neděle 27. prosince 2009

Trocha poezie nikoho nezabije

27.12.2009 (poetický koutek)


První dvě jsou netradiční, autorem je Machar, ale autorstvím si nejsem jista. Básně mám v sešitku už pěkně dlouho... ale přesto si myslím, že za přečtení stojí...

Svatá panno, poroduj za nás!

Neposkvrněná panna Maria,
když hodina jí odbila,
z lůna neporušeného
dítě porodila.

Dnešní panny jsou v tom trochu jiné,
k Panně Marii se modlívají řádně:
Dej, Panno Marie, ať lůno porušeno,
jenom dítě potom, Svatá Panno, žádné!

V bezmyšlenkovitém hovoru

Počestné dámy tři parkem jdou,
rozmluva líně se vlekla.
- Vše, co jsem zažila před svatbou,
já prosím mužovi řekla.

- Já bych té kuráže neměla -
mínila druhá z těch paní.
Třetí se lehounce zachvěla:
- A já té paměti ani.


****************************

Jsem Alfréd Dóno. Ztracený student
a tanečník v baru.
před sebou strkám svůj stín,
šedivou káru.

Přicházím z márnice.
Bláznivá Kamila,
moje tanečnice,
v noci se zabila.

Žádné komentáře:

Okomentovat