úterý 20. prosince 2011

Zrušte vánoce!

20.12.2011 (tt)

Před přečtením tohoto textu si připravte kameny.

Že zemřel exprezident Václav Havel, to už ví snad i mimino.
Jaký měl život, to se dočteme v každém tisku.

Jeho hry se nyní vysílají v televizi, programy jsou prokládané vzpomínkami na tohoto velikána.
Jeho památka je vyzdvihována na piedestal, Václav Havel se stává větší modlou než za života.
Plačící národ klade věnce a zapaluje svíčky.
Kdo je proti, budiž ukamenován. V lepším případě pokládán za blbce, závistivce, břídila a burana.
Komu vadí současné téma týdne, na toho bude shlíženo nelibě.
Kdo se odváží poznamenat, že zemřelý nebyl až takový idol, budiž označován téměř za velezrádce. V lepším případě za ignoranta.

Nedovolujte si být kritičtí. Vždyť o mrtvých jen dobře. Navíc, když se jedná o takového úžasného člověka, známého i ve slavných Spojených Státech Amerických.
Oslavte jeho skon třemi dny státního smutku. Patřičně truchlete, a pokud byste nestihli cestovat až na místo určení, sledujte pozorně přenos v televizi.
Kdo televizi nemá, nechť si ji pořídí.
Byl to velikán, který si zaslouží vaší pozornosti. Proto budou upraveny některé programy před vánoci. Zrušeny nebo omezeny vánoční trhy, divadla přestanou hrát, kina vysílat. Nenavštěvujte vánoční trhy ani kina!
Doporučeno (nebo vlastní aktivitou organizováno) je zrušit vánoční besídky. Předvánoční vystoupení dětí budiž odloženo na dobu neurčitou, neb i školáci jsou povinni truchlit.

Na něco stát a média zapomněli.
Proto podávám svůj vlastní návrh:

ZRUŠTE VÁNOCE!

 

****************************************************

 

