sobota 5. května 2012

Cyklisti, muzika a cyklostezky

5.5.2012

Minule jsem zmínila, jak jsem prošvihla otvírání cyklostezky. Tedy to oficiální. Ale zdá se, že jsem neprošvihla nic, protože se akce odložila o týden - tudíž se konala dnes.


Poněvadž jsem o něco lépe naladěna než minule, vytáhla jsem kolo, brašničku, naskládala tam mobil, foťák, náhradní baterky, kapesník a čtyřicet korun (co kdyby) a vyjela úžasným zážitkům vstříc.
Musím říct, že jsem si spletla směr a naivně zamířila na začátek samé cyklostezky. Chyba lávky a mělo mě to napadnout, že na tak malou plochu se nenaskládá moc lidí. Takže jsem otočila kolo a vzala to po hrázi směrem k rybníku, odkud jsem vlastně slyšela vyhrávat hudbu (a kdybych byla jen trochu chytrá, šla bych rovnou po stopách muziky).

Co k otvírání cyklostezky říct? Trocha slávy, trocha zahajovacího proslovu od našeho starosty. A pak už jen příležitost pro sleziny domácích i přespolních. Živá hudba (popíkové skladby a nějaké lidovky), točení piva, vaření guláše a opékání selete.

Musím říct, že to sele vonělo až přes rybník. Hmmmm..... správné rožnění.
Postaveno několik altánů a před altány dřevěné lavice a stoly. Byly opravdu zaplněné do posledního místa. Lidi klábosili, pili, jedli, koukali kolem, pozdravovali známé a poslouchali muziku.
Někteří samorosti rybařili, pěkně v klidu, a jeden čilý důchodce se shodil do plavek a zaplaval si malé kolečko. Odvážlivec!

A pro ilustraci přidám pár foteček.
I když... pár?

U začátku cyklostezky máme dva krásné dřevěné ukazatele. Parádní!
Jsem zvědava, jak dlouho tam vydrží.
Tipuji, že budou
a) posprejované
b) ukradené
Ve variantu c) - to jest, v pořádku, čisté a nepoškozené, se neodvažuji ani doufat.


A tudy začíná cyklostezka. Leč, rybníky, jak známo (místním), leží na opačným směrem.


Kachnička meditující u vody. Voda, jak známo, uklidňuje!


Záběr z druhé strany rybníku. Pěkně nahoufováno! A to je dobře...


Další z pěkných nových ukazatelů. Zde trochu zesvětleno, protože nápis by byl moc tmavý.


Jeden z přívětivých záběrů přes rybník.


Vtipně vyřešené hrazení při rožnění. Prevence před požárem!


Dospělí i děti, maminky s kočárky, zdatní i amatérští cyklisté a cyklistky...


Stánek, či spíše stan, s lákavým názvem, hlavně v horkém dni. Pěkně do fronty, nepředbíhat!


Trochu nešťastné přistání z houpačky. Leč, klučík nebrečel a chutě se hrnul na houpačku znovu...


Několik holčiček sedělo u stolku a zaujatě vybarvovaly omalovánky. Ta, co si protírá oči, nepláče. Prostě si jen mne oči...


Stánek pro kapelu. Zrovna si však dávají rauchpauzu.
Nebo prostě pauzu...


Spokojená rodinka. Tatínek lehce tančil se svou dcerou a ta mávala s kšiltovkou do rytmu. V tento moment má však kšiltovku na hlavě. Zřejmě kšiltovka tatínkova.


Dnes otevření kostela Karla Boromejského pro veřejnost. Paní knihovnice dělala průvodce a zájemcům vyprávěla historické údaje a pikantnosti naší obce.




Závěrečné ladění šeříkové... (ta tlustá černá čára není kaz na fotce, ale kabel, vedoucí k domu)

Žádné komentáře:

Okomentovat