neděle 13. prosince 2015

Vánoční výstavka

Jako každoročně, i letos se pořádala vánoční výstavka. Zkusila jsem znovu štěstí se svými šátky, dostala jsem možnost a stůl.

Jako každý rok se tam našlo několik výtvarných duší, které se snažily prodat pár svých výrobků a jako každý rok efekt nic moc, přestože jsem tam viděla fakt pěkné kousky.

Ani já jsem neměla moc štěstí, ale když jsem viděla, že u dalších se taky nedělaly fronty, netankovalo mě to až tak. Občas jsem si šla něco vycvaknout, protože tu přehlídku krásných věcí je dobré zdokumentit.

Mimo vlastní prodej-neprodej jsem si ale vychutnávala odlišný den od ostatních. Vedle v sále (kde se dřív odbývaly zábavy a taky se tam cvičilo) zněla muzika - cimbálka. Ne však z reproduktorů, ale naživo. V zákulisí se prodávala káva a svařené víno, k nim bylo možno přikoupit i chlebíčky a řezy. Obojí výtečné, protože po poledni na mě padnula uspávačka a tak jedině kafe mě mohlo trochu probrat (kafe nebo studená voda na hlavu, ale tu jsem zavrhla).

Jen narychlo nafocená hromádka šátků a šálů pletených. Nebo spíš část, ono se toho nashromáždilo docela dost.
 

Tuhle maličkost jsem měla zrovna rozpletenou. Za ten den jsem poskočila o pěkný kus.


A tento setík se mi podařilo prodat - ef ef čapka se střapci a lurexová jemně béžová šála.


Taky se tam prodávaly krásně malované kamínky a kameny a děcka měly možnost si samy nějaký kamínek namalovat. Hodně oblíbené!


Stoly krásně naaranžované kousky výstavními i prodejními. Andílkové většinou jen výstavní.


Bylo tam několik malých betlémků, většinou z papíru. Tento se kapku odlišoval.


Perníčky nazdobené mi vždycky připadají jako malé umělecké dílo. Ta pečlivost a preciznost, ozdoby jako krajky.


Andílkové nebo andělky?


Stropy byly potaženy a propleteny girlandami papírových řetězů a maxivloček. Kolik práce jim muselo dát, než je takhle natáhli! O výrobě ani nemluvě.


Dvě z cimbálkového souboru. Během dne se tam začaly objevovat i děti ve valašských krojích. (Nevím proč ve valašských, když je náš kraj víc podoben kyjovským krojům, ale tak proč ne.)


Aranž opět podle barev, červená, žlutooranžová, stříbrná, fialková... zde žlutooranžovozlatá sekce.


A tady spíš zelená a bílá.


Panenky jsou krásné. Frajerky načinčané.


Adventní věnec. Ale vypálená teprve první svíce.


Další kousek z bílé sekce - zde vazba ve váze.


Andílek nebo spíš barbie elfinka. Sluší jí to.


Ač ho nesnáším, tenhle Santa Klaus je moc sympatickej. Tipla bych, že je to i Mikuláš, ale bohužel mu chybí mitra a berle. Takže, Santa Klaus.


Byla tam šikovná prodejní přehlídka patchworkových věcí. Moc se mi líbila tahle kabelka, ale kabelek mám několik a nejvíc nosím jednu plátěnou plážovou tašku, která je prostorná, nafukovací a má dvě příhodné kapsičky, akorát na mobil, klíče, tužky, bonbony, hřeben, žvýkačky a doklady. Navíc protože je plátěná, je lehká... A na noblesnější věci normální kabelky.


V zastoupení kozí farmy, kozenka mek mek mek. Prodávali tam kozí sýry a běda, přestože jsem chtěla zakoupit, nakonec jsem zapomněla.


U pódia vánoční stromeček..


A malý postavený minibetlémek. Na živé vystoupení.


Ještě jednou záběr na cimbálovku, všichni nejen hráli, ale i zpívali. Pěkně jim to šlapalo.


A závěrečný světelný úlet na živý betlém. Josefa i pannu Marii představovaly děti, Ježíšek byl panenka. Kravičky a ovečky vystřihované z papundeklu. A během živého obrazu přicházely děti ve valašských krojích, zazpívat Ježíškovi a říct mu několik básniček. Mimo Ježíška tyto děti poslouchal i celý nabitý sál, protože lidé postupně přicházeli a přistavené židle se utěšeně plnily.
Program byl vážně pěkný a docela mě pobavily i modernější vánoční básničky, ve kterých se objevilo i slovo kola. (Tedy coca-cola. Pokrok...)



Fotila jsem tentokrát benquem, protože nikouš už byl náročenej na přepravu i hlídání. Benčíka si můžu strčit do kapsy, což u nikouše nejde.
Foceno bez blesku, proto některé fotky i rozostřené. Ale nechala jsem je tak, protože zachycují tu atmosféru.

Pěknou adventní neděli vám všem!


Žádné komentáře:

Okomentovat