsem kdy napsala, protože to bylo poprvé, kdy jsem věděla, že to, co napíšu, budou číst lidé. Když jsem psala Stmívání, bylo to jen tak pro mě. Ale najednou jsem měla pocit, jako by se mi lidé dívali přes rameno. Měla jsem obavy."

Kromě rozvíjejícího se vztahu mezi Bellou a Edwardem je ústředním tématem Nového měsíce také vztah mezi Bellou a Jacobem, vlkodlakem a přirozeným nepřítelem upírů. "Sázky jsou vysoké," říká Weitz. "Nyní to je nejen Bellina existence, která je v nebezpečí, ale také Edwardova. Ve světě tohoto příběhu se podíváme do nových oblastí a koutů mytologie.

Ano, vyprávíme příběh o upírech a vlcích a nadpřirozenu," pokračuje režisér. "Ale mimo to jsou v něm lidské pocity lásky, touhy, potřeby, ztráty, náklonnosti a přátelství. A je v něm rozvinut i určitý milostný trojúhelník."

Výběr herců

Stmívání učinilo z hlavních herců celebrity: Kristen Stewartové, která hraje Bellu Swanovou, nevinnou smrtelnici, a Roberta Pattinsona, který hraje Edwarda, svůdného a kontroverzního upířího lamače srdcí. Nyní se k nim díky Twilight sáze: Nový měsíc přidává Taylor Lautner jako Jacob Black, který se stal doslova nezadržitelnou silou přírody.

Režisér Chris Weitz vstoupil do projektu v neobvyklé situaci, když věděl, kdo jsou hlavními herci filmu. "Obvykle jsem trochu iniciativní při výběru herců," říká. "V tomto případě jsem měl ale štěstí, že jsem zdědil tak skvělou skupinu herců, které Catherine Hardwicková obsadila do prvního filmu. Možnost s nimi pracovat byla jednou z mých nejzajímavějších zkušeností."

Ale ne všichni herci byli na place, když se Weitz posadil do režisérského křesla. "V Novém měsíci je několik nových postav, které se na plátně objeví relativně krátkou dobu, ale mají obrovský vliv a vedou k mytologii zbytku série," říká Weitz. "Vždy se snažím získat ty pravé lidi a nezáleží na tom, jak velkou roli hrají."

Bella, Edward a Jacob: Věčný trojúhelník

Úvodní minuty filmu sledují Bellu, která si mnohem více uvědomuje svůj věk a smrtelnost. "To ji velmi tíží," říká Kristen Stewartová. "Její nejhorší noční můrou je, že ji Edward opustí. A on to udělá. Každý, kdo si něčím takovým prošel, ví, že si klade všechny ty otázky. Je to jako bych si tím byla jistá, ale nyní je to něco, o čem jsem skutečně přemýšlela? Protože nic nemůže být skutečnější než toto a já se mýlila." Podle Stewartové: "Bella není nějaká rozrušená slečinka. Ona má svou situaci pod kontrolou. Odevzdala se někomu a na oplátku očekávala od něho to samé."

Bella si vytvořila dva silné, ale různorodé vztahy s muži svého života. "Edward je něco, co ona potřebuje," říká herečka. "On ji vyvažuje, ale to neznamená, že je tou nejlepší osobou pro ni. On je svéhlavý, chladný a rezervovaný. Ale bez jeho kontroly by nikdy nemohli být spolu.

Jacob je naprostým protikladem," pokračuje. "On je světlo. Je zábavný a vřelý a podporuje v ní ty nejlepší vlastnosti. Zkrátka je jejím nejlepším kamarádem a kdybyste mohli jít na rande se svým nejlepším kamarádem, bylo by to krásné, ale většinou do něj nejste zamilovaní."

Robert Pattinson byl nadšen tím, jak režisér uchopit svět Twilight. "Stmívání mělo šťastný konec," říká herec. "Bella a Edward byli spolu a zdolali své nepřátele. V Novém měsíci začíná realita. Musí se vypořádat s vývojem jejich vztahu a závazky vůči jeden druhému, stejně jako se skutečnými hrozbami, které z toho vznikají. Když Edward opustí Bellu, vezme z ní doslova život a ničí sám sebe tím, že je od ní tak daleko, protože se stali jeden na druhém závislí.

