neděle 2. ledna 2011

Jak si (ne)dávat předsevzetí

2.1.2011

K bilancování minulého roku patří většinou i novoroční sliby a předsevzetí.

Ve chvíli, kdy si je dáváme, sami tomu věříme. A věříme i tomu, že předsevzetí splníme.
A někteří už si snad ani předsevzetí nedávají...

Ještě před pár lety jsem si taky taková předsevzetí dávala. Že budu víc cvičit. Že shodím pár kil. V létě budu jezdit na kole a plavat. Chodit na dloooouuuhééé procházky. Běhat po večerech. Ovládat se, být stále příjemná a to i ve chvíli, kdy se mnou cloumá vztek. Nedat najevo, když jsem smutná, a usmívat se ve chvílích, když mám pocit, že se topím.

Pak jsem to změnila. Rozhodla jsem se, že si žádná předsevzetí dávat nebudu. Žádné limity, žádné hranice. Nic.
Ale tak nějak mi něco chybělo... nějaký cíl.
Nejsem příznivcem organizovaného času a rozškatulkovaných činností. Ale naprostý chaos mi taky nesedí...

A pak jsem na to přišla. Proč si nedat předsevzetí, které je zábavné? Předsevzetí, které je příjemné? A tedy i splnitelné...
Nejhorší asi je, slibovat si neslibovatelné. Dávat si limity, které úplně změní zavedený styl. Kdo má několik let potíže s nadváhou, těžko shodí během roku třeba dvacet kilo. Kdo je dlouholetý kuřák, může přestat kouřit nebo nemusí. Ale dát si to jako předsevzetí? Nesmysl. Notorický holkař si taky neřekne - začnu být věrný. A domácí puťka se těžko převtělí v zábavnou hvězdu večírků. Workoholik si může slíbit, že letos opravdu pojede na dovolenou, kde vypne mobil a bude si užívat. A já budu čínská princezna.

K čertu s takovými předsevzetími.
Dávám si předsevzetí normální. Co třeba předsevzetí chodit víc do kina? Předsevzetí se bavit? Nebo předsevzetí - vymalovat letos svůj pokoj a přeměnit ho k obrazu svému? Předsevzetí koupit si letos nějaký krásný obraz? Nebo drahý parfém, který si normálně nekoupím? Předsevzetí našetřit si na dovolenou, na které jsem nebyla třeba pět let?

Takových předsevzetí bych si dala tucet.
Některé z nich už jsem uvedla v prvním lednovém článku. Vlastně jsou to předsevzetí a sliby z loňského roku. Ale s tím uspořádáním pokoje podle své představy... to je pro mě lákavá představa. Pro letošní rok bych to brala...

























(Obrázek šuplíkový, upravený, trochu kýčovitý...)

Žádné komentáře:

Okomentovat