neděle 14. dubna 2013

Einsteinova hádanka

14.4.2013

Aktualizace článku.

Před časem jsem dávala odkaz na jeden zajímavý hlavolam. Tento hlavolam chci obnovit pro nové návštěvníky blogu - i když, i vy, kdo jste tenkrát luštili, můžete zapnout mozkové závity znovu. Víkend před námi, dobrá zábava.

Tuto hádanku jsem našla na jednom z oblíbených blogů a ještě předtím mi přistála v emailu, který mi poslala moje oblíbená kamarádka. Dal mi tenkrát zabrat, ale povedlo se. Zkusila jsem to i tentokrát a dalo mi to zabrat ještě víc (znamená to, že hloupnu? To snad ne!)

Ale znáte mě, ráda se podělím. Chcete si trochu namáhat hlavičky?

Našla jsem na blogu Bumblebee: Einsteinova hádanka

A přenáším ji přímo sem:

Einsteinova hádanka nebo také zebra je logická hádanka, o níž se traduje, že ji vytvořil mladý Albert Einstein (údajně prohlásil, že ji zpaměti dokážou vyřešit pouze 2 % lidí). Někdy se za jejího autora považuje pro změnu Lewis Carroll.
(Wikipedie)


Fakta:
  1. Je 5 domů v 5 rozdílných barvách.
  2. V každém domě žije osoba rozdílné národnosti.
  3. Těchto 5 obyvatel pije svůj nápoj, kouří svoje cigarety a chová zvířata.
  4. Nikdo nepije to co ostatní, nekouří co ostatní a nechová to co ostatní.
Rady:
  1. Angličan žije v červeném domě.
  2. Švéd chová psy.
  3. Dán pije čaj.
  4. Zelený dům je nalevo od bílého.
  5. Obyvatel zeleného domu pije kávu.
  6. Ten, co kouří Pall Mall, chová ptáky.
  7. Obyvatel žlutého domu kouří Dunhill.
  8. Ten, co žije ve středním domě, pije mléko.
  9. Nor žije v prvním domě.
  10. Ten, co kouří Blend, žije vedle toho, co chová kočky.
  11. Ten, co chová koně, žije vedle toho, co kouří Dunhill.
  12. Ten, co kouří Blue Master, pije pivo.
  13. Němec kouří Prince.
  14. Nor žije vedle modrého domu.
  15. Ten, co kouří Blend, má souseda, který pije vodu.
Otázka zní:

Kdo chová ryby?
 



(Obrázek není k hádance, je pouze doprovodný)

Komentáře jsou dočasně moderované (aby nebyly vidět výsledky, po víkendu je zveřejním)


Děkuji všem, kteří se zúčastnili a musím říct, jste dobří!
Není Němec jako Němec. Ten jeden zapomíná, ten druhý, lepší, pije kávu a chová rybky.

Žádné komentáře:

Okomentovat