Tím, že jsme Kristen a já hráli tyto role již před tím, měli jsme určitou představu, jak by se podle nás měly v příběhu rozvíjet," pokračuje Pattinson. "Chris měl vůči tomu pochopení. Ale také přišel připravený s řadou skvělých nápadů a vše si dopodrobna prozkoumal."

Twilight sága: Nový měsíc signalizuje vzestup Jacoba Blacka, postavy, která má v prvním filmu spíše periferní pozici. Jacob je členem Quileutského klanu, starousedlíků z Forks. Bellin kamarád z dětství neměl být původně, podle Meyerové, základním prvkem příběhu. "Jacob přišel odnikud. Původně neměl existovat tak, jak je, ale jeho osoba byla velmi silná. Dokázala jsem si představit, jak bude utvářet děj knihy."

V Novém měsíci Jacob poznává, že byl vyvolen, aby se stal ochráncem lidí - vlkem, který je chrání před predátory - upíry. "Jacob prochází přeměnou," říká Lautner. "Na jeho postavě vidíte fyzické změny. A jak se mění fyzicky, mění se i emocionálně. Bavilo mě dělat různé kaskadérské kousky a to jsou pro mne jedny z nejoblíbenějších momentů filmu," říká herec, kterému bylo při natáčení pouhých 17 let. "Například v jedné scéně Jacob vyrazí z domu, přeskočí plot, úzkou zátoku a běží přes pole. Měl jsem na sobě připevněná lana a vznesl se deset stop do vzduchu, dokud mě nezastavili ve chvíli, kdy lidé ze speciálních efektů mohli vzít mé tělo a přeměnit ho na vlka."

Lautner, který hrál ve škole řadu sportů a soutěžil v "extrémních bojových sportech", říká, že mu jeho fyzička umožnila nejen dělat tyto kaskadérské kousky, ale také to zformovalo chování a vývoj jeho postavy. "Před proměnou byl Jacob velmi neohrabaný, jako nějaký nadšený teenager, který poskakuje kolem a zakopává o své vlastní nohy," říká herec. "Ale když projde svou vlčí proměnou, stane se více hbitým."

Jacobův vztah s Bellou se také mění. "Ta možnost, že Jacob musí rozvinout svůj vztah s Bellou, je pro mne tou nejúžasnější změnou," říká Lautner. "Jacob se stává slunečním svitem, které probudí Bellu a přivede ji zpět k životu. A když se pak Edward vrátí, Jacob to všechno ztratí."

Díky tomuto konfliktu vznikly na internetu dva tábory - Jacob vs. Edward. "Celý tento "souboj" je založen na odlišnosti těch dvou kluků," říká Meyerová. "Kdybych si měla vybrat já, byla bych zřejmě pro Jacobův tým. Je to více můj styl. Když věříte, že můžete vytvořit hluboké přátelství a pak se do kamaráda zamilovat, pak byste měli být v Jacobově týmu. Ale pokud věříte v lásku na první pohled a všimnete si toho záhadného muže v koutu místnosti, pak dobrá, připojte se k Edwardovu týmu."

Upíři a Volturiovi

V krátké ale klíčové scéně pořádají Cullenovi narozeninovou párty pro Bellu, kde říznutí o papír spustí nebezpečnou řetězovou reakci. Tato událost přiměje Edwarda k rozhodnutí ukončit vztah s Bellou. Ashley Greeneová, Peter Facinelli, Elizabeth Reaserová, Nikki Reedová, Kellan Lutz a Jackson Rathbone se opět vrací jako rodina Cullenových.

"Stala se z nás skutečná rodina," říká Reedová. "Všichni jsme z toho nadšení a moji herečtí kolegové jsou velmi zajímaví lidé. Je skvělé s nimi znovu pracovat a máme štěstí, že budeme moci tyto postavy ztvárnit v několika filmech. Všichni jsme skutečnými fanoušky těch knih, je to radost přivést k životu něco, co máte tak moc rádi."

Alice Cullenová, kterou hraje Ashley Greeneová, si přijde v tomto příběhu na své. Její vize budoucnosti vedou přímo k Bellinině zoufalému pokusu zachránit Edwarda před jeho pokusem zabít sám sebe. "Bella je v podstatě Alicinou nejlepší kamarádkou," říká Greeneová. "Ona chce pro Bellu to nejlepší. Pro Alici je celkem logické, aby se Bella stala upírkou a zůstala s Cullenovými. Samozřejmě respektuje Edwardovu touhu, aby Bella zůstala člověkem jak nejdéle to jde, ale Alice viděla jinou budoucnost."

Na Alici těší Greeneovou zvláště dvě věci - její záliba v hezkém oblečení a rychlých autech. "Nosím nejlepší kostýmy," říká. "Tish Monaghanová, kostýmní designérka, našla pro mě skvělé bundy a kabáty a nakombinovala je s černými kalhotami a balerínkami a dlouhými červenými rukavice. Bylo to úžasné a Alice tak působí trochu nepředvídatelně. A také jsem v uličkách Itálie řídila to úžasné žluté Porsche. Před tím, než jsem si za to sedla, jsem měla jen jednu zkušební jízdu. Musím říci, že jsem to málem opřela o několik budov!"

Twilight sága: Nový měsíc je také prvním vystoupením Volturiových. Staletí staří a nepředstavitelně mocní upíři působí jako zákonodárci a strážci upíří komunity. Vůdcem skupiny je Aro, kterého hraje Michael Sheen. Sheenovi není tento svět cizí, neboť hrál vlkodlaka zotročeného upíry v sérii Underworld. Ale Sheen říká, že na place byl někdo jiný, kdo ztělesňoval jak upíra, tak i vlkodlaka. "Podle mě vypadá Chris Weitz jako spojení upíra s vlkodlakem," říká herec. "On má uhrančivý výraz upíra a zároveň je zarostlý jako vlkodlak, takže když se prochází po place, vypadá jako ohromný mýtický tvor."

Ačkoliv všichni Volturiovi nahánějí hrůzu, nejhorší z nich je zřejmě Jane, na pohled milá, nevinně vypadající upírka, která dokáže způsobit bolest jen pouhou myšlenkou. Hraje ji Dakota Fanningová. "Nikdy před tím jsem nehrála skutečně zápornou postavu, ale tentokrát hraji zlou holku - nebo upírku - a bylo to skutečně zábavné," říká Fanningová. "Navíc jsem se stala fanouškem těch knížek, všechny čtyři jsem přečetla za jeden týden, takže bylo úžasné, když se mě zeptali, jestli bych si nezahrála v tomto filmu." Jak sama uvádí, velmi zábavná byla i její fyzická proměna. "Nosila jsem červené kontaktní čočky, které vypadaly úžasně a změnily doslova celkový vzhled," říká herečka. "A ten bílý make-up - připadalo mi, že jsem byla bledá i před tím, ale nyní jsem zjistila, že v porovnání s upírem jsem docela opálená."

Vlčí smečka

Cullenovi jsou rodina; Volturiovi jsou úplně jiný druh rodiny - a pak tu jsou vlkodlaci, které Chris Weitz popisuje jako bratrstvo. "Oni jsou skupinou bratrů, jejichž povinností je chránit jejich území a jejich klan a lidi kolem, kteří ne zcela rozumí tomu, co oni dělají."

Quileutský vlčí kmen chrání svůj lid před upíry. Vlkodlačí znak je skrytý, dokud není jejich území ohroženo a pak ti, jež jsou osudem předurčeni pro tuto roli, nemají žádnou volbu a sebemenší kontrolu nad přeměnou. Quileuté jsou podle legendy potomky vlků, kteří se proměnili v muže. Dokonce i jméno kmene, "Quileuté", pochází z jejich slova pro vlka "Kwoli". Chase Spencer hraje Sama Uleyho, klidného a sebevědomého vůdce smečky. Sam byl prvním mužem jejich generace, který se proměnil ve vlka a při proměně pak provázel i další, kteří ho následovali. "Jeho prioritou je chránit své lidi," říká Spencer. "Je to jeho práce. Není to ale to, co byste skutečně chtěli dělat, je to něco, pro co jste předurčeni."


Všichni herci, kteří hrají vlčí smečku, jsou potomky původních obyvatel Ameriky. Spencer je potomkem Indiánů kmene Lakota (Sioux), Bronson Pelletier, který hraje Jareda, je z kmene Cree-Metis, Kiowa Gordon, který hraje Embryho Calla, je Hualapai, Tyson Houseman, který hraje Quilla Ateara, je Cree, a Alex Meraz, který hraje Paula, je Purepecha (Tarasco).

Merazovo dědictví hrálo klíčovou roli v jeho postavě Paula. "Ve vlčí smečce vidíte trochu z toho, jaké to je být domorodým obyvatelem rezervace, hlavně ve smyslu, jak domorodá komunita vidí sebe jako rodinu, stejně jako se vnímá smečka," říká Meraz. "Můj kmen je z Mexika a můj dědeček tam byl šamanem," pokračuje. "Naši muži byli rybáři, stejně jako Quileuté. Když jsem se připravoval na konkurz, modlil jsem se a žádal o svolení ztvárnit jednoho z tohoto kmene. Musíte mít respekt vůči lidem z minulosti, současnosti i budoucnosti."

Rozzáření Nového měsíce

Natáčení Twilight ságy: Nový měsíc začalo v březnu 2009 ve Vancouveru ve Spojených státech a skončilo v Montepulciano, starověkém městě Itálie. Tato dvě města poskytla silný kontrast - temné noci a záhadné, hluboké lesy Britské Kolumbie, a základní, vyleštěné tóny Toskánska.

"Světlo pacifického severozápadu poskytuje velký prostor pro rozptýlení a chlad," říká Chris Weitz. "Uprostřed toho je spousta nádherných barev a naším záměrem bylo je využít co nejvíce. Stíny jsou tam také důležité - les v noci, temnota deprese.

Světlo v Toskánsku je pak úplně jiné," pokračuje Weitz. "Má mnohem teplejší tóny a je skutečně slunečné. Stejně tak je odlišná i architektura. Montepulciano je známé svou architekturou z doby renesance, s několika málo prvky středověku."

Vedoucí výpravy David Brisbin úzce spolupracoval s Weitzem, aby vytvořili pro film jedinečnou paletu barev. "Chris přišel s velmi specifickou koncepcí toho, jak by podle něj ta paleta měla vypadat," říká Brisbin. "Točilo se to kolem doby před Rafaelovými malbami, což podtrhuje nasycené barvy v přirozeném prostředí."

"Já mám rád klasiku, eposy jako je Doktor Živago a Barry Lyndon," říká Weitz. "Také jsem přemýšlel o tom, jaké druhy maleb by byly typické pro tento svět. Pro mne to byly výpravné malby a práce z doby před Rafaelem. Sdílí velmi silný důraz na příběh, na sentiment, na lásku a ztrátu, zlomená srdce a touhu. Jsou to malby, které provázely Tennysona a celou tu éru sentimentality. Ony také oživily paletu zářivých tónů a byly příslibem, že Nový měsíc bude odlišný od prvního filmu, ale bude věrný duchu této druhé knihy," říká Weitz.

V knížce Meyerové sídlí Volturiovi ve starobylém italském městě Volterra, skutečné lokaci v Toskánsku. "Výběr Montepulciano jako naší Volterry byl velkou diskuzí," říká Brisbin. "Chris chtěl architektonický starověk, který by nás provázel při tvorbě světa Volturiových. Montepulciano je ve skutečnosti středověké město, jehož náměstí a budovy ale umožnily Chrisovi točit symetrické záběry. A to byl hlavní důvod, proč jsme si nakonec vybrali Montepulciano."

To, jak byly Volterra a tvrz Volturiových popsány v knize, poskytlo Brisbinovi přesný náčrt pro jeho práci. "Pokud by existovalo nějaké takové fiktivní místo, Volterra Stephenie Meyerové by byla velmi úspěšným příklade," uvádí. "Vymyslela si svět, ve kterém se architektura podílí na příběhu. Např. "soudní přelíčení" Volturiových se odehrávají v kulatém sále podobném trychtýři. Uprostřed je kanálek, kam odtéká krev, když přijde na ty nejhorší chvíle," říká.

Kostýmní výtvarnice Tish Monaghanová byla požádána, aby doplnila scény o vytříbené a propracované kostýmy pro Volturiovi, jejichž vzhled doslova překlenul staletí. "Klíčovým bodem, který chtěl Chris sdělit, byla značná elegance Volturiových," říká Monaghanová. "Dívali jsme se na kresby z 18. století a vybrali si siluetu, která se rozvinula zhruba kolem 90. let 18. století - dlouhý, hubený vzhled.


Chtěli jsme se pohybovat v určité barevné škále, kterou David a Chris vytvořili, ale ta se mezi 18. a 21. stoletím změnila. Postavy se setkávají v 21. století, ale také je vidíme v retrospektivních záběrech z 18. století. V 21. století jsme se je snažili učinit tmavými, Aro jako nejtmavší ze všech, protože má nejvyšší moc. A v 90. letech 18. stol. jsem udělala pravý opak a snažila se udělat Ara světlého, protože pak bychom si ho snadno představili na vrcholu trojúhelníkové barevné palety, kam by se přirozeně zaměřil, zatímco ostatní by zůstávali jeho dvořany."

Zatímco exotický kult Volturiových je vytvořen "klasickým" způsobem, jejich nepřátelé, vlkodlaci ze starobylého Quileutského klanu jsou na plátně představeni pomocí technologií 21. století. "Jednou z nejdůležitějších přísad Nového měsíce jsou speciální efekty," říká producent Wyck Godfrey. "Toto byl jediný způsob, jak bychom mohli vytvořit vlkodlaky velikosti koně, jak je Stephenie popisuje ve své knize."

Weitz přivedl do týmu koordinátorku speciálních efektů, Susan MacLeodovou, se kterou již dříve pracoval na Zlatém kompasu. "Vycházeli jsme spolu velmi dobře," říká MacLeodová. "Když se mě tedy zeptal, jestli bych měla zájem o tento projekt, byla jsem pro. Vlci jsou zřejmě tou nejvíce sexy věcí v knize."

Vlky pro Twilight ságu: Nový měsíc vytvořilo Tippett Studio. "Byli jsme nadšeni, že jsme mohli rozhodnout, jak budou vypadat v celé sáze," říká MacLeodová. "Snažili jsme se být věrní popisu z knihy. Ačkoliv se o nich hovoří jako o vlkodlacích, nejsou to stereotypní dvounohá stvoření, kterým začnou růst chlupy na prstech a tváři. Velmi elegantně se proměňují z člověka na vlka se čtyřmi nohami.

Každý, kdo čte knihu a stane se fanouškem Jacobova týmu, umírá touhou vidět, jak jsme to udělali," pokračuje. "Není to animace - vypadají jako skuteční vlci. Začali jsme s naskenováním herců do počítače ještě před samotným natáčení, takže jsme je mohli proměnit ve vlky v mezizáběru."

Skenovací proces byl překvapivě jednoduchý - přinejmenším pro herce. "Čekal jsem, že nás oblečou do zeleného obleku a všude budeme mít malé napínáčky," říká Alex Meraz. "Ale oni mě jen postavili na krabici a ten ohromný přístroj se přiblížil a přejížděl mě odshora dolů. A bylo to. Pak jsem se podíval na monitor a viděl tam přesně mé tělo, perfektní sken. Dostalo mě, jak to bylo rychlé."