 vyjímečně přidané komentáře

Komentáře

1 Vendy Vendy | Web | 20. prosince 2011 v 22:36 | Reagovat
Píšu komentář jako první.
Text jsem napsala pod dojmem toho, co vidím na internetu a slyším v televizi. Že zemřel člověk, který byl velmi významný v dějinách, je určitě důvodem ke smutku a zvýšenému zájmu. Leč, co se děje, mi připadá jako výbuch mediálního šílenství. Opatření, která se konají a zákazy, které  jsou vydávány, mi připadají nepřiměřené ani této události.
Ale počítám s tím, že můj text se setká s velkou nevolí. Jako správný mučedník pohlédnu zpříma kamenům vstříc.
(Ještěže nejsou skutečné... ;-))
2 davidbachmann davidbachmann | E-mail | Web | 20. prosince 2011 v 22:45 | Reagovat
Vendy, jsem si jistý, že první, kdo by něco takového opravdu nechtěl, by byl sám Havel. Ta ufňukaná histerie mi jde také na nervy, mám-li to vyjádřit slušně. Házím po tobě tedy jako první svým vyoperovaným žlučníkovým kamínkem.
3 Kelyš Kelyš | E-mail | Web | 20. prosince 2011 v 22:49 | Reagovat
Já bych se držel toho slůvka "doporučeno". Ani neprožívám žádné dilema. Jsem ateista, takže Vánoce si spojuji jen s časem klidu a odpočinku. Ostatní tradice,narození Krista jde mimo moji maličkost. A Havel jako idol? Můj tedy ne. Pro mne to byla jen nastrčená figurka ve velkém divadle. Nic však proti němu. Jo a upozorňuji, že rozhodně nejsem komunista. Takže bych Vánoce nerušil. Ještě moment....když to vezmeme z historického hlediska, tak Kristus je mnohem větší osobnost. Omlouvám se věřícím, ale spíše bych řekl výplod fantazie a stvoření určité modly pro ovládnutí lidí. Vlastně jsem chtěl jen říct, že já si budu dělat co chci. Havel ne Havel.
Tak a očekávám pořádnou spršku toho kamení. ;-)
4 Krasivija Krasivija | Web | 20. prosince 2011 v 23:22 | Reagovat
Ještě by měli nechat lidi doma za škol a ze zaměstnání aby mohli truchlit doma. Ne?
5 davidbachmann davidbachmann | E-mail | Web | 21. prosince 2011 v 0:30 | Reagovat
Právě jsem si byl vsadit online v Tipsportu. Ve dnech státního smutku je zakázáno přijímat kurzové sázky na pobočkách. Rozuměj! Pobočky budou otevřené a sázkaři si mohou vybírat výhry, dobíjet mobily a sázkové účty, ale nesmí vsadit! Jenže mají-li účet na internetu, sázet dále mohou. To je taková idiotina, že kdyby to pan Havel věděl, někomu by asi nakopal prdel. Vybavuje se mi při této příležitosti text písně Vítejte v Absurdystánu!
6 Beatricia Beatricia | Web | 21. prosince 2011 v 6:47 | Reagovat
Jsem pro, hlasuju pro zrušení!
Jinak ti, zlatíčko, přeju krásné a klidné prožití Vánoc a v novém roce hlavně zdraví, štěstí a radost v práci. :-)
7 Werča Werča | Web | 21. prosince 2011 v 7:28 | Reagovat
Mnou ukamenována určitě nebudeš, protože s tvým článkem souhlasím. Já vím, že v tomhle státu sehrál pan Havel významnou roli, ale tahle mediální masáž a všechno okolo je i na mě moc.
8 bretislav bretislav | Web | 21. prosince 2011 v 8:55 | Reagovat
Vendy, není zdaleka všecko akurátní, v kritických jednotlivostech ti rozumím, ale tenhle hodně emotivní článek se ti podle mne moc nevyvedl.
9 Janinka Janinka | Web | 21. prosince 2011 v 10:16 | Reagovat
Zrovna dnes jsem si říkala, že přesně tak, jak se u nás doporučuje dodržovat státní smutek, by Václav Havel nechtěl. Myslím, že by se mu nelíbilo, kdyby kvůli němu nehrála divadla a kina a kdyby se kvůli němu zastavil život...
10 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 21. prosince 2011 v 10:36 | Reagovat
Mně vadí, jak si každý přihřívá svoji polívčičku, oj, jak se všechno dá využít.
Oj, jak je to stále stejné.
Smutek má být v duši, ne někde na billboardech a na stránkách bulváru.
11 Vendy Vendy | 21. prosince 2011 v 10:45 | Reagovat
[8]:Břetislave, tento článek byl myšlen ironicky. Vadí mi totiž rozpoutané šílenství kolem úmrtí tohoto člověka. Jistě, byl to významný člověk. A mnoho lidí je opravdu smutných z jeho odchodu. Ale řešit to tímto způsobem? Že se budou rušit divadla, kina, a co víc - dětská předvánoční vystoupení, dětské besídky?
Kdo chce, půjde se s ním rozloučit osobně, jiný zase tiše zapálí svíčku, další to zas berou jako věc, která se v životě přiházívá. Ale naordinovat povinný celostátní smutek, to mi silně zavání.
Tlusťjoch to vystihl celkem trefně.
12 Lucerna Lucerna | Web | 21. prosince 2011 v 10:45 | Reagovat
ked uz statny smutpk tak by sa nemalo robit, no nie??
Ja o panu Havlovi moc neviem.. len to ze vo vasich programoch si robili obcas zarty z jeho stylu reci, za zivota skoro nevsimany a teraz velebeny.. co konkretne vybudoval, cim sa tak vyslnil ze aj u nas je stoho poprask mi ostava ako neznalkovi politickej historie zahadou :-D
zrusit Vianoce? Ano, ano spravne, ze to ludi uz skor ne-napadlo, aj tak uz pravy vyznam toho sviatku pozna a vie si uzit malo kto:-) jo a potom mozeme uz zrusit vsetko, pretoze uz ludia nebudu mat ani raz zarok v hlave zakodovane, ze by si mali vsmnut aj ludi okolo aj ked su to len blizky :-P Ja chcem panaka! Ale akurat mi prersmerovali smenu do konca tyzdna na poobednu, takze si mozem dat az v sobotu a vydim to na dvojiteho pretoze nemam napecene a neviem ci stihnem vsetko vyupratovat atd 8.O  este ze darceky mam :) tie su vzdy no problem :) Zial zistila som ze ja berem vianoce ako vykend volna z rodinu.. akosi som stratila tu spravnu naladu, musim vyhlasit patranie :-D
13 Vendy Vendy | 21. prosince 2011 v 10:46 | Reagovat
[5]:Jistě, tohle je právě šaškárna v našem stylu. Něco ano a něco ne. Vlk se nažere a koza zůstane celá...
[4]: To je pěkný nápad, ale až tak daleko státní smutek nesahá. Ale myslím, že TOHLE řešení by uvítala aspoň půlka národa.
14 Vendy Vendy | 21. prosince 2011 v 10:56 | Reagovat
Bože.
Vždyť ve smutku je i Seznam cz.
Drží smutek tak hluboký, že nereaguje ani na zadání příkazu a místo aby mi otevřel email, sdělí mi, že spojení je přerušeno.
15 Puff Puff | Web | 21. prosince 2011 v 11:15 | Reagovat
Já tě rozhodně kamenovat nebudu...I když sama jsem se při svém článku bála, že mě někdo kamenovat bude...sice njsme ho nepsala ve formě jako ty, ale trocha kritiky tam byla též...Jasně, byl to podle všech hrdina, co se zasloužil o demokracii, ale copak byl jediný kdo se o to snažil? copak byl jediný člen charty 77? Podle mě o je víc než přehnané...U nás se taky zrušili trhy i basketballový zápas, co měl bejt jako poslední... Ale to, že zruší pohádky protože jsou veselé a my máme přece smutek...to je moc...
16 Naďa Naďa | Web | 21. prosince 2011 v 12:13 | Reagovat
Velké divadlo, co k tomu jiného říct,  snad k tobě žádný fanatik s kamením nezavítá.
17 Jarka Jarka | Web | 21. prosince 2011 v 12:29 | Reagovat
Žádný člověk, si den ani hodinu své smrti sám nevybírá. Myslím, že nám to pan Haval schválně neudělal. :-(
18 signoraa signoraa | Web | 21. prosince 2011 v 12:30 | Reagovat
Také nebudu házet kameny. Ono biblické -"Kdož jsi bez viny, hod' kamenem" platí, sama jsem si vědoma mnoha svých vin, takže nic neházím. :-)
Osobně si Havla vážím a nikdy nezapomenu na listopad 89, kdy jsem ho viděla na Václaváku.
Ale s tím divadlem okolo? Dnes jsem tady v práci sledovala video z převozu rakve na hrad. Je mi nejvíc líto paní Dagmar. To, co bylo dnes, byl už v podstatě pohřeb. Ještě jí to čeká dvakrát, v pátek v katedrále a pak soukromý obřad na Olšanech. Jako by jeden obřad nestačil. Pro ní to musí být víc než vyčerpávající.
Včera jsem si povídala s Václavem Moravcem a shodli jsme se, ža ta smrt přišla v nejméně vhodnou dobu a hodně poznamená letošní vánoce.
19 bretislav bretislav | Web | 21. prosince 2011 v 13:11 | Reagovat
[11]: Vendy, neber má slova jako útočná. Jsem přesvědčen, že bychom se v debatě někde u stolu pohodově shodli při vzájemném vysvětlování co a jak a proč. Myslím si to, když si z různých reakcí na blogu pamatuju, jak máme podobné názory na hodně věcí kolem nás. Tady sice taky dokážu vnímat v článku jistou ironii, ale některé (emoční) formulky mě přišly přehnané, v některých větách až „přitažené za vlasy“ - plačící národ, modla, ukamenování, blbci, burani, břídilové, (málem)velezrádce, kupte si TV a sledujte.. atd.
Jakoby bylo protichůdných svobodně vyslovovaných názorů od různě smýšlejících „táborů“ na netu v článcích a diskusích málo..
Taky bych „patřičné truchlení“ (k tomu zrovna přinatrefené k vánocům) odkázal víc do soukromí, nebo když už, tak snad 1 den by stačit mohl. Trochu ještě pamatuju truchlení po Stalinovi a Gottwaldovi, kdy bylo šmahem všecko zapovězeno (i když tehdejších možných aktivit bylo proti dnešku poskrovnu). Dnes snad aspoň něco běžet může, divadla, sport, apod., omezení bylo mnohde jen doporučeno. Samozřejmě – povídej to natěšeným dětem, že něco nejde.. Já bych dovolil i to nedovolené sázení a tohle  neříkám jako potřebný, zvláště když zůstává otevřená možnost sázet dál po netu. Něco je nesmyslné -  podle zákonů - taky nesmyslných, bohužel.
Ale  že se v těchto dnech odehrává poněkud zdlouhavé připomínání (nemá cenu komentovat polívčičku na bulváru nebo bilbordech), ono je to docela dost přelomové období – „bylo, nebylo, mohlo být a není“.. Překvapila mě záplava těch rozsvěcovaných svíček tyto dny, to nebylo kvůli vymejvání mozků shůry (si myslím), řekl bych, že si dost lidí uvědomilo a připomnělo někdejší naděje s cinkáním klíči a současné bláto, v kterým ťapáme pod péčí současné „politické elity“.. Samozřejmě že se situace někdo chytá a polívku si rád přihřeje. Ono to taky dočasně  částečně „zakryje“ vnímání průšvihů, které na nás brzy čekají.
20 Katherine Katherine | 21. prosince 2011 v 13:14 | Reagovat
Já to tedy nechápu. Na světě umírají tisíce lidí a nikdo je neuctí. Každý je jedinečný a vlastně velikán. Bylo, je a bude spousta lidí, kteří toho udělali mnoho a nikdo je trapně neoplakával.
Já ho neznala, jak říkám: ani jsme si netykali, tak ani nehodlám zapalovat svíčky či držet minutu ticha.
Nehodlám se stát součástí tohodle přehnaného smutku. Stejně už se neprobudí a teď už se má fajn. Tedy pokud byl opravdu tak čestný a hodný jak říkáte.
Přeju Veselé Vánoce! :-)
21 Janinka Janinka | Web | 21. prosince 2011 v 14:02 | Reagovat
Dnes mi přišel druháček ze školy a prý nebudou mít zítra vánoční besídku. Tak jsem mu vysvětlila proč, protože jim to nikdo neřekl. Jdu si sníst to cukroví, co jsem mu na tu besídku zabalila a obalit si nervy cukrem.
22 Jezurka Jezurka | Web | 21. prosince 2011 v 14:24 | Reagovat
Co říct na toto téma? Jistě neřeknu nic nového. Je pravda, že čeho je moc, toho je příliš, ať si každý koná dle sebe a nekouká na to, co nechce. A je to.
Ty besídky dětem tedy opravdu rušit nemuseli, to je kruté, ale za to nemůže pak Havel, ale ti "lezprdelkové" nahoře. Jo, taky si ještě pamatuji, když zemřel Stalin a Gottwald. Měli to brzy za sebou a já si pamatuji, jak jsme šli se třídou na nějakou akci, někdo z nás, dětí ze ZŠ se zasmál a co myslíte? Dostal vynadáno, je smutek a smát se nebylo dovoleno. :-(
