sobota 19. prosince 2009

Blíží se...

19.12.2009

Blíží se vánoce, které nemám zrovna nejraději, ale jsou to svátky jednou za rok - a co se mi líbí, jak lidi, kteří jsou během roku nevrlí, si najednou přejí hezké svátky, hodně zdraví a štěstí. (Pracuji totiž v jednom relaxačním centru a takováto přání slyším několikrát denně, když odcházejí spokojené klientky).
Proč nemám nejraději vánoce, ty konzumní svátky velemnožství dárků a co největších nákupů, by bylo asi na dlouho...
Mám to asi celkově nějaký ujetý. Přistihla jsem se už několikrát (i loni a předloni), že si s oblibou pouštím vánoční písně někdy uprostřed léta. S velkou chutí si zpívám So This Is Christmas, All I Want For Christmas Is You, jsem dojatá u Silent Night, nebo si prozpěvuji O Holly Night. Přidávám Rolničky, Pár havraních copánků a Já sním o vánocích bílých...
Uplyne několik měsíců a blíží se vánoce.Ty svátky radosti a štěstí a pohody. A mně se ježí vlasy. Nemůžu poslouchat koledy. U předvánočního úklidu zní v pokoji hard rock. U pečení vánočního cukroví (pokud se koná) trochu uberu a bytem zní Spiritual kvintet nebo Asonance. Taková Čarodějnice z Amesburymá dobrý odpich... Skvělá je i písnička Tesař, Dva havrani nebo Harfa. S vánocemi to pravda nic společného nemá... ale kupodivu mi sedí líp než koledy, sebelíp zazpívané.
Vážně nevím, proč se mi doma zabydluje tento prapodivný rituál... Možná mi vadí to množství reklam, doprovázench vánočními písněmi? Možná mi vadí při každém nákupu v hypermarketu poslouchat povinně koledy? Možná mi vadí, že bych měla povinně poslouchat koledy, protože jsou vánoční? Nebo je v tom stále stejný stereotyp? (Vánoce - koledy - cukroví - dárky - žaludeční kolika...)
Není to asi nejpříkladnější prezentace vánoc... Ale vánoce bych vám chtěla přát opravdu pohodové!


Christmas Is All Around By Billy Mack (video)

Jak vy prožíváte předvánoční dny a týdny?
Máte pocit, že nestíháte?
Finišujete den před vánoci nebo si vše umíte načasovat?
Pečete cukroví jen na talířek nebo pro několik rodin?
A dárky... dárky kupujete v předstihu nebo opět několik posledních dní před Štědrým večerem?
Měli jste někdy chuť se sebrat a na vánoce odjet někam na Seychely?

Žádné komentáře:

Okomentovat