středa 15. dubna 2015

Stalo se... v Tescu

Aktualizace pondělního článku:
Povím vám krátkou storku, co jsem dnes zažila v Tescu.
Nebudu hodnotit, co se stalo, ani vyjadřovat svůj názor, tentokrát to nechám na vás - co si o tom myslíte?
Nakonec svůj názor připíšu, ale nechci nikoho ovlivňovat...

Před prací jsem skákla do Tesca, koupit pár banánů a pytlík čipsů, protože jsem potřebovala rozměnit tisícovku. Jdu k pokladně (otevřené byly momentálně tři) a slyším nějaký křik a hádání.
Paní, podotýkám, že mladá paní, pěkná, šik a elegantní, stála u pokladny, před sebou nákup naskládaný v papírové bedýnce, takové té, co se do ní dávají třeba různé kytky v květináčích, když se navážejí k umístění, a rozčilovala se, že chce igelitovou tašku k nákupu.
Že ten nákup neponese jak ta kráva v té bedýnce, protože chce ještě skočit do vinotéky naproti a potřebuje ještě vyzvednout dceru ve školce.
Že ji nezajímá, že igelitové tašky momentálně nemají. (Upozorňuji, že je nechtěla zadarmo, dnes se za ně tuším platí, takže s cenou za igelitový pytlík počítala. A ano, podle všeho v Tescu pokladním došly pytlíky. Igelitové.).

Starší paní přede mnou vylovila z tašky igelitku a podávala ji oné paní, aby si ji vzala. Že jí tu igelitku věnuje.
Paní tu igelitku odmítla a trvala na svém. Že chce koupit k nákupu, který tam pořídila, igelitovou tašku, ve které si nákup chce odnést. Křičela, že je to binec, ona tam nakoupila, nechala své peníze a že si myslí, že mít k nákupu možnost koupit si igelitku je samozřejmé.
Atmosféra houstla, našli se i další lidé, kteří jí nabízeli své tašky nebo igelitky.
Paní znovu odmítla a vyžadovala tu Tescovou, prostě tašku z obchodu.
Nakonce prodavačka, která už byla v koncích, jí nabídla jutovou tašku, kterou měla jako jedinou k mání - a protože nákup byl větší, paní by musela koupit jutové tašky dvě.
Jedna stála padesát korun.

Jak to dopadlo? Samozřejmě, žádný soudný člověk si nekoupí kvůli nákupu dvě jutové (dost nevzhledné) tašky a nevyhodí další stovku. Takže, paní odmítla. Situace se vlekla už skoro čtvrt hodiny a nakonec nějak dohodly (to už přišla i vedoucí směny), že svůj nákup nechá u pokladny, vyřídí si věci, které měla naplánované, a po vyzvednutí dcery si vyzvedne i ten nákup.
Když bude potřeba, že si do té prodejny vjede autem.

Musím přiznat, že jsem se tentokrát vůbec nevměšovala, a mlčela jsem. (Občas mám takové tendence míchat se do věcí, po kterých mi nic není).
Po odchodu bouřlivé paní jsme prohodily pár slov s onou ženou, která jí (dvakrát) nabídla svou igelitku.
A kupodivu jsme se obě shodly na jednom.
Na čem jsme se shodly, to prozradím až na konec... a teď by mě zajímalo, co byste si o tom mysleli vy? Měla paní pravdu? Nebo byla jen uječená hysterka?

Na čem jsme se s paní shodly? Že té hádavé paní šlo o princip a že měla v podstatě pravdu. Tesco a další markety si naučili lidi, že poskytují k nákupu igelitové tašky. Dávali je automaticky, pokaždé a leta letoucí. V poslední době přešli z poskytování zdarma na nabízení za korunu, ale pořád je měli v rámci normální nabídky.
Takže paní se rozčilovala celkem po právu, navíc, nechtěla ty tašky zadarmo, ale chtěla si je k nákupu koupit.
Že jí nabídli ty jutové tašky, to mi samotné připadalo spíš jako výsměch a nedivím se, že ji to vytočilo ještě víc (k nákupu tašku za padesát korun, to je fakt bomba.)

Na druhou stranu, chápu, že ta pokladní za to nemohla. Pokladní ty igelitky neobjednává, jen je dostane a má je k nákupu nabízet.
Jak jsem zjistila po rozhovoru s jednou paní, která pracuje v Tescu, vlastně za to nemůže ani manažer, protože, pokud ty tašky nepošlou z výchozí země (tady Anglie), tak je manažer může objednávat do halelůja, ale stejně nedostane nic.

Té pokladní mi bylo líto. Trochu méně líto mi bylo vedoucí směny. Hádavá paní možná dělala z komára velblouda, ale v podstatě, měla pravdu - že jí lidi nabízeli igelitky, bylo sice hezké gesto (a ona je nezavrhla proto, že by těmi nabídkami opovrhla), ale vlastně ta paní chtěla, aby fungovala samozřejmá věc, která fungovat má.

Něco ve mně chtělo té paní zatleskat.
Protože kdybychom takhle dokázali řvát u každého plesnivého jídla, u každého klamného nákupu, kde v reklamě na slevy očekáváte slevy a pak platíte plnou částku, u každého poškozeného zboží, tak bychom nebyli možná země, do které se vozí odpad.

Mimochodem, druhý den už na dveřích visela cedule, upozorňující, že momentálně nejsou igelitové sáčky.

P.S. všimla jsem si v komentářích, že hodně z vás se naučila nosit na nákupy vlastní tašky, ať igelitky nebo nějaké plátěnky.
Bravo!
Šetříme tím aspoň trošku, trošičku, přírodu. A taky používáme zdravý rozum...
Plátěnku sebou tahám taky. Už dlouhé roky, v tašce moc místa nezabere a jako záloha výborná.