23 Ebolin Ebolin | Web | 21. prosince 2011 v 15:29 | Reagovat
Tyhle tři dny budou opravdu smuteční...
Havel byl dobrým a statečným člověkem a je opravdu skvělé, že si toho, že umřel, všimli i puberťáci a nosí mu tam květiny...
Vánoční beseda u nás na škole zrušena nebyla, protože těch X lidí na ni nacvičovalo asi dva týdny - dneska jsme na ní byli, bylo to krásný! Stálo to za to...I když pan Havel umřel (a je to opravdu pro všechny smutné :-(), neznamená to snad, že kvůli tomu zrušíme všechny plány, co kdy byly. Jo, možná jsem ještě malá a nerozumím tomu, ale vidím to takhle...Když zemře nějaký jiný, dobrý člověk, nic se neděje, i když nám byl sebebližší...Co když zemře moje máma? Vyhlásí se nějaký smutek a zruší sousedi dovolenou? O_O :-? To asi ne...
Já vánoce chci, už se na ně přes celý rok těším. Je smutné, že Havel zemřel v tuhle dobu :-(
Děkuji za pochvalu ;-) My tedy na kapry chodíme do rybárny a ne k rybníku, ale to je jedno :-D
Přeji ti to samé ;-) Šťastné a veselé, tedy pokud je budeš slavit...
24 š š | Web | 21. prosince 2011 v 15:31 | Reagovat
přijde mi, že si Češi neumí vážit svých významných osobností a jediné, co umí je kritizovat a snižovat něčí významnost... ano, novináři musí mít každých 5 minut senzační článek - trošku moc to rozepisují. Já ty články nečtu, protože zejména z diskuzí je mi zle (jakoby ty lidi někdo nutil klikat na každý článek, co se zveřejní).
A ano, občas je vhodné si připomenout, že jsou důležitější věci na světě než předvánoční shon a zábava - třeba pravda a láska...
25 š š | Web | 21. prosince 2011 v 15:39 | Reagovat
jinak - měla jsem podobnou náladu, jako píšeš v článku, než jsem si uvědomila, že toto dělají opravdu jen novináři, kteří se každého většího tématu chopí jak supi a píšou a píšou a píšou. Pak člověk dostane pocit, že se nic jiného nestalo a vše je zveličováno... chce to přestat číst internetové noviny, nejsou kvalitní.
26 Natali Natali | Web | 21. prosince 2011 v 15:54 | Reagovat
Když už je ten státní smutek, tak proč jsme sakra museli do školy a do práce? Mně osobně by vůbec nevadilo truchlit doma :-D.
27 Ivet Ivet | Web | 21. prosince 2011 v 17:43 | Reagovat
[10]: Souhlas!
28 Kelyš Kelyš | E-mail | Web | 21. prosince 2011 v 18:23 | Reagovat
Dovolím si ještě jednou vstoupit. V souvislosti s úmrtím Václava Havla a následnou pompou, která to vše provází, jsem si vzpomněl na Williama Shakespeara a jeho vrcholné dílo Král Lear. Když v pátém dějství král Lear umírá, co napsal Shakespeare? Žádné velké proslovy, jen prosté "Umírá". Nic víc, jedno slovo. Každý si zbytek prožíval v sobě. Takže souhlasím s TlusŤjochem: "Smutek má být v duši, ne někde na billboardech a na stránkách bulváru."
29 SiriusNoir SiriusNoir | Web | 21. prosince 2011 v 19:00 | Reagovat
V některých tvých názorových článcích se až moc často opakuje jedna a ta samá věc. Něco kritizuješ, děláš, že jsi jediná, přitom ti sakra musí bejt úplně jasné, že takový názor má spousta dalších, obzvlášť tvých čtenářů. Mě se líbí tvoje myšlenky a souhlasím přesně s tím, co kritizuješ, ale nelíbí se mi forma, kterou to podáváš. Píšeš ukamenujte mě a přitom nevěřím, že se najde komentář, který by tvůj názor odsuzoval.
   Texty typu :"Teď něco řeknu, přestože vím, že mi za to budete nadávat." mi příjdou jen a pouze pokrytecké. Člověk jimi chce dát světu najevo, že právě on má tenhle názor a tím se od ostatních odlišuje. Ten, kdo má nějaký názor a nestydí se za něj, o něm píše jako o jasné věci bez toho, aniž by už předem upozorňoval na to, že s ním někdo bude nesouhlasit. On na to nepotřebuje upozornit, on s tím prostě počítá, proto o něm nemá potřebu psát...
