neděle 18. prosince 2011

Jaké máte štědrovečerní meníčko?

18.12.2011

Po cukrovém opojení přidávám další otázku pro vás. Možná se vám zdá, že tahle otázka je trochu šmírácká.

Ale myslím, že není na tělo, a nedá se zneužít.
Všimla jsem si u Nadi, že má speciální článek pro to, jak kdo dělá bramborové saláty. (Výborný nápad!)

Rozhodla jsem se toho nápadu chopit a vyzpovídat vás. Jaké máte štědrovečerní meníčko?
Rybí polévku a smaženého kapra s bramborovým salátem?
Čočkovou polévku a smažený řízek s bramborovým salátem?
Bramborový salát bez řízku a bez polévky?
Smažený sýr s hranolkama? A k tomu asijskou rychlovku s kroucenými nudlemi?

Ale svůj všetečný dotaz ozvláštním:

Máte nějakou svou specialitku?
Myslíte, že ingredience ve vašich pokrmech se něčím liší?
(Příklad - namáčíte kapra do mléka a řízky do alkoholu, do bramborového salátu používáte olivový olej nebo žádný, do polévky dáváte kořenovou zeleninu nebo kapustičky?)

Nechám to na vás.
Jaké je vaše štědrovečerní meníčko?
Můžete přidat i oblíbený nápoj a dezert...

Komentáře jsou vaše!





 

 