Děkuji všem za vaše názory a komentáře! Vyskytl se zajímavý filozofický fenomén, protože i přes rozdílné názory má každý komentující kus pravdy.




Anketa

Měla ta paní pravdu?
Ano, paní byla naprosto v právu 2.9% (1)
Paní byla v právu, ale jednala nepřiměřeně 58.8% (20)
Paní jednala nepřiměřeně, přesto jednala správně. 8.8% (3)
Je to hysterka, dělala z komára velblouda



Komentáře

1 Lamilka Lamilka | Web | 13. dubna 2015 v 21:50 | Reagovat
Vendy, promiň, můj komentář bude asi delší :-D  tedy právě proto, že moje dcera v Tescu pracovala, tak vím, že tam mají velkej bordel. Nejprve byly tašky zadarmo, teď už nejsou, musejí se platit. V tescu jsou nesnesitelní manažéři, co obyčeiným zaměstnancům soustavně ztrpčují život. Několikrát za den byla moje dcera osočována manažérkou, za neudělanou práci, která ale náležela manažérce. Když přijeli cizinci, volala manažerka zas dceru, aby za ní vyřídila práci, co patřila jí, ale neuměla anglicky. Prostě to, že nejsou třeba igelitové tašky, za to nemůže ubohá pokladní, ale její vedení. Pokud si paní co nakupuje bude stěžovat, odnese to ale zas pokladní.
K nabízeným igelitovým taškám chci říct, že to byl od lidí dobrý skutek, ale že paní odmítla se nedivím, také mám ráda čisté, nepoužité tašky. Ne každý je ale schopný takto přehnaně reagovat, to většinou dělají mladé paničky manželky bohatých milionářů. Těmto lidem je úplně jedno, že prostě něco zrovna není. Ony to mít musí a nedokážou pochopit, slovo není neznají. Mají totiž všechno. Nebo je tu ještě druhá možnost, paní je obyčejná hádavá ženská :-)
A já jsem teď moc zvědavá zas na tvůj názor :-)
2 Van Vendy Van Vendy | Web | 13. dubna 2015 v 21:53 | Reagovat
[1]: Lamilko, určitě zareaguji, chci to nechat tak dva-tři dny otevřené. 8-)
3 Květa Květa | Web | 13. dubna 2015 v 23:29 | Reagovat
"Kde není, ani čert nebere!" Tak co si mohla paní vyřvat!" Kdyby byly "Knihy přání a stížností" jako v dávných dobách, nanejvýš by si tam mohla postěžovat a stejně by se tím nic nevyřešilo. Asi se špatně vyspala a za žádnou cenu se nehodlala vzdát svého požadavku. Takovým to nevysvětlíš, na to musí být povaha. Osobně bych byla taky dost naštvaná, ale já naopak s sebou nosím větší množství různých "žebradel", mně se to stát nemůže! :-D  :-D  :-D
4 Melissa Melissa | Web | 14. dubna 2015 v 0:31 | Reagovat
Myslím,že to bylo pěkně trapné a otravné pro všechny zúčastněné.Dělat takový bordel kvůli igelitce...?Nebyla,tak nebyla.Tak si má nosit sebou svoji z domova.Já to tak dělám pořád,že mám v tašce ještě igelitku a nemusím pak řešit,kam dám nákup.Myslím,že ta dotyčná chtěla být jen důležitá a dokázat si,že ONA dostane co si zamane.Byla ale spíše trapná.Takhle se normální člověk nechová.Dělat takové scény kvůli igelitce,to by mě ani ve snu nenapadlo...Jsem zvědavá na tvůj názor:) ???
5 Beatricia Beatricia | Web | 14. dubna 2015 v 5:55 | Reagovat
Hlasuji pro druhou možnost. Každá rozumná žena, nosí s sebou ještě igelitku, protože ta se vždycky  uplatní. Jinak, kdo zaslouží hlavně  postih, je ředitel toho obchodu, protože takový případ nemá nastat. [:tired:]  ???  O_O
6 Polly Polly | Web | 14. dubna 2015 v 7:54 | Reagovat
Takze...riez si nosim svoju tasku, hlavne ked mam toho este dost co na vybavenie- platenu, igelitky sa trhaju...a tej pani sa divim...chpem, ze pozaduje bezchybne sluzby, ale ako ex-okienkovy pracovnok z vedeckej kniznice viem, ze za nedostatky mozu ti vyssie, ale zlizne si to za nich clovek, co to nevplyvnuje...takze si davam pozor na vrestanie po ludoch. Som alergicka na to,ked niekto dusi predavacku za zly chod pomaly celeho retazcu. Pani mohla vyjadrit nesuhlas, ale nie robit taky bordel. Moj nazor- hysterka:Ď
7 VendyW VendyW | E-mail | Web | 14. dubna 2015 v 8:15 | Reagovat
Jak píše Bea i Polly, každá rozumně uvažující ženská má v každé kabelce igelitku nebo nějakou jinou tašku. Já to tak taky mám. Ale na druhou stranu byla v právu jen jednala trochu zkratkovitě, proto jsem hlasovala pro tu druhou možnost. Kdoví co tomu předcházelo, jestli jí něco naštvalo už jinde, nebo doma .... a tady se to vyhrotilo. Někdy stačí malá jiskřička a je z toho výbuch.
8 Janinka Janinka | E-mail | Web | 14. dubna 2015 v 11:47 | Reagovat
Nejspíš byla v právu, ale reagovat tímto stylem, když mi ještě navíc nabízí naprosto cizí lidé ze své vlastní vůle své tašky, to je vysloveně křupanství a neúcta k tomu druhému.
9 Vlasta Vlasta | E-mail | Web | 14. dubna 2015 v 12:36 | Reagovat
My si vždycky, když jedeme na nákup, bereme vlastní igelitky, už jenom proto, že je zbytečné kupovat další a podporovat tak nadměrnou výrobu plastů.. Souhlasím s ostatními - paní byla v právu, ale přepískla to. :-)
10 Anidea Anidea | Web | 14. dubna 2015 v 12:49 | Reagovat
Já nějak neumím zaujmout stanovisko :-) Zdá se mi to podobné, jako když mi volají z různých callcenter. Těm ubohým zaměstnancům říkám, ať jdou ** ******, ale neberou si to osobně, že to myslím na jejich zamestnavatele. Ta pokladní za nic nemohla, ale na koho se mohla zákaznice obrátit? Na druhou stranu, mám u sebe vždycky svojí látkovou tašku, protože spotřebu igelitek považuju za neekologické. Když jí nemám, je to moje blbost... A odnesu to v krabici.
11 Péťa Péťa | Web | 14. dubna 2015 v 13:08 | Reagovat
Já té paní náhodou rozumím. Sice s sebou většinou tašku nosím, ale jelikož pořád střídám kabelky, jsem většinou ráda, že nezapomenu přendat peněženku a klíče, natož abych ještě myslela na jegelitku :D
Pokud v obchodě nakoupím a je proklamováno, že si mohu koupit tašku, nevidím důvod, proč doma myslet na to, v čem nákup asi přenesu a jestli budou mít dost igelitek. A je mi upřímně u zadku, jestli za to může pokladní, vedoucí nebo manager v Madridu.
Na druhou stranu ale nejsem zrovna ten typ člověka, co by se dlouze hádal. Myslím, že bylo přehnané, jak paní reagovala. Konec konců, ostatní ve frontě jí tašku nabídli půjčit.
Já bych to vyřešila tak, že bych jí dala ty jutové tašky za cenu těch igelitových, ať si to pak paní vedoucí nějak přepočítá (i když nepochybuji, že by si to nakonec přepočítala tak, aby to zaplatila pokladní).
Jsem zvědavá, na čem jste se shodli :)
12 annapos annapos | Web | 14. dubna 2015 v 17:28 | Reagovat
Nejvíce mě pobavila poznámka o tom že :  (to už přišla i vedoucí směny), že svůj nákup nechá u pokladny, vyřídí si věci, které měla naplánované, a po vyzvednutí dcery si vyzvedne i ten nákup.
Když bude potřeba, že si do té prodejny vjede autem.  
Rozumná paní vedoucí, se smyslem pro humor, takové lidi mám ráda.
13 Van Vendy Van Vendy | Web | 14. dubna 2015 v 17:48 | Reagovat
[12]: Tak to asi vyznělo jinak, než jsem mínila. Ano, dohodly se nakonec, že tam nechá nákup a pak si pro něj přijde, ale tu poznámku s autem pronesla ta rozlícená paní, nikoliv vedoucí. (Ale pokud by to řekla vedoucí, pak by fakt prokázala smysl pro humor... :-D)
14 Sugr Sugr | E-mail | Web | 14. dubna 2015 v 18:01 | Reagovat
Proto my si radši nosíme do takových gigantických obchodů svoje igelitky! :-D
15 Meduňka Meduňka | Web | 14. dubna 2015 v 19:17 | Reagovat
No, igelitky by měli mít v dostatečné zásobě, aby nedošly. Paní to ale hrotila až moc. Odklikla jsem odpoveď druhou odshora :-).
Nemám ráda igelitky. A proto mám vždycky v kabelce látkovou nákupní tašku. :-D
16 Dragilia Dragilia | E-mail | Web | 14. dubna 2015 v 21:01 | Reagovat
Jak se zdá, optimální řešení (že by paní dostala svou igelitku) bylo neuskutečnitelné. Přijde mi, že v takové situaci by bylo na místě se prostě smířit s nějakým náhradním - třeba s darovanou cizí taškou. Už jen proto, že i kdyby za to pokladní mohla, ostatní nakupující jsou v tom rozhodně nevinně. A taková scéna kolem sebe moc pozitivní energie nešíří.
Navíc mi přijde trochu zvláštní, jak by papírová krabice uložená v kufru auta bránila dalším nákupům či vyzvedávání dcery. To cestovat s takovým nákladem hromadnou dopravou, to by byl jiný šálek čaje. :-D
17 David Pavel Bachmann David Pavel Bachmann | E-mail | Web | 14. dubna 2015 v 21:19 | Reagovat
Já jsem hlasoval pro druhou možnost. Co mi ale fakt vadí, že ta zákaznice řve po blbě placený pokladní, zatímco by měla jít za dobře placeným manažerem, který za prodejnu odpovídá. Tašky by mu nikdy dojít neměly a když se to stane, měl by vzít peníze a jít je kamkoli koupit za běžnou, maloobchodní cenu.
PS1: Nakupuju v Tescu, ale v online verzi. Na ochotu řidičů, kteří nákup přivezou a na způsob jeho balení si nemůžu ztěžovat.
PS2: Neměl bych Tesco moc kritizovat, protože mi nefunguje internet od kabelovky a jsem připojenej mobilem s Tesco SIM kartou.
PS3: Reklama na Rohlik.cz už nemůže být pod vhodnějším článkem! :-)
18 maredifragole maredifragole | E-mail | Web | 14. dubna 2015 v 23:07 | Reagovat
Určitě chápu jednání té paní, avšak to nemusela tak vyhrotit. Šlo to vyřešit i jinak a to v klidu :D
19 Iva Iva | 15. dubna 2015 v 1:08 | Reagovat
Paní byla v právu,ale řvala na špatném hrobě. Pokud už chtěla ztropit scénu, měla si vyžádat odpovědného manažera. Dovedu si domyslet, co jste si s tou paní asi řekly, že to byla prostě "kráva", což asi byla, i když byla v právu. I takovéto situace jdou zvládnout s noblesou, protože, když nejde o život, jde o .....
20 pizlik1 pizlik1 | E-mail | Web | 15. dubna 2015 v 14:16 | Reagovat
Vždycky to odnese ten, kdo je první na ráně, přesně jako u nás.
21 Lenka Lenka | 15. dubna 2015 v 14:57 | Reagovat
Teď asi napíšu něco, co se nebude líbit.. Chápu, že práce pokladní je nevděčná a namáhavá. A podmínky asi taky ne dobré. ALE nikdo z diskutujících se nezeptal, jak celá situace vznikla. Jakou formou se paní o tom, že tašky nejsou dověděla. Někdy stačí PRO ZAČÁTEK.. vhodná formulace. Už jsem i párkrát musela pokladní upozornit, že je to jídlo, často obaly od jogurtů a pod ani nevydrží , jak s nimi pokladní mrští- totéž ovoce a jiné křehké věci. Pokud nejsem ve střehu mi klidně mrští dvoulitrovou flaškou na cokoliv, zákusek v chabém obalu, jablko .. a to zase vytáčí mě.A pokud očekávám, že větší nákup dám do tašek, a napůl huby mi někdo řekne že nejsou, a dá mi najevo že to je můj problém.. tak začnu vidět problém ne na své straně, ale na straně toho komu  nesu peníze,... Každý obchodník by měl být rád. A i ta pokladní žije ze zákazníků..  Tím se paní nezastávám, ale vím, že někdy stačí málo a obě strany jsou doběla. ;-)
22 Van Vendy Van Vendy | Web | 15. dubna 2015 v 18:24 | Reagovat
[1]: Manažeři by zasloužili nakopat do pozadí. Ten nešvar, převalovat vlastní práci na bedra druhých, už se stává normou a ještě hůř, vytýkat za práci, kterou vlastně ani dělat neměli. O prodavačkách a pokladních v Tescu vznikl před několika lety dokonce dokument, a to bylo děsivé. Nevím, jestli se poměry od té doby zlepšily... ale co vím, je, že tento rok v síti Tesco došlo k rapidním změnám ve vyšších postech. Pořádný průvan tam nastal! ;-)
[3]: To je další část pravdy, ta paní mohla křičet až do večera, ale igelitku by si zřejmě nevykřičela. Ale měla pravdu v jednom argumentu - vedoucí směny nebo nějaký vyšší zástupce mohl skočit do sousedního obchodu nebo papírnictví a koupit třeba padesát tašek. Však oni by se s tím výdajem nějak popasovali.
[4]: Ano, paní mohla mít svou tašku, ostatně, spousta lidí už si své tašky nosí, ať igelitky, nebo klasické nákupky, nebo košíky... Ale neměla ji a počítala s tím, že ji u pokladny zakoupí. Jí vadil princip, tvrdila mimo jiné i to, že když tašky nebyly, měli to vylepit na dveře -buď by nenakoupila, nebo by nakoupila jen to nezbytné, co se vleze i do kabelky. Taky jsem si zprvu myslela, že zbytečně hysterčí, ale nakonec jsem s ní souhlasila.
[5]: Ano pro obě varianty! Ano pro to, že každá by mohla mít nějakou sítěnku v kabelce. A ano pro to, že si měla stěžovat výš než u pokladní, která to jako vždycky odnesla v první řadě... :-? Na druhou stranu, tím výstupem si zjednala pozornost všech lidí kolem, včetně zástupce vedoucího. Docela by mě zajímalo, co si mysleli ostatní nakupující... ;-)  ;-)
[6]: Ano, řvát na pokladní bylo zbytečné, protože to je poslední člověk, který může něco ovlivnit. Že si může nosit vlastní tašku, to je taky pravda. Ale že může požadovat automatické služby, které k nákupu patří? To je přece taky pravda!
[7]: Taky je možný, jak píšeš, že ji chvíli před tím někdo vytočil a tohle mohla být pověstná kapka přes pohár... 8-)
[8]: Taky jsem si v prvním momentu myslela, že si má vzít nabízenou tašku a sbalit nákup. Ale jak jsem ji poslouchala delší dobu, začala jsem ji docela chápat. Ona prostě požadovala to, na co měla nárok. V tom obchodě utratila své peníze a nechtěla víc, než dvě pitomé igelitky za korunu k nákupu.
[9]: To je nejlepší řešení, mít sebou něco do zásoby. Dobře děláte! :-)
[10]: Souhlasím a souhlasím. A taky jsem vzteklá na ty volající otravující nebízeče a přitom je mi jich líto, protože vzteklá bych měla být spíš na společnost, která je nutí tímto hnusným způsobem si vydělávat peníze. Proto se ještě držím,abych se slušně rozloučila, a nepoužila přitom sprostá slova. :-D
A tady v podobném případě to nejvíc chytla holka v pokladně. Která za stav věcí nemohla.A společnost někde chráněná v zabezpečených zdech jen sčítá výdělky a pozitiva... :-!  :-!
[11]: Ano, tak to mohli vyřešit, že jí ty tašky mohli dát za kačku a pak to nějak ztornovat. Nebo jí ty tašky mohli prostě půjčit! Tohle je provinční městys, ona byla místní a tady se ještě vyskytují lidi, co si něco půjčí a pak to opravdu vrátí. Mohli jí je půjčit aspoň na dobu, než si věci dá do auta.
[14]: Ano! Máš pravdu, to je nejlepší - prevence a vlastně i jistota. :-D
[15]: Taky raději látkové. I když igelitka v případě nouze by též pomohla.
[16]: Ona chtěla napřed jít do té vinotéky, pak pro dceru, auto měla zřejmě zaparkované jinde než před Tescem. A v tom případě nechtěla jít s krabicí v rukách, navíc, jak by držela za ruku dceru, při odchodu ze školky. To mě tak napadlo, když jsem ji poslouchala, protože pokud by měla auto před Tescem, pak si fakt mohla hodit nákup i s krabicí do kufru a jít po svém...
[17]: Souhlasím, řvát po té pokladní bylo nesmyslné a zbytečné, měla si rovnou vyžádat vedoucího prodejny nebo manažera.
Nákupy na dovážku jsem zatím nezkoušela, ale znám paní, která takhle nakupuje už dlouho a je spokojená jak želva. ;-)
Tescomobil je bezvadný! Doufám,že ještě dlouho bezvadný zůstane. :-P
[18]: Souhlasím... na druhou stranu, opravdu upoutala pozornost a pro mnohé byla zřejmě nezapomenutelná. :-D
[19]: To mě napadlo jako první, že je to potížistka a kráva. Ale pak jsem jí začala v duchu přikyvovat. Ano, ječela na nesprávného člověka, to nebylo dobré, měla se obrátit na lidi odpovědné chodu prodejny a ne řvát na blbě placenou pokladní. Ale nechtěla nic víc, než na co měla právo.
Dokonce i ta paní, co byla dvakrát s nabízenou taškou odmítnuta, se na ni nezlobila! Měla stejný pocit, že té ženské šlo o princip a že měla vlastně pravdu.
[20]: Ano, taky si pamatuji, když jsem byla u pokladny, že na nás lidi chodili řvát za každé zpoždění vlaku, nebo za fakt, že přehodili odjezd na jiné nástupiště. :-?
[21]: Děkuji za názor, a máš pravdu, někdy s tím hodí bez ohledu na to, v jakém obalu potravina je. Na druhou stranu, potraviny si už řadím tak, aby těžší věci šly jako první a ty lehčí a křehčí až na konec... Té paní zřejmě vadilo, že když igelitky nebyly, měli napsat nějakou ceduli na dveře, a ona by se podle toho už zařídila. A ne že se dozví až po zaplacení nákupu, že jej vlastně nemá do čeho dát.
A protože nakupovala v tomto obchodě, požadovala normální minimum, které tento obchod pokaždé poskytoval. 8-)
Děkuji všem za komentáře, náměty, připomínky i nápady! :-)
23 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 15. dubna 2015 v 22:16 | Reagovat
V obchodním zákoníku nikde nestojí, že by prodejce musel zákazníkovi nabízet i tašky k odnešení zboží. To je jen dobrá vůle toho obchodníka, pokud je nabízí.
Jinak ta ženská byla zjevně rozmazlená kráva, která si jen chtěla něco vydupat, protože je na to zřejmě zvyklá.
Kdyby jí šlo jen o odnešení zboží, tak by přece mohla přijmout nabízenou tašku od lidí.
Nejhorší je, že takoví lidé svým sobectvím dovedou otrávit spoustu lidí okolo.
Nemluvě o chudákovi pokladní, která tam byla jako hromosvod za něco, za co ona vůbec nemohla.
My zákazníci si to ani neuvědomujeme, ale taková pokladní či prodavačka tam za svoji šichtu má takových blbek, jako byla tahle, desítky. Což dovede otrávit celý den.
Proto já se na prodavačky a pokladní vždy usmívám. Kdyby jim to mělo aspoň na chvíli zlepšit náladu při té jejich hnusné práci, tak to stojí za to. ;-)
24 Van Vendy Van Vendy | Web | 15. dubna 2015 v 22:36 | Reagovat
[23]: Pokladní mi bylo líto, dovedu si představit, jak byla po takovém výstupu rozsypaná.
Tu ženskou neznám, takže nevím, jestli takhle reaguje vždycky nebo měla svůj den.
Jak je to s povinností poskytovat sáčky, nevím, tak dalece jsem obchodní zákoník nestudovala, ale zavedli to jako samozřejmost a teď sklízí ovoce.
Že se na prodavačky a pokladní usmíváš, jseš zlatíčko, protože ony opravdu schytávají všechno z první ruky. Já se na ně moc neusmívám, ale jsem slušná a nerada vyvolávám hádky. Někdy i ke své škodě.
25 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 15. dubna 2015 v 22:56 | Reagovat
[24]: Tady bychom měli rozlišovat igelitové tašky na zboží a sáčky, do kterých si dáváme v prodejně třeba pečivo nebo zeleninu. Ty povinností obchodníka jsou. Ale tašky na odnešení od pokladny poskytovat nemusí. To už je věc zákazníka, jak si zakoupené zboží odnese. Si to může třeba odkutálet po zemi.
Jelikož některé z mých bývalých přítelkyň byly prodavačky, tak docela přesně vím, jak někdy chodily domů otrávené, když narazily na takové lidi, kteří se chtěli jen pohádat a vylít si na někom svoji zlost.
Ano, na pokladní a prodavačky se usmívám, někdy s nimi i zažertuju a nedělá mi to problém. Třeba si potom na to ta prodavačka večer po úmorném dni vzpomene a zlepší jí to náladu z celého dne. ;-)
Jen musím být trochu ostražitý, aby to nebylo chápáno jinak. Někdy totiž potom dostávám pozvání na oběd či na kávu s bábovkou. :D
Zrovna teď mě nahání jedna pokladní od nás z Billy, která si mé žertování vysvětlila zřejmě trochu důvěrněji, než jak bylo myšleno. :-D
26 Van Vendy Van Vendy | Web | 15. dubna 2015 v 23:10 | Reagovat
[25]: :-D  :-D  :-D
Olala, že by pozvání na kafíčko a zákusek? ;-) :-D
27 Van Vendy Van Vendy | Web | 15. dubna 2015 v 23:12 | Reagovat
[25]: P.S. to je právě problém vysílání signálů. Někde by na tohle měla být škola. Aby si to lidi nevysvětlili špatně. Já mívám problém v opačném směru, vlastně mívala jsem... od té doby jsem rezervovanější. (Naposled jeden místní, když se se mnou dal do řeči a já s ním chvíli konverzovala, tak se po pár dnech posilnil a přišel mi nabídnout sexuální služby. Dobrý, co... :-D)
28 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 15. dubna 2015 v 23:20 | Reagovat
[26]: Což o to. Kafíčkem a zákuskem bych nepohrdnul. Kdyby ovšem mělo skončit jen u toho. Jenže on se za tím kafíčkem a zákuskem většinou skrývá dost těžkej chomout. ;-)  :D
V mojí věkové skupině už je totiž dost značný převis volných žen, protože mnozí páni už jsou na hřbitově zakopáni. A ti kteří jsou živí a volní, tak jdou spíš do mladších ročníků.:D
Tak musím být s nějakými pozváními hodně opatrný, abych si uhájil svoji svobodu. Přece jen nejsem ze železa. ;-)
29 Van Vendy Van Vendy | Web | 15. dubna 2015 v 23:27 | Reagovat
[28]: Ano, Malkieli, drž se! A buď opatrný, některý ženský jsou opravdu hodně aktivní. Ve smyslu, když nedrapnu já, drapne jiná, a toho bohdá nedopustím... :-D  :-D
30 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 15. dubna 2015 v 23:27 | Reagovat
[27]: Co se týče chlapů, tak na to ani není potřeba žádná škola. Pokud je ženská příjemná na chlapa, tak si to většina chlapů okamžitě vyloží jako šanci zabodovat.
Takhle jsme my trubci prostě zkonstruovaní. Jednostranná orientace na co největší rozšíření svého genetického materiálu. ;-)  :D
31 Lamilka Lamilka | Web | 15. dubna 2015 v 23:32 | Reagovat
Vendy, nechápu, proč by paní měla parkovat autem někde jinde, než před Tescem...vždyť před každým Tescem je velké parkoviště a může si každý vozíkem zaject až před auto. A někdo z nadřízených by pro 50 tašek do jiného obchodu neskočil. Mají plat nejméně jednou tak velký, jak ty pokladní, ale to by zas musela nechat svoji práci nějaká jiná žena, která je plně vytížená. A i kdyby si paní stěžovala u nadřízených, stejně by to od manažérky zas schytala pořádně pokladní. Je to nelogické, ale bohužel to tak chodí. Jedna paní už to komandování nemohla vydržet, tak tam s tím sekla a dala sama výpověď. Manažerka na ní ještě dodatečně křičela, ale to se přepočítala, to už jí paní poslala poprvé někam...Tesco totiž nemá prý peníze, tak šetří na zaměstnancích. Kde dřív pracovaly dvě prodavačky, tam bylo v poslední době jeden prodavač na ryby, uzeniny, lahůdky a přecházel z jednoho úseku do druhého, aby obsloužil zákazníky. Domnívám se, že je to tím, že se staví  v jedné zoně víc obchodních domů a tím Tesco přichází o peníze. Před vánocemi   ještě když bylo v Tescu hodně nakupujících, naverbovali manažéři zaměstnance na přesčasy. Ti mysleli, že si přivydělají. jenže jim to pak nezaplatili. Prý to byla bezplatná výpomoc. A nikde se ti lidé nemohli odvolat. Jedna mladá žena tam ve spěchu upadla a pochroumala si páteř. Nešla k lékaři, neměl jí kdo vystřídat. Jenže se jí páteř zhoršovala a propouštěli, propustili i jí a ona teď nemůže sehnat práci, protože má zničený záda. Je toho mnohem víc, už raději končím :-)
32 Lamilka Lamilka | Web | 15. dubna 2015 v 23:39 | Reagovat
[28]: Pak to chce být příjemný jen na mladou, abys nebyl v ohrožení :-)
Jak je možný, že starší mužskej si neuvědomuje, že už je taky starší a hledá mladou, to nechápu, vždyť ho ta mladá chudáka utahá, pokud se náhodou chytí :-D
33 Van Vendy Van Vendy | Web | 15. dubna 2015 v 23:39 | Reagovat
[31]: Lamilko, tohle Tesco je menší a parkoviště taky, někdy lidi parkují i jinde (když je fakt plno). O podmínkách v Tescu jsem už leccos slyšela a jak tam zacházejí se zaměstnanci, také. Možná v těch menších je to trochu lepší, lidi si tam víc "vidí do talíře", v těch větších jsou podmínky určitě horší. (No, možná je to tak v těch malých i v těch velkých). Sama nechápu, proč jsou takoví ludráci nadřízení zrovna naši lidi. S prací přesčas je to pořádný bordel, hodně společností a firem na to pořád hřeší, ale fakt jen blbec jde a dělá zadarmo. Já ten blbec byla taky, o to žádná, měli jsme takovou práci, že jsme se večer normálně odepsaly, jako že končíme, a pak pokračovaly v práci, dokud nebyla hotová. Pochopitelně bez ohodnocení.
Ta paní, co poslala manažerku někam, má u mě velké plus.
Té paní, co si pochroumala páteř, je mi líto. Že ji neměl kdo vystřídat... teď nevím, kdyby si zlomila nohu nebo měla infarkt, taky by tam zůstala a doplňovala zboží?
Některé podniky jsou fakt hovadské.
[30]: :-D  :-D Zabodovat jo, ale takhle přímo? :-D  :-D
34 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 15. dubna 2015 v 23:45 | Reagovat
[31]: Je pravdou, že majitelé Tesca jsou asi největší vyžírkové ze všech těch obchodních řetězců. I když taková Hypernova taky nic moc. Jedna moje známá tam pracovala a tam když šel zaměstnanec na záchod, tak si musel odpíchnout přerušení pracovní doby, protože jim zrušili záchody v šatně. Tak museli chodit na záchody mimo pracovní prostory, kam se dostali je s pomocí čipové karty, která jim pochopitelně čas strávený na záchodě odečetla.
Jenže manažeři to nikomu ze zaměstnanců neřekli. Ty lidi na to přišli až po čase náhodou, když jim začaly přibývat neodpracované hodiny.
35 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 15. dubna 2015 v 23:55 | Reagovat
[32]: Když ono to mladší je pochopitelně lákavější. Taky jsem si touto etapou prošel. Na druhou stranu za to však vždycky nemohou jen muži. I ženy na tom mají svůj díl. Mnohé mladší ženy totiž cíleně vyhledávají vyzrálejší muže. Některé kvůli jistotě, majetku a všeobecně kvůli tomu, co jim jejich vrstevník většinou ještě nemůže nabídnout.
Některé mladší ženy však též hledají starší muže kvůli tomu, že v něm tak trochu hledají náhradu za vlastního otce, kterého třeba vůbec nepoznaly a nebo s ním měly špatný vztah.
Já jsem třeba takto byl "sbalen" dvakrát. A to jsem jim to rozmlouval, že to je blbost. Jenže mé argumenty byly vyvráceny. ;-)
36 Lamilka Lamilka | Web | 15. dubna 2015 v 23:59 | Reagovat
[27]: Mě už nějak dlouho nebyly nabídnuty sexuální služby, asi to jde se mnou z kopce :-) Tenkrát jsem na podobné nabídky reagovala tak, abych nepřišla o kamarády slovy..,,až po svatbě" :-D To si každej mužskej rozmyslí a přitom se neurazí :-)
37 Lamilka Lamilka | Web | 16. dubna 2015 v 0:01 | Reagovat
[35]: Prostě jsi se nechal přemluvit, ukecat na blbost :-D Tak doufám, že to alspoň stálo za to :-)
Jdu spát, opatrujte se lidi a nenechte se sbalit...mě už to asi nehrozí...škoda :-)
38 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 16. dubna 2015 v 0:14 | Reagovat
[37]: Já bych neřekl, že to byla blbost. Byly z toho hezké vztahy, byť časově limitované. Aneb jak zpívá Palo Habera v jedné své písničce "najkrajšie sú tie lásky najkratšie". :D
Já nelituju žádných svých vztahů, i když třeba někdy dopadly blbě. Ale v jistém smyslu všechny ty vztahy nějak obohatily můj život a o tom právě myslím život tak trochu je.
Tedy samozřejmě kromě životních povinností, jako zachování rodu, výchova potomků a podobně. ;-)
39 Silwiniel Silwiniel | Web | 16. dubna 2015 v 7:41 | Reagovat
Mohla mít sice pravdu, ale chovala se jako hulvát. Křičet na pokladní,která to nemůže ovlivnit, je sprostý. Mohla si vzít tašku, co jí nabízeli ostatní. Takhle zdržovat ostatní lidi...No, já bych tohle nikdy neudělal, mám úplně jinou povahu. A taky si skoro vždycky nosím vlastní plátěnou tašku.
40 userka userka | E-mail | Web | 16. dubna 2015 v 9:09 | Reagovat
Před deseti lety jsem byla v Anglii a na Trafalgar Square byla akce týkající se životního prostředí. Zadarmo rozdávali jutové tašky - pěkné (ale mně se líbí i ta, co mají v Tescu). Tu tašku mám doteď a je pořád dobře funkční a stále ne vyloženě opotřebovaná. Co tím chci říct? Že bych ty igelitky zakázala úplně! Nebo jim nasadila takovou cenu, aby lidem došlo, že nosit s sebou látkový (apod.) tašky se vyplatí mnohem víc.
Jsem taky zastánce principů, takže chápu, že ty tašky mít měli (nebo aspoň upozornění u vstupu, že nejsou), ale dělat kvůli tomu takovej vyrvál? To by nenapadlo ani mě, a to jsem dost radikální. Hlavně proto, že pokud chci takovou situaci opravdu řešit, jdu za vedením. Neřvu na prodavačku, která za nic nemůže.
Dřív jsem s sebou nosívala různé igelitky (pak teprve pořídila látkový tašky) a nejradši jsem v Albertu vytahovala tašku z Lidlu, v Lidlu tašku z Penny atd. :D
A ještě na závěr zapropaguju eshop www.ecobag.cz , kde mají kromě jiného i super výběr parádních designových tašek, které složíte tak, že je pak v kabelce ani nemůžete najít, natož aby snad překážely.
[23]: Naprostej souhlas s tvým komentářem. Prej "ať si ten nákup odkutálí" :D Ten hovnivál v ikonce tě inspiroval, co? :D
41 Van Vendy Van Vendy | Web | 16. dubna 2015 v 9:31 | Reagovat

42 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 16. dubna 2015 v 11:02 | Reagovat
[40]: No jasně, vždyť hovnivál je takovým předobrazem člověka. Ve starém Egyptě byl dokonce hovnivál považován za symbol převtělení člověka a jako takový tam byl velice vážený. ;-)
(Ach jo, zase jsem v tom starém Egyptě :D )
Ostatně, to co se tady řeší v té diskuzi, je vlastně taky takové koulení kuličky z hovna. :-D Ta blbá ženská s igelitkou si valila svoji kuličku z hovna a my ostatní, kteří s ní buď souhlasíme, nebo nesouhlasíme, si tady taky valíme své vlastní kuličky. ;-)  :D

44 Berry Berry | Web | 16. dubna 2015 v 22:45 | Reagovat
Přišla jsem s křížkém po funuse, ale já si nosím černou síťovku a ekologickou tašku přes rameno. A když vědomě vím, že jdu na něco většího, tak si beru z domu tašky (nejsou to igelitové, ale takové pevnější nákupní). Se síťovkou mě strašně baví chodit, třeba když ji mám přeplněnou ovoce a tak a lidi si mě prohlíží, jestli jsem normální :-D Nebo jet ze zahrádky s košíkem plným ovoce mě taky baví...
Souhlasím s tebou, že pokud jde o princip, tak asi bychom měli stát za svým a nebýt odpadní země, ale kdybych u tohoto řvaní byla, byla bych velmi nesvá :-(
45 Liliana Landštejnská Liliana Landštejnská | Web | 17. dubna 2015 v 17:13 | Reagovat
Většinou nosím svoje tašky, jen když je nákup neplánovaný a žádnou zrovna u sebe nemám, beru ty v obchodě. Po vyskládání nákupu tašku zabere kočka a válí se v ní a pak ji použiju třeba na plastový odpad... nebo na načurané kočičince :-D
46 annapos annapos | Web | 17. dubna 2015 v 19:47 | Reagovat
Říkám tomu " OBJEVIT AMERIKU „ My " staří „ jak se kdo cítí neřeším, řeším zvyklosti, tradice a to, že ne všichni, si některé, prý zlozvyky dědků a nepříjemných bab, zachováváme stále, my ano. Mám svou skládací bedýnku a koš, který k pokladně můj manžel přinese z auta a dá u pokladny mně, já to do něho naskládám, on zaplatí a koš v koši si odvezeme a pohodlně vyndáme do auta, přepásáme popruhem, k tomu určeným a není co řešit. Je pravdou, že dnes a u lidí, co nejsou " sehraní životem „ po dobu padesáti let soužití, jsou ty záležitosti nervních, každodenních nákupů, jisté trauma a i proto, my nakupujeme, po zralé úvaze, sepsání věcí co potřebujeme, jen jednou za dva týdny a drobnosti dokoupíme jednou týdně. Ekologickému myšlení se nemusíme učit, nikdy jsme ho neztratili, nekupujeme ani pití v petkách a vyhýbáme se i balenému zboží, i na pečivo mám svůj košíček.
47 Miloš Miloš | Web | 19. dubna 2015 v 8:28 | Reagovat
Paní to brala principiálně, ale v dané situaci její požadavek se nedal splnit, měla se jí přizpůsobit, protože dost bezohledně zdržovala mnoho dalších lidí ve frontě. Mohla přece tu krabici si dát do auta. My je náhodnou dost často v obchodě bereme, protože zboží je v něm lépe naskládáno, než když je na sobě v igelitové tašce.
48 Em Age Em Age | Web | 19. dubna 2015 v 10:20 | Reagovat
Nejspíš bych ztratila trpělivost, kdybych stála v takové frontě před pokladnou a čekala, až se někdo vyřve. :-D Jsem děsně netrpělivý člověk, buď bych šla k jiné pokladně, anebo bych vrátila nákup do regálu a šla bych pryč. :D
Jinak co se tašky týče, myslím, že její reakce byla přehnaná, ale na druhou stranu to taky chápu, když ty tašky nabízejí už roky. Jak jsi psala. :-)
49 Robka Robka | E-mail | Web | 19. dubna 2015 v 11:25 | Reagovat
Normální je nosit si na nákup tašku sebou. Pokud ta ženská takhle řvala a vynucovala si něco, co evidentně nemohla dostat (koupit), asi by si mé sympatie nezískala. Kolikrát se v obchodě divím lidem, kteří dělají velký nákup a u pokladny pak nakoupí několik igelitek. Co životní prostředí? Dělat v obchodě povyk kvůli tomu, že nemají tašky, je podle mě rozežranost.
50 Amálka Amálka | Web | 19. dubna 2015 v 14:55 | Reagovat
Podle mě je to normální hysterka, co se neumí přizpůsobit vzniklé situaci. Hádat se a zdržovat ostatní lidi kvůli "principu" mi přijde hloupé. Já bych si vzala klidně tašku od někoho jiného nebo bedýnku, nosím si ale většinou svoji hadrovou..
51 bludickka bludickka | E-mail | Web | 19. dubna 2015 v 21:47 | Reagovat
Chápu, že někomu jde o princip. Ale vylívat si zlost na někom, kdo za nic nemůže a ještě trvat na tom, že chci něco, co prostě dostat nemůžu, to mi připadá trochu přes čáru. A taky vím, že často někdo tohle dělá jen proto, aby se cítil důležitější (a někdo skutečně kvůli principu). Výsledek je ale stejně v každém případě nula. Zbytečná ztráta času pro všechny zúčastněné. Jednou jsem měla takový zážitek s pánem, který si ke mně přišel pro balík. Nechtěl pochopit, že eshop mu zásilku ještě neposlal. Řval na mě jak zjednanej a trval na tom, že neodejde, dokud mu to nedám. To jsem se musela krotit, abych nedostala záchvat smíchu. Jak malej arogantní parchant, co nechápe, že když to nemám, tak mu to prostě nedám, ani kdyby mě rozkrájel zaživa...
52 Kosma Kosma | Web | 6. května 2015 v 21:47 | Reagovat
Měla si vzít tu nabízenou igelitku! Jinak tu jutovku mám doma a je to fakt nezmar - unese 15 kg a vůbec to člověku nepřijde! Taky nosím skládací tašku u sebe a myslím, že je moc dobře, že si na jednorázovky začínáme odvykat!

Žádné komentáře:

Okomentovat