Myslím, že nejsme jediní, komu se chtivě zaleskne v očích při slůvku Sleva.
Nedělám
si iluze, že v ostatních státech na slevy nevěří a slev nevyužívají,
koneckonců vzpomeňme na novoroční výprodej v Mr.Beanovi a neskutečné
frontě, která se tam vinula.
Inspirace: Peklo na talíři
- toto video si pusťte! Stojí za vidění.
Že nejsou slevy jako slevy, už jsem dávno zjistila. A snad dovedu odhadnout, co sleva je a co sleva není.
Ale vážně mi vadí, když z lidí dělají úplné blbce!
Že
si myslí, že stačí napsat na balíček masa Sleva a že si nikdo
neuvědomí, že ta cena je úplně stejná, jako ceny masa bez slevy.
Nebo, nedejbože, ještě dražší.
A
co mi vadí úplně nejvíc, že do těchto slev dávají tak nekvalitní
žvanec, který by měli prodávat opravdu za polovinu - a bez slevy.
Netýká
se to jen masa, i když u masa mi to nejvíc vadí, protože předpokládám,
že maso je maso (myslím tím čerstvé nebo chlazené, nikoliv mražené) a v
chlazeném mase předpokládám, že se jedná opravdu o maso. A ne že se
dozvím, že i to čerstvé maso je napuštěno vodou, fuj!
Vadí
mi to i u uzenin. Často slýchám argument, coby lidi nechtěli, když
chtějí to nejlevnější, ať teda žerou nejlevnější a že je to šmejd, s tím
musí počítat.
Ale, vážení, dnes najdete šmejd i pěkně drahý. A
to mi vadí taky. Když se rozhodnu, že budu jíst levně a tudíš šmejdy,
je to moje rozhodnutí. Ale když si koupím dražší výrobek a zjistím, že
je to taky šmejd, tak to mi zatraceně vadí.
Totéž platí i u
ovoce a zeleniny. Zkažené, nahnilé, nebo s plísní - a vesele se prodává.
Nechápu jen, proč to někdo koupí. I kdyby to bylo opravdu ve slevě,
když vykrájí nahnilé kusy, zbyde mu čerstvých a nezkažených tak málo, že
nakonec koupí draze.
Vadí mi prášky na praní, které neperou tak jak perou prášky na praní téže značky v sousedních zemích.
Vadí
mi argument, že si to lidi u nás žádají. Kdo si to, sakra, žádá? Podle
čeho tak usuzují? Nevím, že by lidi nechtěli opravdu vyprané prádlo,
zbavené nečistot. Co proti tomu dělat? Psát výrobci? Bombardovat je
dopisy? Stížnostmi a žádostmi? A pomohlo by to?
Tady
by pomohlo leda, kdyby všichni lidi, ale opravdu všichni, udělali stop
stav a třeba čtrnáct dní nic z těchto výrobků nenakupovali.
Jenže
to se nestane, a obávám se, kdyby se to opravdu stalo, tak reakce
obchodních řetězců by nebylo, že by začali dodávat kvalitní výrobky -
ale že by propustili zaměstnance a uzavřeli obchody a odstěhovali se dál
na východ.
Asi jediné, co by pomohlo, jsou instituce, tedy Česká obchodní inspekce.
A pokuty, které by daly, by se musely pohybovat řádově daleko výš, než nějakých podělaných dvacet tisíc.
Pokuty, které by ty obchodní řetězce opravdu pocítily.
A
úplně nejhorší je představa, že tyhle fígle a podrazy na lidi vymýšlejí
manažeři, naši zlatí čeští chlapci (a možná i děvčata). Ty bych s chutí
protáhla Vltavou, nejlépe v zimním období.
Obrázek - zdroj Lidovky.
Odkaz na video mi poslala VendyW.
Žádné komentáře:
Okomentovat