Komentáře

1 Ivet Ivet | Web | 18. prosince 2011 v 20:58 | Reagovat
Hm, já jsem měla vlastně mé první Vánoce tento víkend s přítelem, protože Štědrý den vždy tráví se svou dcerkou u své maminky mimo Prahu, a dělala jsem lososa pečeného na cibuli a citronu v troubě, bramborový salát k tomu bílé výborné víno, potom byla vánočka, vánoční cukroví, kávička a poté jsem udělala jednohubky a k tomu jsme si otevřeli šampáňo - no netradiční Vánoční menu uznávám, ale možná i proto, že bylo v netradičním čase -ne?-:))
2 Sinai Sinai | Web | 18. prosince 2011 v 21:04 | Reagovat
Odkedy ma naposledy skoro zabila rybacia kosť z polievky, tak sa jej radšej vyhýbam :-D Ale za to sa nacpem šošovicovou polievkou, tá je skvelá. Šalát máme tiež a ryby sa menia...občas kaprík, občas pstruh...kapre majú veľa kostí = nebezpečenstvo :D
3 davidbachmann davidbachmann | E-mail | Web | 18. prosince 2011 v 21:21 | Reagovat
Ač jsem svým založením poměrně konzervativní člověk, na kaprovi netrvám a rybí polévku taky mít nemusím. Ale vánoce bez salátu by byly smutné! Na salátu je super to, že nenarazíš na dva lidi, kteří by ho měli stejný. Markéta dělá moc dobrej, tchyně taky. Moje máma kdysi uměla výbornej, ale jak stárne, furt s něčím experimentuje a naposledy ho zkazila přidáním jablek. Doufám, že nebudeme nemocní (jak už se jednou stalo) a že si salátku pár dní užiju.
4 Sinai Sinai | Web | 18. prosince 2011 v 21:34 | Reagovat
Ďakujem :-)
No vidíš, to mi ani nanapadlo, asi som moc naivná :D
5 Sinai Sinai | Web | 18. prosince 2011 v 21:37 | Reagovat
Asi máš pravdu...príroda je vo všetkých farbách krásna aj v tej ružovej.
6 Sinai Sinai | Web | 18. prosince 2011 v 21:47 | Reagovat
Ale áno, zažila, ale v trochu inom podaní "hlásneš mi, máš krásny blogísek" :-D Oni si myslia, že si tým človke získajú...teda možno hlupáka :D
7 Vendy Vendy | 18. prosince 2011 v 21:47 | Reagovat
[1]:Ivet, aspoň jste vybočili ze zakonzervovaného průměru - jak časem, tak meníčkem!
Tvoje menu zní lákavě, docela ráda bych ochutnala!
[2]: Rybí polévku mám ráda, ale převážně jsme jedli čočkovou - jak na Štědrý den, tak na Nový rok. No a štědrovečerní smažený kapřík a bramborový salát to jistil...
[3]: Bramborové salátky jsou opravdu výborné! A zajímavé je, že opravdu každý má svůj recept... 8-)
8 fotografka-ludmillas fotografka-ludmillas | Web | 18. prosince 2011 v 21:50 | Reagovat
Ahoj, u nás máme kapustovú polievku, a druhé máme rezeň ale aj file (všetko vyprážané) a k tomu zemiakový šalát ;-)
9 Beatricia Beatricia | Web | 18. prosince 2011 v 22:45 | Reagovat
Naprosto konzervativní menu dle bodu 4. Ale jelikož není ryba, tak bez rybí polévky. :-)
10 Iva Iva | E-mail | 18. prosince 2011 v 22:52 | Reagovat
U nás je to opravdu klasika, rybí(mamka vaří nejlepší)polévka, smažený kapr a bramborový salát, pivo, cukroví. Přiznám se ,že vařit umím, ale vaří mamina, protože je prostě nejlepší. :-)
11 Kelyš Kelyš | E-mail | Web | 18. prosince 2011 v 23:38 | Reagovat
Jasně bod číslo 1. Rybí polévka, bramborový salát a kapr. To je snad jediný den (večer), kdy nepřipouštím žádné experimenty a držíme se zažitého a osvědčeného. Nejsme vinaři, ale pivaři, takže sklenka dobře vychlazeného pivka. V mém případě nealkoholického, neb jsem "nealkoholik". Potom se děj vůle boží a zblajzni na co máš chuť. Pro jistotu jsou nadělané i řízky. Vepřové, drůbeží a králičí. Cukroví ke kávě a hlavně ovoce. Nesmí chybět oloupané jablko na jeden zátah, to už jen ze zvyku. Teď už nepotřebuji házet slupkou, abych se dozvěděl vzniklé písmeno, kterým bude začínat jméno mé milé. A také rozkrojení jablka kvůli hvězdičce. Možná staromódní, ale příjemné. :-)
