čtvrtek 10. dubna 2014

Mixnuto dneškem, včerejšekm a minulým týdnem

Taky vás zachvátila taková lenora a ospalost?
Mám dojem, že se k ničemu nemůžu dokopat.

U filmů usínám, ale na první díl čtvrté řady Hry o trůny jsem vydržela do půlnoci. Dokonce jsem to vydržela sledovat i s půlhodinovým předfilmem a tak šla spát někdy ve dvě ráno. Vlastně spíš ve tři, protože jsem si ještě cvičně pustila Pána času. A štrikovala u toho.
Ráno vstávala v půl sedmé... ale protože jsem se přespala minulý pátek a sobotu, tak mi spánkový deficit nevadil.

Dnes bych chtěla přidat několik fotek, které jsem pořídila asi před dvěma týdny.
Něžná krása rozkvetlých kvítků a pozlaceno zlatým deštěm (nechte mi ten výraz, prosím, protože je to jako stékající zlatý déšť, nebo spíš, zlatý vodotrysk.)
Zabraný celkový pohled a dva detaily (ve skutečnosti jich bylo asi dvacet, ale zúžila jsem výběr)






 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Viděla jsem u Ruži v kavárně:

Apríl světem letem
Ve Francii si již od roku 1564 lidé hráli tím, že vystřihli z papíru rybu, popsali posměšným textem a nic netušící oběti připevnili na záda.
Reklama v USA uváděla, že začne vyrábět pro 32 miliónů levorukých zákazníků, zvlášť upravený hamburger, který je složením stejný, jen je pootočený o 180 stupňů. Naletěli tisíce Američanů, někteří žádali hamburgery pro leváky, jiní se dožadovali hamburgerů pro praváky…
Do aprílových žertů se mnohdy zapojili také novináři. V Itálii oznámili, že v Antarktidě byl nalezen nový živočišný druh - horkohlavého nahého ledoborce. Na hlavách mají tito živočichové kostnaté desky, které se zahřívají na vysokou teplotu, a tím se snadněji probourávají ledem…
Britský astronom zase oznámil, že 1. dubna 1976 v 9.47 hodin přejde Pluto za Jupiter a na okamžik dojde k poklesu zemské přitažlivosti. Ten, kdo v daný okamžik poskočí, bude mít pocit, jako by plaval…
Ve Švédsku zase předběhli dobu, vynálezem barevné televize, v době kdy existovala pouze jedna televizní stanice, která vysílala černobíle. Rada zněla: přetáhnout přes televizi barevnou punčochu.
V roce 1957 se mohli diváci sledující pořad BBC dozvědět něco zajímavého ze Švýcarska.
V důsledku mírné zimy a úspěšnému boji s broukem nosatcem špagetovým, je neobyčejně bohatá úroda špaget. Záběry ukazovaly, jak se špagety tahají ze stromů.
Moje poznámka: po této mírné zimě, bychom mohli zkusit si vlastní špagety vypěstovat na svých zahrádkách.Pro majitele balkónů budou semena špaget speciálně vyšlechtěná, aby ani oni nepřišli o zážitek z pěstování tohoto výjimečného rostlinného druhu.
Římský císař Konstantin (285-337)byl vyhlášený vtipálek. Rád si tropil ze všech žerty, jen nesnášel když mu někdo řekl, že blázni i šašci by lépe panovali než císař. Tak prohlásil: "Blázni a šašci by měli dostat příležitost, aby svá odvážná tvrzení dokázali". Ten den vyšel na 1. dubna. Tato aprílová zpráva byla zveřejněna v tiskové agentuře Associated Press v roce 1983.
Britská televize v roce 2008 v pořadu Zázraky evoluce odvysílala zprávu o objevení skupiny tučňáků, žijících na ostrově Krále Jiřího v Atlantickém oceánu, kteří létají za teplem do amazonského deštného pralesa, místo toho, aby se při zhoršení počasí zahřívali navzájem…
1.dubna se také můžete podívat do nové turistické destinace nacházející se v Indickém oceánu. Je to malá ostrovní republika San Serriffe, která v roce 1977 oslavila deset let nezávislosti. Nabízel britský deník se sedmistránkovou přílohou…
Francouzský deník 1. dubna 1986. Eiffelovka věž bude rozebrána a její konstrukce bude následně využita pro stavbu prvního evropského Disneylandu…
Aprilové srandování se u nás započalo na konci 17. století, v Evropě o něco dříve. Někdy se uvádí, že se srandováním započal Julius César a jeho následovníci při zavádění nového Juliánského kalendáře, kdy velkolepě přehazovali dny a přejmenovávali měsíce. Toto období známe jako "Rok zmatků " , rok 708 od založení Říma, tedy 46 let před naším letopočtem. Aby mohlo dojít k narovnání datování, musel být rok protažen na 445 dnů.
V Kanadě mají apríl celý rok a v podobě "aprílových žertíků" se přenesl i k nám.
Už vás někdo poslal pro bublinu do vodováhy? Nebo pro mezery do žebříku? Nebo také pro zaječí peří a komáří sádlo? V dnešním přetechnizovaném světě se takové aprílové slovní spojení vůbec nepoužívá. Jsou jiné, novodobé vychytávky a nachytávky.
inspirace:rádio, informace internet 
(komentářem přispěla Bábina)


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Občas nakouknu na blog autorského klubu a občas se pobavím. Občas tam najdu zajímavý článek a dobrou soutěž. A občas tam i napíšu komentář, i když jsem se tudlevá dušovala, že tam ani nepáchnu. Páchla jsem. Tam.
A občas mě napadne geniální myšlenka na další článek, ovšem stejnou rychlostí mi z té hlavy zase vypadne.
Občas mám chuť upéct skvělý čokoládový dort, jenže než vytáhnu kuchařku, ta chuť mě zase rychle opustí.
Občas bych chtěla vyrobit něco úžasného, nabatikovat si tričko nebo aspoň uklidit ve skříni. Zatím jsem jednu skříň vyházela na postel a už to tam leží asi týden.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A na okna už se chystám dva týdny, jenže teď se tak ochladilo, že je asi umyju jen tak zběžně. Uvidíme, řekl slepej...
Konečně jsem dočetla 1Q84, když se mi v emailu objevila nepříjemná zpráva, že jsem ve skluzu na vrácení knih a budu platit dvacet korun pokutu. No, dvacka není moc, ale zaskočilo mě, jak dlouho jsem měla ony knihy půjčené a jak je možné, že se s tím tak crcám? Já, která jsem zvládla jednu knížku za den, nebo za tři dny, nebo za týden (podle atraktivnosti, tloušťky a podobných propriet).
Ale už vím, čím to je a kdo za to může.
Sametka, ten zbujník.
Protože ten mi v devadesáti procentech znemožní číst cokoliv, páč se na onu knihu (časopis) uvelebí a je rád, že je se mnou. Že nemůžu číst, už ho vůbec netankuje.
A tak mi zbývá jen čtení v autobuse, což za deset minut tam a deset minut zpátky toho moc nestihnu.
Notabene, když sebou do autobusu tahám čtečku, poslední dobou, neboť jí přicházím na chuť stále víc.

Hraju si s prográmky, pomalu pročítám další blogy, taky jsem vytvořila pár flerboxů a několik nominací, docela mě to bavilo, ale co času to pohlcuje! Jsem ráda, když vypnu počítač a přestěhuju se k jehlicím a klubíčkám. Přece jen, tam práce roste a přibývá a je to utěšený pohled.
Teda do chvíle, než zjistím, že jsem blbě přidala a začnu párat...

A na samý záběr ještě jedna jarní. Foceno asi před dvěma týdny.
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat