pátek 19. září 2014

Prase black and white

Tak máme za sebou kulinářskou soutěž a já se vrhla na pečení. Poté, co jsem už poněkolikáté totálně zprasila kynutý moučník (prostě mi nenakynul a po upečení to bylo sice jedlé, ale houževnaté) jsem problém konzultovala s bráchou, který v posledních letech přišel na chuť vaření i pečení.

Kroutil nad tím hlavou a pak povídal - dalas tam teplý mlíko?
No, nedala. Dala jsem tam jen odstáté mléko, večer vytažené z ledničky. Stejně tak jsem vytáhla i kvasnice... a jak vidno, tohle nestačilo.
Takže jsem dělala něco jako mazanec, který sice v průběhu pečení kapku nakynul, ale nebylo to ono.

Včera jsem vytáhla do boje. Dala jsem ohřít mléko! Bod číslo jedna, základní bod pro kynutí. A víte co, ono to zafungovalo! Kvásek opravdu nabyl svého objemu a byl takový roztomile nakvašený.
Mínusem bylo, že další část se zase urazila a vypracované těsto houževnatě trucovalo, ale v mírně vytopené troubě si to rozmyslelo, a při dalším pečení už se srovnalo do přijatelné podoby. Tedy nakynuté, načechrané, a dobře vypečené.

A jinak, doporučuji. Nechte nahřít i mouku. Je to lepší! Do kvásku nezapomeňte cukr. Bez cukru by kvásek nekvasil.
A nedivte se, že tu tančím divošský tanec kvůli jednému povedenému mazanci. Mně kynuté těsto prostě nikdy nešlo...
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
P.S. včera se mi povedl ten báječný mazanec (který už je skoro z půlky snězen) a dnes se mi zdál zvláštní sen. O dvou prasátkách. Jedno černé, druhé bílé jako sníh. Sice zpočátku jedna ušmudlaná hromada (objevila jsem je po ránu na dvorku, vedle bazénu, který nemám, ale to víte, sny jsou prazvláštní. Ležely tam stuleny jako symbol jing a jang. Když jsem tu ušmudlanou hromádku osprchovala vodou z hadice, vylouply se z ní dvě krásná prasátka.
A když jsem pro ně hledala chlívek (bylo jich na tom dvorku několik), otvírala jsem jedny dveře za druhými a v každém bylo uhlí. Pěkná zásoba uhlí.

Jak to dopadlo? Ve chlívku jsem je zaparkovat nemohla. Dostaly deku a psí boudu. A kupodivu, chrochtíci byli spokojení...

A teď mi řekněte, vykladači snů - prasátka ve stylu jing a jang, jedno černé, druhé bílé. A tři chlívky plné uhlí.
Je to příznivý sen?
Mám si jít vsadit sportku, lotto nebo šťastných deset?

Žádné komentáře:

Okomentovat