úterý 30. září 2014

Den otevřených dveří

Poslední den měsíce září a v základní devítileté škole byl Den otevřených dveří. S prohlídkami tříd, vysvětlením, ukázkami...

V té škole jsem nebyla od doby, co jsem vypadla z devítky. Takže už uběhlo drahně let a byla jsem zvědava, jak moc se změnila za tu dobu.

Tak především dostala škola loni zbrusu novou fasádu. Včetně kompletní výměny oken. A je to moc pěkná fasáda!


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Socha T.G.M. Skvělý solitér!


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vstupním minivestibulem. Myslím, že tyto malby jsou staršího rázu.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Chodba s pěkně vydlážděnou mozaikou.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Učebna přírodopisu. Ochotná paní učitelka odpovídala na mé otázky, zejména množství různých vycpanin a přírodopisných pomůcek, včetně solidní sbírky šutrů. Pardon, minerálů... kdyby mě slyšela, asi by se chytala za hlavu.



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Na chodbách strategicky rozmístěné nástěnky s obrázky dětí. Zde africké téma! Docela sympatické, na tu zimu, která teď vládne.



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tenhle překrytý obrázek mě zaujal už na první pohled a myslím, že by se skvostně vyjímal i v pokoji. Představte si to jako fotoplátno velkého rozměru... I když základní rozměr byl, tuším, A4.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Malá tělocvična. Švédská bedna, koza, po stranách žíněnky a dvoje hradla. O kousek dál je i velká tělocvična, ale v té jsem nebyla... Myslím, že parkety jsou ještě původní, aspoň vypadají, že mají leccos za sebou.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A nezbytný zvonek u dveří učeben! Jen přemýšlím, co je to kulaté vedle. Větrák? (Reprák na hlášení asi ne, ty jsou umístěny ve třídách)


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jazyková učebna. Sluchátka, na zdech nástěnky s různými slovíčky. Jen se hezky učte, děti, ať můžete vypadnout za hranice, protože tady vás asi nic dobrého nečeká.
A i kdybyste zůstali doma, s jazykovými znalostmi máte větší šance se leckde chytnout.



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zeměpisná třída. Mapy, kam se podíváš. Zajímavý mapový systém před tabulí, kde jsou ze stropu zavěšeny tyče a na nich navinuty mapy. Stačí vzít jen hůlku s háčkem a mapu vyrolovat!
Toto je ale mapa z dějepisné třídy. Také tam mají počítač s různými testy z dějin - přemluvili mě, abych si dala cvičný test z pravěku. Nedala jsem tři z deseti, u jedné jsem se očividně spletla, zbylé dvě jsem hádala a hádala jsem špatně. Ale pro příště, už budu vědět.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Na chodbách nejen obrázky místních žáků, ale i periodická soustava prvnků a další pomůcky. Ný, natý, ičitý...


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
Zaujala mě interaktivní tabule (snad jsem to pojmenovala dobře).Nejen že se na ní dají dotykem přesouvat obrázky a textové tabulky, ale může se tam i psát - samozřejmě, speciálním fixem.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A další nášup obrázků - tentokrát zrakové klamy.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tento živý barevný had byl ve stylu komiksového představení...


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Detail - vlepeny fotky a připsané textíky.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Učebna chemie! Křivule, kádinky, hmoždíře a paličky... vše pečlivě složeno a skryto ve skříni. S chemickými pokusy není žádná sranda.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V suterénu nové skříňky pro žáky a také jídelna. V té už jsem nebyla... ale rozložení, kde se vydávalo jídlo a kde se jedlo, to jsem si ještě zapamatovala. I báječnou rajskou, která mi tam tenkrát chutnala.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Odvrácená strana nablýskané fasády. Nicméně, tyto rozvody jsou nezbytné a užitečné.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hned vedle školy je malý kus zahrady (kdysi jsme to měli jako pozemky a jeden ročník byl věnovaný právě venkovním pracem, okopávání, sázení, pletí... jen už nevím, jak to bylo se sklizní.) Dnes je tam malá domácí zoo a taky pěkný altánek, ve kterém dnes děti tvořily kachlovou mozaiku.
Na jeden ze stolů si bryskně povyskočila i místní kozenka.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Koziček tam mají několik a jsou docela ofrklé a nebojácné. Proč taky ne, jsou to místní mazlové.

V rohu se skrývá i výběh pro slepice, takže místní kuchyně má zřejmě přísun domácích vajíček. (Tedy, snad)
Mimoto je v areálu i klícka pro králíčky a morčata.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A kýho výra, pasou se tam i dvě ovce! Ovečky Shaun!


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jedna byla celkem zvědavá a přišla se podívat na to, co vytváří děti.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ale byla hned odchycena jedním z žáků a odvedena zpátky do lesa, pardon, pod stromy. Jen buď hezky na svým, ovečko, ať dětem nerozšlapeš jejich dílka!


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Keramické kousky už jsem bohužel nestačila nafotit, bo mi jel za chvíli autobus. A tak ještě poslední záběr na megenku...


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A tímto se s vámi pro dnešek loučím, děkuji za vaši trpělivost a doufám, že prohlídka se líbila i vám.
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat