neděle 10. října 2010

Maluji s podzimem

10.10.2010

Maluji s podzimem
s podzimem maluji
kouřové obrázky
svým štětcem čaruji.
Takhle bych asi přiblížila podzimní hraní si s barvami. Protože příroda maluje i bez štětců a já jen nedokonale dolaďuji její krásu. A po sérii focení a úprav zkusím zase něco vyrobit. Ručně, vlastoručně, s pomocí štětců (už snad zaschlých) a barev (jestli je ještě rozdýchám...)
Tak tohle jsem si myslela před dvěma dny. Štětce jsem do ruky nevzala, protože jsem celé odpoledne přetahovala fotky do počítače a skenovala a upravovala nově nalezené obrázky. Ale přece jen... místo štětce jsem vzala do ruky voskovky a voskově jsem čmárala...

Podzimní barvy mám v hlavě promíchané v úžasné koláži. Podzimní slunce, ne tolik žhnoucí jako srpnové, ale přesto dává světu světlo. Modř oblohy podtrhuje sluneční zář. Větřík s chutí pofukuje a cuchá vlasy, ale to mu nestačí - ukrádá stromům jejich listové ozdoby. A na zem se snáší jak obláčky listí zelené, červené, žluté. Tráva se ještě tváří zeleně a poslední pampelišky klamou tělem. Přece není jaro. Je podzim.
Podzim, který voní červenými jablíčky, šťavnatými hrozny, dozrávajícími ořechy. Podzim, plný švestkové vůně a kouřových signálů z doutnajících hromad shrabané trávy a listí. Kdysi se k tomu přidávala vůně pečených brambor...
Podzim je mlhavý a slunečný a červený a žlutý a zelený. Podzim ladí skořicově, bronzově, fialově. Podzim dokáže být taky ubrečený a pošmourný. Podzimní slunce je nemilosrdně zakryto šedavými mraky, plnými deprese.

V podzimních barvách se mi v hlavě promíchávají obrazy. Obrazy stromů, větví, plynoucí vody, která odnáší spadané lístky. Lískové ořechy, kaštany a kamínky. Sochy, kterým padá déšť na vobočí...

A pak si vezmu voskovky a čmárám. A z původních představ se zrodí něco úplně jiného. Podzimní víla nebo podzimní skřítka? Nevím. Ale je tu, zrodila se včera večer a usmívá se na vás. Vítám tedy podzim i novou podzimní skřítku...

1 komentář:

  1. Moc krásně napsané, až jsem se nad tím zasnila a obrázek je také parádní. Šikulka. Měla bys zase vzít do ruky voskovky nebo stětec a něco namalovat. :)

    OdpovědětVymazat