sobota 13. listopadu 2010

Jak to bylo dnes v noci

13.11.2010

Včera jsem zmínila velmi stručně, co se u nás v naší vesničce střediskové stalo.

Tak nějak hořelo... A to kolem půlnoci, hodiny duchů a hodiny, kdy převážná většina lidí spí.
V komentářích byly různé dotazy - v tomto článku se pokusím trochu rozepsat.
Vidět požár někde v televizi a vidět požár na vlastní oči jsou dvě věci.

Bylo kolem půlnoci. Nejdřív jsem slyšela sirénu - a jak slyším sirénu, mám vždycky mrazky po zádech, protože to znamená malér. Jak velký malér to byl, jsem zjistila, když jsem najednou přes zatažené žaluzie viděla spoustu blikajících modrých světel.
Zvědavost, co to je, mě vytáhla na ulici - a ona to řada hasičských aut na silnici, bylo jich asi pět nebo šest, do toho menší auta (zřejmě pro svoz hasičů?). Hloučky hasičských dobrovolníků. A několik náhodných čučáků - byla půlnoc, takže většina lidí spala a jen ti z nejbližšího okolí vylezli ven. K oněm čučákům jsem se přidala a docela s děsem jsem hleděla na fajrující střechu budovy, která byla od nás nějakých padesát metrů dál. První, co mě napadlo - proboha, doufám, že se nikomu nic nestalo. Z náhodných útržků místních jsem pochopila, že požár zpozoroval jeden z místních štamgastů místní hospody, když náhodně vyšel ven... po chvíli nevěřícného koukání a přemýšlení, zda nepřistálo UFO, zalarmoval kamarády štamgasty a hned volali hasiče.

Tož hasiči přijeli a bylo jich dost. Stodolu víceméně nezachránili, snad jen zdivo zůstalo, notně ohořelé. Střecha je pryč - a uskladněný kombajn na obilí a auto veterán jsou beznadějně zničené.

Jestli byli majitelé pojištěni, nevím.
Hasiči tam zůstali pro jistotu asi do čtyř do rána. Dnes se tam ochomýtala policie.

Mimochodem, cítili jste někdy pach spáleniště? Nic hezkého. Naštěstí lidem se nic nestalo a zvířata tam ustájená nebyla. Možná se tam usídlily nějaké kočky, ale doufám, že se jim podařilo utéct.

Požár rozhodně nevznikl náhodou. Místní dokonce tipují žháře, problém je, že nebyl chycen při zapalování. Není to zrovna dobrý pocit, vědět, že po dědině pobíhá takový člověk.

Nejhorší bylo to, že jsem vůbec netušila, že kousek od nás hoří. Obávám se, že kdyby nám hořela střecha nad hlavou (zvlášť v noci), všimli by si toho dřív sousedé než my.
Nebo hospodští štamgasti.

Žádné komentáře:

Okomentovat