středa 27. října 2010

Starý dobrý přehrávač

27.10.2010

Před několika dny jsem se zmínila, že mi definitivně odešlo DVD. Přehrávač...
(článek jsem sem znovu nevkládala)
Dostalo se mi podpory od vás, vážení přátelé a moji drazí návštěvníci a blogoví hosté, a taky dobré rady - když jít do nové koupě, pořídit si DVD rekordér.
Tož jsem si zašpiónila na netu a chvilku studovala, co který rekordér dokáže.
A byla docela zděšena tím, co nedokáže.
Nebo spíš tím, co dokáže udělat proti vůli svého majitele...
Recenze, které tu uvádím, nejsou zaměřené na všechny DVD rekordéry, které jsou v nabídkách. Jsou jen u vybraných titulů, a uvádím je zde spíš jako zajímavost. Neboť i v této veletechnické době existuje spousta much, které sedí tam, kde je nechceme...

PROTI:

- asi nelze hýbat s pořadím nalezených stanic (nezjistil jsem jak by to šlo)
- Nemožnost editace digitálních programů.
- paměť pevného disku 160GB nemusí vždy stačit
- některé formáty přehrávání bohužel nepodporuje
- Horsi obraz pres HDMI nez pres SCART
- nemožnost srovnání programů, složité ovládání, nekonečně dlouhý manuál, chybí funkce zoom, atd...
- pouze malo podporovanych video formatu pro prehravani
- Občasný výpadek zvuku na výstupu DIGITAL AUDIO hlavně po změně kanálu, někdy zcela nahodile, ale pouze v režimu DVB-T
- V nastavení výstupu optického dig,audia nesrozumitelný návod
- Programy se uloží do paměti automaticky a nelze je přehazovat
- Vadí mi, že prázdné DVD+ ihned po vložení automaticky naformátuje - asi si zapíše zaváděcí stopu. Ocenil bych, kdyby před naformátováním média rekordér spočítal, zda se film na vložené DVD vejde. Nedošlo by tak k znehodnocení média.
- Při nahrávání z digitálního signálu není možný výběr, v jaké kvalitě SP, EP..., je možné nahrávat jen v XP a dlouhé filmy se pak nevejdou na běžné DVD.
- Dlouhý start a při přehrávání nezačne nahrávat jiný nastavený program
- dlouhý náběh po zapnutí
- slabý až nečitelný display,zvláště ve dne
- Nevýhoda, že při dvi.x filmu nejde zjistit konec doby filmu.
- pri jakékoliv manipulaci s přístrojem se pořad přestane nahrávat
- neumí přijímat digitální kabelový signál
- po zapnutí dlouho nabíhá, pomalejší reakce při povládání
- pri nahravani z DVB-T neni mozne zvolit kvalitu nahravky a vysledek je takovy, ze film zabira - priblizne 3.5GB. Kvalitu (a tim velikost) nelze zvolit ani pri vypalovani, takze na DVD zbyde asi 1GB mista, ktere uz tezko nejak vyuziju.
- pomale pretaceni pri uprave nahravky - pretoceni dvouhodinoveho filmu na konec, kde chci oriznout presah, trva asi 10 minut. Navic pri pretaceni nevidim rychlost, jakou se pretaci. V manualu deklarovana rychlost 128x se mi dosahnout nepodarila - bud to nejde, nebo nevim jak.
pomala odezva na ovladac - nekolikrat se mi stalo, ze rekorder zdanlive nereagoval, ja na ovladaci zmacnkul tlacitko znova, a on pak prikaz provedl dvakrat.
- nejkratsi usek, ktery je mozne vyriznout z nahravky, je 5 vterin. Takze pokud se napoprve netrefim presne a potrebuju oriznout jeste kousek, mam smulu.
- nelze kopirovat z HDD na USB, takze jedina cesta, jak si nahravku upravit v pocitaci, je pres DVD. I kdyz to je, jak zjistuju, asi vlastnost vsech rekorderu.
- hlučnější DVD mechanika než je obvyklé.

No, myslím, že to stačí.
Negace, negace, negace!
Ale abych nekřivdila DVD rekordérům, byly tam typy, které byly tuze chváleny.

Jen by mě nenapadlo, že není rekordér jako rekordér... že můžu koupit přístroj, který se mi seká. Přístroj, na kterém jdou špatně nastavit titulky a jsou špatně viditelné. Který nebere všechny formáty. Který nahrává jen určitou rychlosti. Který neumožňuje vystříhání reklam. Který má pomalé reakce.

Není to lehké, věru že ne. A tak mi nezbývá, než si postesknout: starý zlatý přehrávač...
Nebo spíš si zajásat: starý zlatý přehrávač!

Protože ta hyena se mi po týdnu odpočinku znovu rozběhla...














P.S. obrázek je z jakýchsi stažených klipartíků, tedy nejsem autor, kdyby měl někdo autorské námitky, nechť se zmíní a na žádost uvedu autora, či obrázek smažu.
Tímto vám děkuji za pochopení... :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat