neděle 4. prosince 2011

Téma minulého týdne - knižní hrdinové

4.12.2011 (tt)


K tématu týdne píšu už po sezóně, takže vlastně mimo.

Ale proč to vlastně píšu?
Protože jsem TT prolézala jako myška, šváb a potkan dohromady. A byla unavená za tři.
Protože na knižní hrdiny se vyrojilo nezvykle mnoho blogerů.
Řekla bych, odhadem, tak trojnásobné množství.

Co mě potěšilo?
Že v době, kdy se obecně tvrdí, jak málo se čte, na tomto TT se prokázalo, že se čte poměrně dost.
A že se čte víc než Harry Potter a Twillight sága.
Samozřejmě, byli tam často zmiňovaní, včetně populárních Upírských deníků, ale mimo ně padala pěkná jména.

Objevili se tam hrdinové našeho dětství. Neználek, Honzík, Ferda Mravenec a Brouk Pytlík, Rikitan od Bobří řeky, Kopčem z Lovců mamutů, ale i Vinnetou a Old Shatterhand.
Velmi oblíbenou knižní postavičkou se stal Malý princ.
Také Heidi, děvčátko z hor. Malý Mikuláš i s jeho patáliemi. Mikeš, tedy ten čtyřnohej,Pinocchio, Malý Bobeš, ale i psí hrdinové - Vlčák Kazan, Bílý tesák nebo Lassie, která se vrací...

V našich vodách se objevil Pan Brouček, Saturnin a Švejk.
Za hranicemi našich zemí i knih to byli například Woodehousovi hrdinové.
Slavný detektiv Hercules Poirot, jistý starodávný lékař Egypťan Sinuhet nebo rozporuplná Anna Karenina.
Bartimaeus, Machiavelli, Betty. (McDonaldová, jasně...). Také číslo 509 a Sophie, která měla zvolit osud svého dítěte.
Susannah z knihy Mediátor, Eragon a Safira, Lucinka a Aslan, maniodepresivní Marvin ze Stopařova průvodce po vesmíru, pan Rochester i Monte Walsh, Edmond Dantes, Lyra Belaqua.
Smrť a Mrakoplaš, upíří Darren Shan.

Přečtených knih i knižních hrdinů bylo dost. A nevypisovala jsem tu zdaleka všechny.
Příjemně mě překvapilo, že se vrací do kurzu i knihy ruských spisovatelů.
Stejně tak mě mile překvapila některá jména mých oblíbených knih, o kterých jsem už myslela, že jsou atraktivní snad jen pro mě...

Z toho plyne poučení - nejsme na tom tak špatně.



Na závěr bych ještě chtěla upozornit na několik článků, kde blogeři vzali téma po svém - jako hrdiny svých oblíbených děl vzali sami sebe a lidi ze svého okolí.
Neboli - zmínili knihy psané životem.

Žádné komentáře:

Okomentovat