neděle 5. října 2014

Povedeně nepovedené brownies

Tak jsem zase zasoutěžila u Gurmánky a sice o co nejčokoládovější čokoládu.

Přemýšlela jsem nad různými variacemi, ale nejčokoládovější recept mi připadaly čokoládové brownies. Brownies se mi líbí, použít tentokrát český překlad doslova by asi nebylo nejšťastnější... Brownies mají šmrnc.

Hledala jsem několik receptů a našla - leč pro první pokus docela velkorysé (rovná se drahé). Našla jsem jednu variantu, která byla trochu střízlivější (pokud se má něco pokazit, ať to není zas tak drahé).

Takže jsem skočila do nedalekého obchůdku pro dvě čokolády na vaření (po chvíli zaváhání jsem raději vzala čtyři, co kdyby)...

Nahrnkovala si pár ingreidencí (nechce se mi vytahovat váhu) a pustila se do toho.
Zatímco jsem šlehala v robotu (ještě stará ETA!) vajíčka s cukrem do pěny, zapnula jsem troubu na 180 stupňů a na sporáku vodní lázeň. Dvě čokolády jsem nalámala a k tomu přikrájela na kostky 20 deka másla. Tentokrát jsem nešidila a vzala opravdové máslo, i když srdce Lakomé Barky krvácelo (ale vyplatilo se, to je fakt!) Takže, dvě čokolády jsem rozpustila s máslem a pěkně smíchala, pak odstavila z napařovačky a přidala vyšlehaná vajíčka s cukrem a mouku. K tomu jsem ještě přisypala hrstku nahrubo nasekaných ořechů (s ořechy je to lepší, to vám povím!) a celé to nahrnula do pekáčku, předem vymazaného a vysypaného.

A šupla do trouby, rozehřáté asi na 180 stupňů.
A nechala to péct doporučených 40 minut.
Upozornění pro všechny - ne třeba je dobré doslova dodržet pracovní postupy, protože každá trouba peče jinak - a já zjistila, že brownies jsem měla vytáhnout aspoň o tři až pět minut dřív. Správné brownies má mít totiž na povrchu křehkou krustu a vprostřed by mělo být vláčné, až mírně tekuté. Moje brownies byla trochu vypečenější, i když ještě dobrá.

Ale když jsem ochutnala, to vám povím - proklatě dobrá čokoláda!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Recept oficiálně převzatý - ZDE

Ingredience na 24 kousků brownies

  • 200 gramů másla
  • 200 gramů hořké čokolády
  • 150 gramů cukru
  • 110 gramů hladké mouky
  • 3 vajíčka
  • 50 gramů vlašských nebo pekanových ořechů (můžete vynechat)
  • tuk na vymazání pekáče

Pracovní postup

  1. Máslo a čokoládu si nakrájejte na menší kousky.
  2. Ve vodní lázni nechte rozpustit všechno máslo a poté do něj přisypávejte kousky čokolády. Důkladně rozmíchejte až do hladka, mezitím nechte předehřát troubu na 180 °C.
  3. Vezměte si větší mísu a vajíčka s cukrem vyšlehejte až do pěny, doporučuji použít elektrický šlehač.
  4. Do pěny za stálého míchání klasickou metlou přilévejte rozpuštěnou čokoládu.
  5. Do mísy přes síto vmíchávejte hladkou mouku a následně také ořechy, pokud jste se je rozhodli do brownies dát.
  6. Těsto přelijte do menšího, vymazaného pekáče a šup s ním do trouby. Při zmiňovaných 180 °C brownies pečte zhruba 20 - 25 minut. Špejli si ani chystat nemusíte, brownies musí uvnitř zůstat vláčné.
  7. Upečené a vychladlé brownies nalámejte nebo nakrájejte na čtverečky o průměru zhruba 5 cm.

Dobrou chuť!

 

Žádné komentáře:

Okomentovat