Ale to byl teprve začátek pro tým speciálních efektů. "V počítači jsme vytvořili vlky," vysvětluje MacLeodová. "Takže jsme začali s kostrou, s pohyblivými spoji, které mohou být animovány. Na to jsme dali svaly, které se mohou ohýbat. A pak vrstvu kůže a srsti. Chtěli jsme, aby vypadali a chovali se jako skuteční vlci, bez jakýchkoliv antropomorfních vlastností.

Kluci z Tippett Studia šli skutečně do vlčích výběhů," pokračuje. "Natočili spoustu videí, stejně jako si udělali rozsáhlý průzkum na internetu. Vlci jsou fascinující zvířata, takže je celkem snadné se na ně hodiny a hodiny dívat."

Aby dali hercům při natáčení určitou pomůcku, použili filmaři vlčí makety, které byly v různých tvarech a velikostech. "Některé z nich byly vycpané," říká MacLeodová. "Jiné byly výřezy ve skutečné velikosti, které i hodně vydržely a mohly být umístěny tak, aby přesně lemovaly záběry. Pak jsme mohli natočit šablonu pro animátory, aby věděli, kam umístit do záběru vlka. Také jsme použili kožešiny, protože jsme chtěli, abychom osvítili počítačově vytvořené vlky tak, aby bezproblémově zapadali do záběru."

Stmívání bylo natáčeno v Portlandu, ve státě Oregon, ale Twilight sága: Nový měsíc se přesunula do Vancouveru, Britské Kolumbie. "Myslím, že pro studio i pro fanoušky bylo důležité, že se období Bellina života dobře shoduje s prvním obdobím Bellina života, jak ho znají," říká Brisbin. "Bellin dům jsme vytvořili přesně podle prvního filmu. Pečlivě jsme prozkoumali původní lokaci a také první film."

V určitých případech se nicméně designérský tým rozhodl změnit určité architektonické prvky domu. "Pokud se pečlivě podíváte na první film," říká Brisbin, "vidíte venkovní stěnu domu, kde není žádné arkýřové okno. Ale nyní máme záběr, kde Jacob skočí k jejímu oknu a je to jedna z nejdůležitějších scén mezi nimi dvěma. Kvůli tomu bylo potřeba se odchýlit od starého diagramu, abychom podpořili příběh."

Úkolem vedoucího výpravy bylo rovněž vytvořit dva domy, ve kterých se vlčí smečka schází. "Jacobův a Emilyn dům ve Stmívání nebyly," pokračuje. "Velmi pečlivě jsme si prošli knihu a diskutovali o tom, podle čeho je vytvořit. Jacobův dům je popsán jako červená budova. Našli jsme jednu fantastickou lokaci, která byla spojená s lesem, který dával tušit vlčí přítomnost. Vše se zdálo perfektní." Až na jednu věc. Dům byl zelený.

"Bylo pro nás důležité, aby byl Jacobův dům červený," uvádí Brisbin. "Z knihy jsme věděli, že to bylo červené místo, a tak jsme to i chtěli. Takže jsme nakonec celé to místo natřeli na červeno, aby to odpovídalo knize."

Dům, ve kterém žije Emily, přítelkyně Sama Uleyho, byl vytvořen, aby odrážel Weitzovu interpretaci její postavy. Jak říká Brisbin: "Emily představovala útěchu ve světě vlčí smečky. Oni jsou dynamičtí, blázniví, pobíhají stále kolem a proměňují se. Toto je pro ně záchytné místo, kam se mohou vždy uchýlit. Hledali jsme tajné místo v lese, které by neslo určitou ženskou lehkost. A jedno jsme našli. Chlápek, který vlastnil ten dům, ho postavil, když mu bylo 17 let. Věřím tomu, že poté, co dům dostavěl, se oženil se ženou, se kterou je dodnes. Byl to jejich dům po celá dlouhá léta. Nakonec jim ten dům byl malý, ale pro oba bylo velmi traumatizující se dohodnout na tom, že toto místo opustí, protože je skutečně kouzelné."

Žádné komentáře:

Okomentovat