neděle 25. prosince 2011

Tak trochu cukrový týden

25.12.2011

Občas improvizuju tak, že samu sebe zaskočím.

Minulý týden mě v pondělí večer napadlo, že bych mohla napéct nějaké cukroví Janiným holčičkám. Takže jsem zrušila mé původní předsevzetí nepéct cukroví žádné.

Protože holky mají bezlepkovou, musela jsem vymyslet bezlepkové pečivo. Vymýšlet jsem ani nemusela, bezlepkové recepty jsem našla v sešitech s vánočním pečením, kterých mám přehršel.
Co jsem neměla, byla bezlepková mouka, základní a dost podstatná surovina.

V úterý jsem skočila do místního "supermarketu" (je to spíš normální maloměstský obchod) a zjistila, že jediná bezlepková mouka, kterou mají, je sójová. Takže jsem ji sbalila s vidinou, že to nějak dopadne a večer uplácala dvě těsta. Podotýkám, že přísady jsem dávala spíš od oka, protože jsem zjistila, že mi neváží váha. Takže máslo odhadem a cukr, mouku a další dle hrnku s odměrkou. Rafinovaně jsem do jednoho těsta použila strouhané ořechy (vlašské) a do druhého kokos.

Ve středu to byl trochu blázinec. Dopoledne jsem ukecala bráchu na nákup (měli v akci kočičí konzervy, tedy ne že bych ujížděla na kočičích konzervách, ale pro ty naše chlupaté bestijky) a brácha chtěl beztak kupovat kapra, tak to byly dvě mouchy jednou ranou. Po návratu, vybalení, převlečení a umytí pacek (tedy rukou) jsem se vrhla na rozvalování těst a vykrajování a rovnou i pečení. Dvě hoďky to dalo a skončila jsem asi deset minut před odjezdem autobusu, bo jsem musela taky do práce...
Jo, povedlo se mi připálit tři plechy. Ale dva jsem zachránila, jsem holt děvče šikovné a k nezaplacení.

Čtvrtek byl ve znamení zdobení a plnění, plnění a zdobení.
Přípalky byly ještě jedlé, ale nechala jsem si je pro sebe - přece napálené cukroví nebudu někomu dávat. Zjištění: cukroví ze sojové mouky je chutné. Jen se musí doplnit něčím dobrým...
Takže od oka rozmíchaný máslový krém, smíchaný s vanilkovým pudinkem. Do toho kapka rumu a bylo to mňam. Do části krému jsem přidala Nutellu a obratem měla nugátový krém. Pár kousků jsem splácla višňovou marmeládkou a měla jsem hned tři druhy cukroví...
Po návratu z práce už zbývaly jen detaily - rozpustit čokoládu s trochou másla a několika kapkami příchutě hořkých mandlí. (Žádné cyankáli!). Potřít čokopolevou, posypat oříšky a kokosem, přidat pár kousků kandovaného ovoce... do toho jsem ještě vyrobila ze zbytku krému a sáčku burizonů burizonové kuličky a ze zbytku čokolády a všeho ostatního čokoládové kuličky.

V pátek cukroví předáno s dodatkem, že je skutečně bezlepkové a za odměnu jsem si koupila Saphique a jednu Körnerovou. Kupodivu byli i lidi docela milí, žádnou nesnášenlivost jsem nezaznamenala. Osmý div světa! Před vánoci - a cizí lidé mi přáli hezké svátky!

Cukrový týden skončil celkem dobře, cukroví, které jsem ochutnala, bylo opravdu dobré, koupila jsem si dvě prima knížky (doufám), od kamošky jsem dostala hezký levandulový talíř, soupravu s aroma lampou a parádní keramickou kočku, kterou sama vyrobila! Fotku dodám...

V sobotu jsem si stačila připálit skříň a pak tři hodiny vydatně větrala, protože to bylo jak v lakovně. Aspoň jsem se nenudila...
A dnes, přežraná do bezvědomí, přemýšlím, jak rychle do úterka shodit. Neřešitelný problém, protože mě zítra čeká sváteční oběd u bráchy.

Několik dokument fotek. Bez nároku na uměleckou kvalitu.

Cukroví už v krabičce. Snad bude k rozpoznání...



Pár fotek s keramickou mickou. Všimněte si toho krásně puntíkatého ocásku s bambulkou. Bambulka je jako zvonek! Cinká.

Žádné komentáře:

Okomentovat