30 Miri Miri | E-mail | Web | 21. prosince 2011 v 19:02 | Reagovat
Já jsem revoluci nezažila a vím, že jeho smrt prožívají hlavně ti, kteří jí zažili. Podle toho co slyším je to asi přehnané. Já osobně noviny nečtu a televizy nemáme, takže vím, jen o hromadě článků na blozích. Některé mi příjdou opravdu směšné. Vím, že extroverti aby si věc prožili, musí jí říct nahlas, ale někdy ty smutní smajlíci přesahují mé hranice. Proto já kamenem neházím. Chápu, že tě to musí štvát.
31 Caddy Caddy | Web | 21. prosince 2011 v 20:22 | Reagovat
Václava Havla jsem tolik neznala, ale vím, že to byl dobrý a pokorný člověk. Určitě si zaslouží úctu a obdiv a chápu i ty všechny pocty, kterými ho všichni vyznamenávají.
Ale taky bych řekla, že něco už je přehnané. Rušení besídek a tak... Vždyť budou Vánoce!
32 Lúthien Lúthien | Web | 21. prosince 2011 v 20:29 | Reagovat
Havla jsem měla jako prezidenta určitě radši, než Klause. Pro mě to byl sympatický člověk, který byl schopný mluvil trochu normálně a ne tak, jako normální politici. Prostě jsem ho vždycky měla celkem ráda a taky mě to trochu zaskočilo, když jsem zjistila, že umřel.
Ale to, co se kolem toho děje za divadlo, mě taky pěkně znechutilo. Nemuselo by to být pořád všude na internetu a ve zprávách.
33 bludickka bludickka | Web | 21. prosince 2011 v 20:40 | Reagovat
Já se svůj názor až skoro bojím vyjádřit. pro mě nic neznamenal. Asi jsem prostě necita, ale mě tedy mnohem víc dojímá násilná smrt, týrání zvířat, apod. Každej jednou umřeme, pokud jsme dost staří, tak na tom tedy rozhodně není nic překvapivého!!
34 bludickka bludickka | Web | 21. prosince 2011 v 20:45 | Reagovat
[3]: asi nejlepší názor z téhle diskuse..
35 Vendy Vendy | 21. prosince 2011 v 21:14 | Reagovat
[19]: Taky si myslím, že bychom se nakonec shodli. Tady trochu chybí zabarvení hlasu, které hodně vyjasňuje.
Slova jako "plačící národ, modla, ukamenování, blbci, burani, břídilové" - to nejsou slova ode mne, to jsou slova, která jsem pochytala z různých diskuzí (které jsem nedočetla celé, protože dvě stránky mi bohatě stačily). To ukamenování a kupte si televizi, to už jsem přidala sama a myslela jsem to s nadsázkou, protože opravdu, kdo se ozval trochu kriticky (a nemyslím tím úplné pomlouvání, jen trochu jiný náhled), na toho se snesla snůška právě těchto slov.
Co mi vadí, tak absolutní netolerance k určité kritice. Nikdo není svatý a dělat z někoho světce, to se mi příčí... A mít trochu odlišný názor, než jen přemíru velechvály a velebení, kvůli tomu, že dotyčný zemřel, je opravdu některými považováno - přinejmenším za rouhačství.
Ale děkuji ti za tvůj názor, je vidět, že o mnohých věcech taky přemýšlíš a i když se ti třeba můj článek zdá být nesouhlasný, bereš to. Třebas s výhradami... 8-) Ale na ty máš právo. 8-)
36 Vendy Vendy | 21. prosince 2011 v 21:23 | Reagovat
Všem vám děkuji za komentáře, souhlasné i nesouhlasné. S někým jsme se shodli, s někým neshodli. Nebo shodli částečně...
Siriusi, občas jsem v článcích kritická (většinou proto, že jde o věci, které mě opravdu iritují (napsala bych to ostřeji) a s kterými nemůžu  moc hnout. Problém je v tom, že ty věci jsou pořád. Takže se stane, že se občas zopakuji.
To s tím kamením jsem, doufám, použila poprvé a naposled - nevím, jestli jsem tento výraz dávala do některého z předchozích článků.
