středa 27. dubna 2011

Láska k Zemi

27.4.2011 (téma týdne)

Je zelená a modrá. A taky trochu hnědá. Z vesmíru vypadá jako dobře vybarvená skleněnka.
A někteří jí říkají Matka.
Matka je úrodná a snášenlivá a skrývá v sobě mnohé poklady. (A ne, nejsou to jen diamanty a smaragdy a křišťály a další drahé kameny...)
Tato Matka je velkorysá a snáší mnohá příkoří, zejména od jednoho druhu svých dětí, nevděčných spratků, které se k ní chovají víc než macešsky. Matka je však trpělivá, neboť dobře ví, že ona bude, i když my tu nebudem.

Matka dostává pořádně zabrat. Ale je silnější, než si myslíme a má úžasné regenerační schopnosti. Je schopna strávit veškeré škodliviny a snížit riziko jejich působení. Je silná a dokáže se obrodit.
A je krásná. Zdobí ji šperky z vodních pramenů a diadémy potoků. Je oděna do splývavého šatu z řek a moří. Nohama kotví pevně v zemi a skalách. A květiny kvetou a voní k jejímu potěšení... Zelená se nadějí.

Líbí se mi ta naše Země. Líbí se mi při pohledu zdálky a většinou i při pohledu zblízka. Je taky moc věcí, které se mi nelíbí... měsíční krajiny, vyrabované krátery, vykácené lesy, špína a kal v řekách.
Líbí se mi její pestrost a mám respekt z jejího hněvu.
Ale láska?
Toto je láska, o jaké se nemluví. Je to jako láska k dýchání. K slunci. Potřebuju je k životu, ale nepřemýšlím o tom...
Každý den po ní chodím, celý život na ní žiju. A myslím, že bych ji opustit nedokázala...
























(Obrázek je šuplíkový a vlastně ani nevím, jestli je to Země. Je to spíš modré, než modrozelené, a hnědá tam není vůbec... ale nevadí, každý ať si dosadí, co chce.)
(Napsáno na téma Láska k Zemi, kterou vyhlásilo Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri, leč mělo to být k 22.dubnu. Trochu jsem se zpozdila...)

Žádné komentáře:

Okomentovat