čtvrtek 18. srpna 2011

Ti druzí

18.8.2011

Někteří škarohlídi tvrdí, že virtuální přátelé neexistují.
Zřejmě mají na mysli oblíbené přátele ze sociální sítě Facebook.
Nebo mají na mysli lidi na internetu vůbec?

Možná mají zčásti pravdu. Kdo má na Facebooku několik set nebo tisíc přátel, tam to přátelství bude asi hodně virtuální. A hodně odtažité. A hodně falešné.

Když vezmu v úvahu blogový svět, při svém brouzdání po blozích jsme narazila na dva typy návštěvníků:
ti, kteří zvyšují návštěvnost
a ti, kteří skutečně čtou komentují články, přemýšlí a reagují na vnitřní svět blogerů.

Já mám to štěstí, že jsem narazila (nebo si i získala?) na ty druhé.
Už dlouho vidím, že na můj blog přichází lidé, kteří reagují skutečně na články (básničky, zamyšlení, videa) a nejsou to jen sháněči reklamních hlásků. Že přicházejí a že se i vrací. A vždycky se v duchu tetelím radostí, že se mi známá jména znovu a znovu objevují v komentářích, v Máte slovo nebo je najdu ve zprávách na mém emailu.

Je to pro mě takové malé potvrzení, důkaz, že můj blog se snad i líbí, že tady někdo najde něco blízkého svému srdci, že se podělí o podobnou zkušenost, že ho inspiruje ke sdělení svých myšlenek.

Před pár dny jsem prožila jednu z nejsmutnějších událostí mého života. A napsala jsem o tom jen pár slov, kratičkou zprávu, protože jsem nechtěla rozepisovat okamžiky posledních hodin nebo předcházejících měsíců, ale chtěla jsem říct, co mě zrovna trápí a proč nebudu několik dní ani na blogu svém, ani na stránkách mých oblíbených.

A s překvapením (a milým překvapením) jsem viděla tu spoustu odezvy od vás. Vaše milá slova, která řekla vše - nebyla z nich cítit faleš, ale opravdová účast, protože někteří z vás už podobnou ztrátu zažili, a jiní zase tuší, jaké to jednou bude. A nebyla to prázdná slova, přinášela obrovskou útěchu a sílu.

Říká se, že v nouzi poznáš přítele, a v neštěstí člověka.
Tady se to potvrdilo.
A můžu říct, že virtuální přátelé existují. Co na tom, že se známe pouze slovy? Vždyť za každým slůvkem stojí skutečný člověk.

Mohla bych mít blog s obrovskou návštěvností několika set návštěvníků.
Ale jsem ráda, že jste ti druzí.



Žádné komentáře:

Okomentovat