pátek 9. září 2011

Někdy mám chuť na ovoce

9.9.2011

Někdy mám chuť na ovoce a jindy na rybu.

Právě včera jsem dostala děsnou chuť na uzenou makrelu, když jsem ji viděla za pultem. Okamžitě a hned. Koupila jsem ji a do večera spořádala celou. S pokrájenou cibulí a rajčatovou oblohou, k tomu dvě bagetky, ty malé.

Stejně jsou zajímavé, ty chutě.

Mívám období divných chutí (a ne, nejsem těhotná...).
Takhle mám třeba období brambůrkové. Favoritem číslo jedna se stávají brambůrky tzv.domácí, solené, česnekové, a v mém případě slaninové, na těch jsem ujížděla aspoň půl roku. Ta chuť lahodila mým chuťovým pohárkům... A i když vím, že jsou označovány za nezdravé, nemůžu jim odolat.

Pak mívám období čokoládové. Z čokolád preferuji čokolády hořké. Výtečná je Alprose, která není ani tolik drahá, a přitom je kvalitní a chutná.
Dál jsou dobré Studentské pečetě, i když mám pocit, že bývaly lepší.
Z těch levnějších mi chutná pistáciová Deli. Nevím proč zrovna pistáciová, zkoušela jsem oříškovou, rozinkovou, vanilkovou a v poslední době jsem ochutnala i malinovou. Zdá se mi, že ta malinová byla o kousek menší než ty další, a přitom za stejné peníze (takhle se vydělává).

V létě ujíždím na okurkách. Okurková sezóna je pro mě opravdu okurková sezóna. Můžu baštit malé nakladačky ještě ve slupce (zasyrova, nenaložené), oloupané okurky lehce posolené, nastrouhané okurkové saláty nebo báječné šopské saláty, ale v domácím provedení.
Kvašáky mi nechutnají. A zavařené okurky jen některé, když se trefí do chutě.

Po okurkách následují rajčata. Báječná rajčatová chuť i vůně od sluníčka. Nejlepší jsou domácí, vypěstovaná na zahradách. A když je dobré počasí, rajčátka mají nejen nádhernou barvu, ale hlavně úžasnou vůni i chuť.

Melouny jsou další můj úlet. Přestože existují recepty na úpravu melounů, včetně naložení do alkoholu nebo ovocných salátů s rumem, úplně nejvíc mi chutnají samotné. Jednoduše vydlabávané lžičkou. Sladká chuť i osvěžující vůně. Nejvýraznější bývá u tzv.vodních melounů...

Nejsem frfňa a je jen málo jídel, které mi nechutnají, a jsou jídla, o kterých ochutnávku nestojím.
Jako třeba brouci. Beatles mohu konzumovat ve formě hudební a tato krmě je výtečná.
Ale mravenci, chrobáci, chrousti, kobylky a pavouci... promiňte, to nemusím.
(A podobně jako hmyz ani nemusím ochutnat tzv. mořské plody. Chobotnice a chobotničky. Syrové ryby ve formě suši. A nemusím ochutnat, abych se přesvědčila, že mi to nechutná. Už samotná představa je nevábná, a než žvýkat fujtajbly, raději budu žvýkat žvýkačku.)

Raději si dám grilované kuře. A když ne kuře, tak vepřový řízeček. A když nebude řízeček, tak smažený sýr. Pečenou cuketu. Podušené mrkvičky. Opečené žampiony. Smaženou vaječnou omeletku, žluťoučkou a nadýchanou...
Raději si dám sladké nektarinky. Pikantní kiwi nebo angrešt. Sladké vyzrálé bobule hroznů. Lahodné vodní melouny. Citrusovou chuť pomenrančů a mandarinek. Osvěžující žluťoučký ananas...

Dobře vypečené rohlíky. Voňavý chleba nebo křupavou bagetu. Nadýchané a voňavé croisanty. Sypkou rýži, semolinové špagety, výtečné vařené nebo pečené brambory.

Brouky opravdu nemusím...





(P.S. obrázek stažen z netu, toliko ovoce nevlastním, abych je mohla vyfotit.)
(P.P.S. - samozřejmě, existuje rozumný argument, že člověk by měl vyzkoušet všechno, než začne něco kritizovat. Dá se s tím souhlasit jen napůl. Nemusím se například oběsit, abych si vyzkoušela, jaké to je. Též nemusím ochutnat lejna, abych se přesvědčila, zda se dá jíst nebo ne. Ach, trochu jsem odbočila od sladkých třešní, kyselkavých višní nebo čerstvých sýrů...)

Žádné komentáře:

Okomentovat