pátek 13. července 2012

Moje oblíbená rčení

13.7.2012


Moje oblíbená rčení, která občas užívám a ani už nepřemýšlím, kde jsem k nim přišla.

Sere mě to jak Slovenské národní povstání.
(po původu tohoto rčení nepátrejte a bratia a sestry ze Slovenska, neberte to osobně, prosím.)

Každý dobrý skutek je po zásluze potrestán.
(správně by mělo být "odměněn", ale v dnešní době se dobré skutky vskutku nevyplácí)

Lepší než drátem do voka.
(tohle se dá vztáhnout snad na všechno. Opravdu je téměř všechno lepší než drátem do voka. S výjimkou ochrnutí od hlavy k patě a dalším důležitým postižením.
Také bych z toho rčení vyňala exekutory a požár nebo povodeň.)

Když je hlava blbá, trpí celé tělo
(často citované ve chvíli, kdy dojdu na poštu a zjistím, že mám sice peněženku, peníze, ale zapomněla jsem složenku. Totéž po příchodu do spořky, kdy si zapomenu kartičku s účtem. Nebo věčné pendlování pro hrnek od kafe, při kterém dělám tisíce různých věcí, protože na ten hrnek zapomenu během tří kroků...)

Jsem vyřízená jak žádost.
(většinou po náročném dni, po neúspěšném jednání, nebo po srážce s blbcem).

Zítra je taky den
(jasný citát jisté Šarlatky Ouharové, pomáhal jí v těžkých chvílích a zjistila jsem, že pomáhá i mně)

Vono to nějak dopadne
(další pozitivní zjištění, protože přes všechny obavy a strachy to až doposud vždycky nějak dopadlo a svět se točí dál.)

To neřeš!
(situace, kdy už je člověk fakt v prdeli. Nebo situace, kdy se pitvají malichernosti. Dá se použít v obou případech...)

Nechám to koňovi, ten má větší hlavu
(rčení mého bývalého chemikáře, který občas chlastal a místy trousil dobré hlášky. Je to trochu paralelní s už jmenovanými To neřeš nebo Zítra je taky den.





Dodatečně přidávám:

Mám v hubě jak v polepšovně.
(výrok mi připomněl Sever-rat, díky ti za to, a význam onoho rčení je asi pochopitelný.
Nejvíce užíváno po proflámované noci nebo po dvou dnech vandru, pokud někdo zapomene pastu na zuby.)

Herodes, to byl král!
(slavné zvolání jednoho slováckého stréca, když mu při jízdě vlakem skákaly po hlavě nevycválané dětičky. Dá se aplikovat i na dnešní mládež, kterou bych občas řezala. Naštěstí jen občas...)

Po všeckém je hovno, enem po včelách med.
(myslím, že tady není třeba vysvětlování. Spolehlivé v každém případě, kdy vám všechno padá z ruk, prudiči prudí, šéfové nasírají a kolegové podrážejí. Dá se použít po každém setkání s blbcem, při každé ztrátě, u každého rozbitého hrnku nebo polámané pračky.)

Mor a červené vši na tebe
(rčení mého táty, když jsme byli moc zpovykaní a on nás chtěl trochu usadit)

Nikdy neříkej nikdy
(to je jasné, nevíme, co nám život přinese)

Představuješ si to jak Hurvínek válku!
(když je někdo naivní nebo příliš zbrklej.)

Je s tebou domluva jak s hotentotem
(když se nemůžu s někým domluvit, ten druhý očividně nechápe, co chci říct)

Lítáš jak cepelín
(rčení mé babičky, když na nás volala, jako že jsme moc divocí a moc běháme a skáčeme)

Jde ti to, jako když sere a netlačí.
(když se někdo s něčím moc cicme a piple... klidně to vztáhnu i na sebe.)

Kdo by to byl řek!
Tolik štěstí snad ani neunesu.
Kurva, já se na to fakt vyseru!
(Tři stupňující reakce v případě, že se jedná o nějakou špatnou zprávu, horší zprávu a zprávu o doplatku za plyn a elektřinu, případně jiné nehorázné výdaje.)

A vyjímečné otázky:
Co jsem komu udělala?
Mám já tohle zapotřebí?



 

Máte taky nějaké své oblíbené rčení?

Ukazuje se, ža ano.


Host do domu, čagan do ruky.
Cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly...
Zelený kavalír

Mám v hubě jak v polepšovně. Sever-rat.

Motá se tam jak Bulhar v kukuřici.
Lítám jak urvanej plakát
Smrdí jak Židovi dásně (není to nic osobního proti příslušníkům jiné rasy)
Mám v hubě jak Indián v prdeli
Tyto výroky přinesla VendyW.

Já jsem to přece říkala!
Mně jde hlavně o ten princip.
Drží se tam jako veš v kožiše.
Všechno je jinak.
Tvrdí Beatricie.

Jsou věci mezi nebem a zemí,kterým rozumí jen ženy.
Jsou věci mezi nebem a zemí,kterým rozumí jen muži.
Jsou věci mezi nebem a zemí,kterým nerozumí nikdo.Rozebrat-každý podle sebe.
Nechte kostel v dědině-neodbočuj od tématu.
To je úplně jednoduché-následuje půl hodinový výklad.
Helena.

Co bolí, to přebolí, říká Šeříková víla.

Kamarád říkával:
"Hnusnej jako VŘSR."
A jedna paní z práce:
"S ním jak to jako s pos#anym tanec." a
"Má hubu jako pytel na zmije!.
Kdyby byly v p#deli ryby, nemusely by být rybníky.
TlusŤjoch.

Lepší než vřed na prdeli.
Pavel, rčení od jednoho pacienta.


Kto nemá v hlave má v nohách :) (keď na niečo zabudnem a musím sa preto vracať domov, vie to naštvať :D)
Dajak bolo, dajak bude (to je také pozitívne, že vždy dajak bude)
O pár rokov si na to ani nespomenieš (keď sa stane niečo zlé a treba ísť ďalej)
Všetko sa raz skončí (aj utrpenie :D)
Buď má zmysel všetko, alebo nemá zmysel nič (prispôsobujem si to podľa okolností :DDD, ak nechcem aby niečo malo zmysel - nechcem sa nad tým rozčuľovať, tak použijem toto :D)
Čo ťa nezabije, to ťa posilní (zase ak sa stane niečo zlé, tak to obraciam na dobre :D).
Teraz ma viac nenapadá, len také hnusné hlášky (ak ma niekto nasere): "Bodaj by ťa bielou kriedou obkreslili."
A ešte keď na niečo chcem dať dôraz a väčšinou sa to hodí, tak použijem slovo: dvakrát :D
"V pohode, ako vo vode."
Od Sherilyn Lee.

Ha-Kuna-Ma-Tata: Všechno za hlavu dej
"Smích?.. přejdeee.."
Slunce stejně vyjde zas (Nohavica),
Tam se toho vejde
Gravitace funguje. (když někomu něco spadne na zem).
No a pak: Použij sílu, Luku Skywalkere. Nejde? Použij větší!
Z výše jmenovaných používám "To neřeš." a jim podobné Ráno moudřejší..
Knedla

Být chudý a ještě k tomu smutný, to by bylo hodně špatné.
Běhám tady jako bezduch s nepřítomnem.
... používám docela dost často, když jsem zmatená a nevím co dřív dělat.
Pižlík1

Čo môžeš urobiť zajtra, nerob dnes
Grace

Nevím zda-li je to rčení, ale u mě platí stoprocentně. "Čím víc, tím víc..."
Čím víc chci pro někoho dobře, tím víc za to dostávám po čumáku!-:(
"Muži mají rádi potvory!" Tohle je asi nejpravdivější pravda na světě!
Ivet
Vendy ještě se mi líbí rčení mého 23 letého synovce, který ačkoliv má dívku a není mámin mazánek, zcela z pohodlnosti tvrdí:
"Dokud máma funí, tak zůstanu u ní"! (přídavek od Ivet)

V jednoduchosti je krása
Miss fun

Boha jeho!
Gabriel Decay

Moje babička říkávala a já to od ní převzala: "Mít hovno a být smutný, za co by ten život stál." - omlouvám se za ten výraz, ale bez něj to nemá št'ávu.
"Smrdí jako nemocný osel" - občas použiju při cestě MHD.
"Je blbý/blbá, jako vagón tupých bruslí" - používám v případě, že se setkám s jednincem, který je obravdu tupý a ještě tupější.
A ještě si vzpomínám na tátu, který nám - mě a sestře, při pohledu do dětského pokoje, říkával: "Máte tady bordel jak v tanku." A já, ač jsem nikdy v tanku nebyla, jsem tento výraz mnohokrát použila, abych donutila své potomky uklidit si.
A když se smůla lepí na paty používám tato rčení: "Kdybych si koupila trpaslíka, tak mi do rána vyroste" a "Na posranýho i hajzl spadne" - opět se omlouvám za výraz s hvězdičkou. :-)
Signoraa

"S poctivostí nejdřív pojdeš"- Le fille Ash

Nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř
Anazuz04

Na hrubý pytel,hrubá záplata.
Kdo jinému jámu kopá,sám do ní padá.
Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu,až se ucho utrhne.
Jsou věci mezi nebem a zemí,až člověk žasne.
Na každou svini se vaří voda. :-D
Lofn

Říkám toho spoustu, třeba když je někdo extrémně blbý nebo nechápavý, tvrdím, že je s ním domluva jak s Maďarem...
Liliana von der Heide

Lepsi nez dratem do oka nebo lati pres kule nebo rezavym dratem do prdele. (Pardon, ale to jsem musela. Ten zbytek obvykle doplni jiny clen rodiny.)
Liny jak vandracka hul v cervenci. (To rikaval tata, kdyz jsme byly male.)
Vychcany jak mraky po desti.
Jeden za osmnact druhy bez dvou za dvacet.
Jde mu to, jak kdyz sere a maluje. (Bez komentare.)
A jde mu to jak lacnymu srani. (Omlouvam se, ale v nasi rodine, jak vidim, jsou popularni sama fekalni rceni.)
Jde mu to jak psovi pastva.
Kdyz jsi blbej, kup si notes. Ja mam dva.
Mate tu bordel jak v tanku.
Svou troškou do mlýna přispěla Ethnea.

"Tak určitě!"
"No... Pardóóónek :D"
(Sedmikráska Ebolin)

"Čas letí, když se člověk dobře baví". Často ironicky myšleno - když mám hodně práce -třeba závěrka, nebo člověk celý den uklízí, maluje a pak koukne na hodinky a zjistí, že je večer :) nebo i naopak, když se něco táhne - třeba, když stojíme v koloně aut :))
Šárka

Já hodně používám "Ty kokso!" když mě něco udiví, překvapí, fascinuje nebo rozčílí. A občas zaklínačské "do psí mateři!" anebo ještě své vlastní "do dračího pysku!"
Přispěla Mniška

Žádné komentáře:

Okomentovat