12 Amelie Amelie | Web | 19. prosince 2011 v 10:15 | Reagovat
Rybí polévka od tchýně, bramborový salát a smažený kapr, nic extra. Dětem asi brambory a rybí prsty...ještě nevím. Salát ani kapra nejedí.
13 Liliann♥ Liliann♥ | Web | 19. prosince 2011 v 12:38 | Reagovat
Nemáme žádnou polévku, protože ji nikdo nejí. Většinou míváme lososa s bramborovým salátem, ale tenhle rok se to mamka rozhodla pozměnit. Takže budeme mít řízek se salátem, nivovou pomazánku zabalenou v šunce (zní to šíleně, ale je to výborný!) .. a asi trochu svařáčku ^^ .. těším se
14 Janinka Janinka | Web | 19. prosince 2011 v 12:50 | Reagovat
U nás je jenom bramborový salát s vinnou klobásou, dobré vínko a potom cukrovíčko a chlebíčky.
Mojí specialitou je bramborový salát, do kterého dávám hořčici kremžskou a ne plnotučnou a také jablíčko :-).
15 signoraa signoraa | Web | 19. prosince 2011 v 12:51 | Reagovat
U nás je hlavní problém to, že můj muž kapra nejí. Dokonce razí heslo, že nejlepší kapr běhal po prasečím chlívku. :-D Bývaly doby, kdy jsem kapra kupovala kvůli sobě, půlku jsem si osmažila a druhou dala do mrazáku. Když pak byly děti doma, kupoval se kapr živý. Jen proto, aby zabíral vanu, aby ho děti krmily a my se neměli kde koupat. Dopadlo to vždy stejně. Já o vánocích snědla půlku a druhá - šup do mrazáku. Z toho důvodu ani nevařím polévku.
Takže naše menu je řízek a salát bez polévky. A pak následuje štrůdl. Někdy si koupím pro sebe a zetě filet z lososa, nebo pangase, ale jen v případě, že je chlazený. Mražený nestojí za nic.
S polévkou se vyřádím na Boží hod, kdy vařím tradiční kaldoun. Vařívala ho babička, pak maminka a ted' ho vařím já a to nejen proto, že už jsem nejstarší v rodině, ale proto, že všem báječně chutná. Babička i maminka do něj dělávaly makaronky, pak později maminka dělávala makaronky pro mě i pro sestru. Několik let už jsem bez makaronků a zavařuji do kaldounu domácí nudle. To mi připomělo, že bych dnes měla nějaké nudličky udělat.
Pro vysvětlení - kaldoun je polévka z velké drůbeže s drůbky, masem, játrovými knedlíčky a zeleninou.
16 Alisa Alisa | Web | 19. prosince 2011 v 14:51 | Reagovat
Menu môjho nevlastného otca sa rovnalo nechutnému syrovému fondue a ešte horšej pečenej husi . A najhoršia je akási varená šunka alebo čo to je so zemiakovou kašou . Ale keďže mama je židovka (a babička pravoslávna), žiadne Vianoce sa neoslavujú .
Otec s nevlastnou mamkou sa spojili, čo je nakoniec dosť vtipné . Začíname kapustnicou, potom bobaľky, čo je fakt niečo tak nechutné, že nič nechutnejšie neexistuje, hlavne ak to je s kapustou, potom šošovicová polievka, slimáky alebo ustrice podľa toho, či je alebo neje môj brat momentálne morské potvory a otcovi je to vlastne fuk, ale osobne som za tie slimáky, lebo ustrice sa robia s pečienkou, z čoho som blila okamžite, fazuľová polievka, varené pirohy a nakoniec taký šalát z olív a boh vie, akým ďalších ohavností . Tiež Ciara robí buche de nol, čo je prisahám klasická roláda, len trochu viac nepodarená, keďže nevie variť . Do toho sušené ovocie . Počula som, že normálny ľudia si dávajú oplátky, ale u nás skôr syry s bagetou . :-D
No a aké zvyky má priateľ zistím o pár dní . Dúfam, že nie rybu . Nie, ja sa modlím, že nie rybu, lebo to je fakt niečo, čo z toho extrémneho množstva vecí, ktoré mi nechutia, neznášam najviac . Keď si predstaviť, že ten kapor predtým plával v bahne a ja by som to mala zjem... no comment .
17 Ebolin Ebolin | Web | 19. prosince 2011 v 15:19 | Reagovat
U nás doma je to různé. Ale už asi dva roky máme klasickou rybí polévku, smaženého kapříka a ještě kuřecí řízky a bramboroví salát. Dospělí pijí šampaňské nebo víno a já se sestrou kofolu (jindy jí ani nekupujeme). Pak je na stole ještě cukroví, ale to většinou nikdo nejí, protože jsme přejedení :-? :-)
Rybí polévku jsem ještě nikdy neměla, ani to nechci zkusit. Tedy, zkoušela jsem to a nebudu kazit povídání o jídle něčím jiným :-? ;-)
Kapříka jsem taky nikdy nejedla. Tenhle rok bych to chtěla zkusit ;-) Proto jsou v rezervě řízky, pro mě a pro sestru.
Když jsem byla malá, nejedla jsem salát, ale bramborovou kaši, tu už ale neděláme. Salát jsem si oblíbila od té doby, co nám ho začala dělat babička (ona je blázen na vaření...Se nedivím, že nemá čas na nic jinýho, když pořád vaří :-? :-))
Já žádnou specialitku neznám, my doma jíme tradičně, pořád stejně.
18 Lucie Lucie | Web | 19. prosince 2011 v 16:00 | Reagovat
U nás jíme hrachovou polévku a smaženého  kapra s bramborovým salátem.
U se moc těším,Štědrý den budu oslavovat mimo domov a to na vesnici...Můj tatka sdědil chaloupku po dědovi,tak tam budeme strávit Vánoce :-)
19 Naďa Naďa | Web | 19. prosince 2011 v 16:02 | Reagovat
U nás je to tradice, předkrm žádný, polévka, ryba salát, později káva s kalifornským pohárem (zmrzlina, ovoce, šlehačka). Pro některé mlsouny je místo kapra řízek, ale pro mlsouny jako jsem já je jasný kapr.
20 Lucie Lucie | Web | 19. prosince 2011 v 17:03 | Reagovat
My děláme na Štědrý den klasiku - rybí polévku, smaženého kapra ( Pro sestru děláme ještě krůtí řízky, jelikož ona ryby nejí. No, vlastně, i my si i tenhle řízek ochutnáme :-) ) s bramborovým salátem a jako dezert si někdy uděláme ještě zmrzlinový pohár a samozřejmě uždibujeme ještě vánoční cukroví  :-) Po rozdání dárků popíjíme domácí vaječný koňak :-)
21 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 19. prosince 2011 v 17:42 | Reagovat
Bramborovej salát s řízkama z kapra. Nesnáším to, jednomu je z toho blbě, ale prostě to musí být, i kdyby se zbytek rodiny postavil na hlavu. Otec řek, že to musí bejt, tak to musí bejt.
22 Miri Miri | Web | 19. prosince 2011 v 17:46 | Reagovat
Řízky, vinná klobása, bramborový salát, cola dospělí víno. Takhle to u nás vypadá každý rok :).
23 Scarlett Flame [Tazi] Scarlett Flame [Tazi] | Web | 19. prosince 2011 v 18:35 | Reagovat
No, skoro nikdo z naší rodiny ryby moc nemusí, nebo je nejí vůbec; tím pádem to skončí u řízků s bramborovým salatím, heč! :-D
24 Vendy Vendy | Web | 19. prosince 2011 v 19:04 | Reagovat
[16]: Co jsou bobalky? Jsou to nějaké zelné závitky plněné masem? Něco jako golubčiky? (Usuzuji z toho, že uvádíš zelí...)
Ke komentářům ostatních - jsem i překvapená, jak se meníčko liší. Že někdo dává přednost tradici, mě těší (taky mám oblíbenou neměnnou sestavu čočková, popř.rybí polévka - smažený kapr - bramborový salát). Ale i další jídla jsou dost kreativní! Řížky ze tří druhů masa, losos, vinná klobása, hrachová a zelná polévka, šneci a ústřice...
Pestrá směs! 8-)
25 Beatricia Beatricia | Web | 19. prosince 2011 v 20:31 | Reagovat
Takové krásné poetické vánoční přání, jaké jsi mně napsala, mě velice potěšilo a rozradostnilo. Moc ti děkuji. :-)
26 Ebolin Ebolin | Web | 19. prosince 2011 v 20:59 | Reagovat
Děkuji za komentář, recept tedy dám. Mám i fotky z výroby ;-) :-) A je to opravdu jednoduché :-)
Jo, vadilo bych ti, kdybych na blogu udělala takovou vánoční párty? Bylo by tam právě takové vánoční klima a ptala bych se na různé věci a taky různé věci popisovala od sebe (co kdo jí, na co se těší a tak...)- necítila bys to, jako opičení?
27 Vendy Vendy | Web | 19. prosince 2011 v 21:05 | Reagovat
[26]:Klidně to rozjeď! Jde o to, jaký styl si zvolíš - na světě už všechno bylo nejmíň tucetkrát, takže nemusíš mít strach, že se budeš "opičit" :-D
Určitě se do tvé párty zapojí více lidí!
(Akorát že letos vánoce moc neslavím, ale jiní zase ano - a tak se do toho klidně pusť!)
Na receptík čokoládový se těším. :-)
28 Alisa Alisa | Web | 19. prosince 2011 v 21:14 | Reagovat
[24]: Ťažko sa to vysvetľuje . Mne to trochu pripomína dukátové buchtičky, len sa to nepolieva pudingom . Ale možno som mimo chuťovo, už som dlho nejedla ani jedno ani druhé . Ono sa to papá na sladko s makom, ale ciara si to upravila, lebo jej mak nechutí . :-D Myslím, u nás sa to dá normálne kúpiť aj v obchode, len je to uvarené trochu rozleptané .
29 Lowiska Lowiska | Web | 19. prosince 2011 v 21:17 | Reagovat
U nás je následující. Čočková polévka s na kostky nakrájenou čerstvou zeleninou, do ní na talíř rozmáčknu vařené vajíčko, nesmí chybět česnek. Hlavní chod bývá každoročně různý. Kapr býval do doby, když s námi bydlela má matka, protože ta  si ho nemohla odpustit každé Vánoce, za to můj otec ho zase dvakrát nemusel, proto k tomu musely být řízky: kuřecí, vepřové, nově domácí králičí. Přílohou je klasicky bramborový salát, s netradiční na kostičky nakrájenou šunkou a kousky zelených oliv (doporučuji vyzkoušet!), s podomácku vyrobenou majonézou, jogurtem a trochou hořčice. Servíruji na talíř s petrželkou a citronem. Nesmí chybět ovoce, oříšky a cukroví. Pijeme bílé šumivé víno (J.P. Chennet) a u nás je tradicí taktéž kofola, a po rozbalování dárků a Půlnoční mši si uvaříme kávu, dáme si k ní cukroví a koukáme na pohádky :)
30 Vendy Vendy | Web | 19. prosince 2011 v 21:19 | Reagovat
[28]: Aha, takhle je to... děkuji za vysvětlení.
Dukátové buchtičky mi nikdy moc nechutnaly. Snědla jsem je, ale nechutnaly...mak nemusím kvůli zrníčkům, zalézají za zuby. Ale občas neuškodí...
Tohle jídlo bych ale volila na nějaký všední den, ne zrovna na sváteční. Jenže, proti gustu žádný dišputát, se říkávalo. Takže, každý ať si dá to, na co má chuť.
Co by sis dala ty? Mimo šneky?
Kapříci pár dní plavčí v čisté vodě, takže bahenní chuti se tím zbaví. Tobě vážně nechutná žádná ryba? (Možná jsem se na to někde už ptala, v tom případě odpusť mou sklerózu...) 8-)
31 pavel pavel | Web | 19. prosince 2011 v 22:20 | Reagovat
Bramborový salát dělám tentokrát tady sám a jsem toho názoru, že do toho vánočního k rybě patří jen zelenina, kromě hořčice, citronu a podobných příchutí a nechápu ty, kteří nemohou bez masa žít a musí tam i ten salám strčit. ;-)
32 sayury sayury | Web | 19. prosince 2011 v 22:33 | Reagovat
Huh, úplně jsem nad tím nepřemýšlela, rodina není původem z Čech a proto se to u nás slaví-neslaví. Já řízek miluji a ryby nejsou nic moc pro mě, takže u mě je jasno :) A když se někdo přidá, tak jich udělám víc. Ve většině případů však všechno spořádám sama, protože se tam všichni "snaží" zadusit se kostmi od ryby... :D
33 Alisa Alisa | Web | 19. prosince 2011 v 22:35 | Reagovat
[30]: neviem, u nás je to na východe celkom bežné . :-D Ono ani pirohy a fazuľová povievka nie je nič moc, hold sme boli veľmi chudobný národ .
Vzhľadom na okolností... A hej, už si sa ma na jedálníček raz pýtala . Ja som bola dlhé roky vegánkou, takže ryby išlo mimo mňa . Byť na mne, celý trapas okolo štedrovečernej večery by som zrušila, aj tak tie jedlá takmer nikto nemá rád . Pred dvoma rokmi mi ex varil činu a nakoniec sme ešte piekli baklavu a bola som spokojná . Ešte mám rada cuketový prívarok ale to sa asi fakt nehodí . :-D ja sa budem musieť prisposobiť a prinútiť sa aspoň všetko ochutnať . Teda ak tam bude dostatočne veľa whisky na nutné prežitie .
34 Alice Cullen-Hale Alice Cullen-Hale | Web | 19. prosince 2011 v 22:38 | Reagovat
U nás je to dosti různorodé a menu ovlivňuje především můj odpor k masu ryb, které prostě odmítám :D Ale rodiče to akceptují a mamka tvrdí, že ji nevadí vařit víc jídel a já ji pomůžu tak... Budeme mít hovězí polévku s domácími nudlemi ;-) Samozřejmě bramborový salát a rodiče budou mít lososa a já kuřecí řízek...
35 Lucerna Lucerna | Web | 19. prosince 2011 v 23:18 | Reagovat
mi mame kapustnicu zo zemiakovu kasu a rybkami, mnam :-D
36 š š | Web | 20. prosince 2011 v 9:11 | Reagovat
U nás je to klasika - kapr nebo řízek, salát, rybí polévka. A specialita? na vrchu salátu vždy trůní Pan Vajíčko - je o něj každoroční boj, který vyhrává táta. Je to prostě vajíčko s očičkama, čepičkou a úsměvem. jinak jsme staří dobří klasici :)
37 Dori Dori | Web | 20. prosince 2011 v 12:37 | Reagovat
U nás je už od mého dětství jistá klasika.
Nudlová polévka s játrovými knedlíčky, bramborový salát bez mrkve a vepřový či kuřecí řízek. Na další den nám zůstává salát, ale řízek vyměňujeme za vinné klobásy, které jsou fakt mňamozní :)
38 Lowiska Lowiska | Web | 20. prosince 2011 v 13:09 | Reagovat
[31]: To je kvůli mému otci, on si to svého času vydupal, že to tam prostě musí být, tak jsme se přizpůsobili :-D Ale letos si udělám část bez šunky pro sebe ;-)
39 Juli (: Juli (: | Web | 20. prosince 2011 v 14:14 | Reagovat
My klasika. Pstruh (Kapra moc nemusíme) lehce pstruha obalíme v mouce ( Bude mít křupavou krustičku) a podáváme s DOMÁCÍM bramborovým salátem. Jak směšné je, když v televizi vysílají : ,,Áááá letos se udělalo přez dvě tuny bramborového salátu. Rozvezl se po celé republice a nezbyla po něm ani kostička mrkvičky!"
Falt vtipný...
My děláme domácí, s jogurtem, druhý s majolkou a jsou moc dobrý. (pokud nepomáhám při vaření já, protože já to vždycky zmastim)
:-) Kdo nechce pstruha, dá si řízek nebo klobásu.
Přeji ti krásné vanoce, Vendy
40 Netka* Netka* | Web | 20. prosince 2011 v 15:32 | Reagovat
Byla by jsi tak hodná a pomohla mi?
Hlasuj tady:
http://smoke-dreamer.blog.cz/1112/christmas-sonp
pro SHAKE UP CHRISTMAS (v anketě: číslo 1)
Mockrát děkuju :) A za pomoc dostaneš ode mě reklamu na měsíc zadarmo na mém blogu ;). Stačí pak jen napsat :).
Netka*
41 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 20. prosince 2011 v 15:51 | Reagovat
Řízek + bramborový salát ala TlusŤjoch.
42 Joy Joy | Web | 20. prosince 2011 v 16:36 | Reagovat
My skôr klasika. Oplátka s medom a cesnakom, Kapustnica (tá biela, mám ju najradšej), zemiakový šalát s filé (kapra nemusím, teda nemohla by som vidieť ako ho zabíjajú, chúďatko....) a potom len nejaké koláčiky, ovocie, oriešky atď. a potom hurá na darčeky! :D
43 Knedla Knedla | Web | 20. prosince 2011 v 17:38 | Reagovat
Díky za komentář. Moje odpověď- například závislost :-D
A ke článku: tradiční s tím rozdílem, že volíme i jiné typy ryb než jenom kapra, malé děti samo filé, nesmí chybět šampus, taťka jedině řízky.
44 Lofn Lofn | Web | 20. prosince 2011 v 20:26 | Reagovat
opožděně děkuji za pochvalu a omlouvám se - nějak nestíhám.
u nás je to věštinou klasika - kapr a salát,ale já patřím k té menšině,která bramborovému salátu moc nehoví,tak že si dělám bramborovou kaši,nebo svůj vlastní salát: brambory,červené kysané zelí,trocha majonézy a může být trocha salámu a trocha hrášku,ale nemusí.... nevím,zda se tomu dá vůbec říkat salát,ale mě to docela chutná.
a jinak bych ti chtěla popřát krásné Vánoce a hodně dárečků a především pohody. :-)
45 Romi Romi | Web | 20. prosince 2011 v 20:27 | Reagovat
Tak my máme klasiku. Rybí polévku nejíme..Na ryby mám alergii(na některé). K obědu dělám zapečené vinné klobásy s bramborovým salátem. A k večeři mám připravené jak kuřecí tak vepřové řízky. Kdo co chce. Samozřejmně pak na zobání vánočku, cukroví a chlebíčky.
46 Jezurka Jezurka | Web | 21. prosince 2011 v 14:11 | Reagovat
Tak si můžeš, milá Vendy, vybrat máš z čeho. Co člověk, to chuť, viď? Tak já se přiznám, že u nás nikdo kapra nejí. Nejen my s manželem, ale ani děti. Tudíž není ani polévka. My si děláme nějaké rybí filé, letos mám pangase, smažená klasika a jasně bramborový salát. Protože nemíváme kapra, každý rok dám tajně pod talíř minci, to aby se nás držely peníze. Tedy šupina je šupina, ale aspoň něco. Pak si připijeme deckou vína, sklidíme, umyjeme nádobí a přijede pro nás syn s vnukem, aby nás vzal na Štědrý večer k nim. Zase nás odvezou domů. No a druhý den přijede dcera s dětmi už na oběd a hned po obědě zbytek rodiny. To mám nejraději. Je nás "plný dům". :-D
47 Lúthien Lúthien | Web | 21. prosince 2011 v 20:39 | Reagovat
Ryby u nás doma moc nemusíme, takže vedou řízky. Mamka je vždycky předem nakládá do marinády, ale co tam všechno dává, to nevím :D Jsou ale potom moc dobré. Bramborový salát máma asi normální jako všichni. Rybí polévku jsme párkrát měli, ale teď většinou mamka dělá hovězí vývar se zeleninou, nudlemi a játrovými knedlíčky. To je moc dobrá polévka a máme ji rádi. A jinak nic speciálního neděláme.
48 bludickka bludickka | Web | 21. prosince 2011 v 20:49 | Reagovat
polívku nemám a nebudu mít :) jinak večeřím salát (vždy ho dělala babička a byl výbornej-loni moje výroba spolu s přítelem v žádným případě nedosahovala takových kvalit ani při stejném receptu!) a k tomu jím rybí prsty :)
49 Amber Amber | E-mail | Web | 25. prosince 2011 v 12:47 | Reagovat
U nás to bývají na oběd palačinky, pak čočková polévka a většinou smažený kapr s bramb. salátem (brambory + celer + mrkev + vajíčka + + kyselé okurky + domácí majolka...).
Ale letos jsme měli místo kapra lososa; co na tom, tradice jsou od toho, aby se udržovaly, ale taky od toho, aby si je člověk mohl mírně upravit a tvořit své vlastní ;-)
50 Elisis Elisis | Web | 25. prosince 2011 v 22:12 | Reagovat
Naše štědrovečerní večeře se skládá z rybí polévky se smaženou nakrájenou vekou, poté smažený kapr a bramborový salát. Ale složení bramborového salátu se přiznám, že přesně neznám :D Určitě brambory, hrášek, majonéza, okurka, vajíčko, a možná nějaká další zelenina .. Vážně přesně nevím. Ale musím pochválit mamku, její výborný bramborový salát bych mohla jíst a jíst ..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






















Žádné komentáře:

Okomentovat