Ale stejně děkuji za vyjádřené názory. Budu méně emotivní (ale když ty zrušené dětské besídky mě opravdu vytočily) a opatrnější ve volbě slov.
Dokud mě zas něco nebo někdo nenamíchne... :-D
37 Lucie Lucie | Web | 21. prosince 2011 v 21:32 | Reagovat
S Tvým názorem souhlasím, chápu, je to smutná událost, pan Havel byl skvělým prezidentem i skvělým člověkem, ale to, co se teď v médiích a všude kolem děje, mi přijde taktéž trochu přehnané... Těšila jsem se na vánoční akademii, kterou pořádá naše gymnázium, na kterém jsem studovala, ale kvůli zákazu těchto akcí se akademie nekoná a je odložena na neurčito... Co je to pak za vánoční akademii, když se nekoná o Vánocích..
38 Lofn Lofn | Web | 21. prosince 2011 v 21:38 | Reagovat
Tvůj článek mě zaujal a po pravdě řečeno s ním souhlasím.Je to zajímavá úvaha.Říká se ,že o mrtvých jen dobře a já to budu ctít,i když si neodpustím tuto poznámku : podle mého názoru nebyl pan Havel tak jednoznačná postava,jak by se mohlo zdát,rozhodně nebyl jen "svatý" - víš za posledních pár dní mi z té glorifikace jde hlava kolem  a nejenom z glorifikace,ale i z toho celého humbuku kolem.
Vše se mění jen kvůli smutku,smutek musí trvat tři dny,nestačil by jeden den ? Změna programu v tv....děti se místo na pohádky budou dívat na pohřeb,to je síla ....
nikdo mu neupírá zásluhy o demokracii a zásluhy o stát,ale já vnímám ale i jiné věci,které nejsou zase tak pozitivní - souhlas s "humanitárním" bombardováním Jugoslávie,tedy státu který se nás jako jedinný ve 2.světové zastal a nabízel nám pomoc proti Hitlerovi - už jen z tohoto hlediska to měl řešit nějak jinak,to zrovna nebylo moc štastné....,omluva sudetským němcům - také perla,když si vezmeš že  vítali Hitlera,který utlačoval český národ a my se jim pak omlouváme....,schvalování diktátotů s Gruzie a Běloruska jen proto,že neměl rád Rusko .... to jsou věci,které mi prostě nesedí.
A stačí si zapnout tv či net a co nevidíš - všichni jsou jako černí havrani,politici si toto téma přisvojili ve snaze urvat nějaké politické body....no prostě hrůza.
p.s.máš u mě malý dáreček:
http://lofn.blog.cz/1112/maly-darecek-k-vanocum-pro-vas
39 pizlik1 pizlik1 | E-mail | Web | 21. prosince 2011 v 21:54 | Reagovat
Milá Vendy, myslím, že v článku docela dost přeháníš. Termín smrti si přeci nikdo  nevybírá. On přeci nemůže za to, že zemřel těsně před vánocemi. Když už píšeš o Seznamu, že je zahalen do smutku, tak se mrkni na některou diskuzi na Novinkách a uvidíš, kolik je tam nenávistných úkoků proti V. Havlovi. Sprostě ho uráží a kdokoliv  napíše slušný komentář, v tu ránu schytá spoustu mínusových bodů a ještě mu tam ostatní nadávají. Zajímavé je, že nikde jinde tak vyhrocená situace není, jen na Novinkách. Už nemám ani sílu se tam dohadovat. :-( Jinak divadelní představení u nás se žádná nezrušila, besídky fungovaly a fungují také.  Pamatuji si, že, když zemřel za totality nějaký významný, podotýkám s o v ě t s k ý  představitel, (tuším, že to byl tenkrát Brežněv), od rána do večera se hrály v rádiu a televizi pouze samé žalmy. A hospody byly zavřené!  To by teprve všichni, kdo tu naříkají, viděli, jak vypadá pravý státní smutek! Myslím si, že Havel udělal pro náš národ tolik, že si oprávněně  úctu zaslouží. Škoda, že jsem neměla volno, jinak bych i já jela do Prahy. Neodsuzuji tě, nekamenuji tě, ale tady jsi šlápla tak trochu vedle. ;-)
40 Vendy Vendy | Web | 21. prosince 2011 v 22:00 | Reagovat
[29]: Siriusi, přečetla jsem si pečlivě tvůj komentář a pak jsem si přečetla znovu svůj článek i můj první komentář.
Můžu jen znovu opakovat - užitý výraz kamení i kamenování jsem napsala jako ironický. Dobře to pochopil Davidbachmann, který po mě hodil žlučníkovým kamínkem (takže to vzal s humorem). V jiných článcích si skutečně nevzpomínám, že bych tato slova použila.
Kritická jsem. A proč bych neměla být? Je tu něco dobře? Mýlím se snad? Je tu rovnost? Máme šance žít slušně? Nemusíme se bát budoucnosti? Všechno je OK? Nikdo nás neokrádá? Nikdo se nepakuje na náš účet? Nejsou v dnešní době sebevraždy? Neexistují bezdomovci a žebráci (teď myslím ty, kteří si to nezvolili dobrovolně). Máš jistotu, že si udržíš práci? Máš jistotu, že najdeš jinou? Platíš nějaké půjčky? Jsi si jistý, že nepřijdeš jednoho dne o barák?
To jsou věci, které mě štvou. Věřím tomu, že štvou další spoustu lidí, ale já to napsala. Proč ti to vadí? Jen proto, že jsem napsala to, co vadí více lidem a že to vypadá, jako by to vadilo jen mě?
Jde o to, že když píšu nějaký názor, třebas kritický, pořád ho píšu sama za sebe. Nemůžu mluvit za jiné. Jiní se pak můžou přidat v komentáři - souhlasně nebo nesouhlasně...
Tímto jsem jen chtěla trochu osvětlit to, co tě třeba u mě zarazilo. 8-)
Mír. Zítra je taky den... :-)
41 Alisa Alisa | Web | 21. prosince 2011 v 22:42 | Reagovat
U nás smútok našťastie nie je . K Havlovi sa už nevyjadrujem . Priateľov otec je komunista, bola som tak akurát zdrbaná ako vždy a mám dosť súčasných politikov . Som ignorant, toho človeka mi je ľúto ako každého iného mŕtveho, ale je mi to vlastne celé fuk . Umrel človek . No idem trúchliť ešte dva mesiace . Hej, som hrozná, ani na seba nepozerám do zrkadla . Veď mu vlastne vďačím za všetko, čo mám, skutočne, bol stelesnením dokonalosti . Dobre že si všetci doma neurobia jeho svätyňu .
42 Vendy Vendy | Web | 21. prosince 2011 v 23:42 | Reagovat
[28]: Moc pěkně řečeno... Méně je někdy více.
43 SiriusNoir SiriusNoir | Web | 22. prosince 2011 v 7:32 | Reagovat
Já s tebou souhlasím Vendy, problémy tu jsou a vždycky budou, o tom žádná, když něco kritizuješ, není to jen hloupost. Možná to je spíš jen malichernost z mý strany, že se mi nelíbí výrazy jako : "Určitě se mnou nebudete souhlasit, ale já to vidím takhle."
Jinak samozřejmě chápu ironii tvého článků, když si to tak vezmeš, kritizoval jsem to samé částečně u sebe. Asi je spíš rozdíl v tom, že jsi větší pesimista, vidíš ( jen podle mě ) věci trochu víc černé, než opravdu jsou. Já je vidím černé hodně, ale vždycky si najdu kousíček něčeho, co tak špatné není. :-)
   Pěkný den :-)
44 Knedla Knedla | Web | 22. prosince 2011 v 18:29 | Reagovat
(krčí rameny). Byla narušena oslava strýcových 50 narozenin, ale on se netvářil vesele ani předtím, spíš přiopile, doufám, že 100 bude veselejší. Zrušili pár pohádek, čt1 převzala své právoplatné povinnosti veřejnoprávní, povstala jsem s ostatními na koncertě, abych vzdala čest, a pomlčela minutou pětihvězdičkového ticha na blogu Ebolin.
Jinak to při všem střízlivění, uklízení, dodělávání cukroví a hromadném balení dárků, se kterými chce každý letos pomoct, když už jsem ta nezaměstnaná (s odstupným :-D ) co má čas :-)... ani jsem si nesedla, abych napsala komentář. Asi budu muset mezi články přidat tohle, aby někdo neřek, že mediálně bojkotuji... :-|
45 Elisis Elisis | Web | 25. prosince 2011 v 22:08 | Reagovat
Byl to velký člověk, a zůstane v našich srdcích a vzpomínkách. Ale myslím si, že o sám by nesouhlasil s tím, aby se to takhle rozmazávalo ... Souhlasím s TlusŤjochem. Vadí mi, když si na jeho smrti média přivydělávají...


 

 

 

 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat