sobota 5. března 2011

Taky máte takový bordel v počítači?

5.3.2011


Čím víc dělám pořádek v počítači, tím víc mi připadá, že je zabordelený.
Achich, když si vzpomenu, jak byl čistý a nový a nezanesený všelikým digitálním harampádím.
Jak pěkně šlapal a jak rychle pracoval otvíral nové složky a nové stránky... Kdežto dnes... pomalu bručí a než se načte nějaký soubor, to je věru doba. Ledová.
No, nedivím se. Asi trpím sběratelskou mánií, nebo jak bych to nazvala. A když jsem objevila počítačový svět a virtuální ukládání, přestala jsem mořit sběratelstvím vlastní domov a začala plnit prázdné kyberprostory počítačového broučka. Dnes už pořádně napapaného brouka.
Začalo to obrázky. Oslněna tisícemi nádherných fotek a obrázků jsem stahovala ty, které se mi líbily. (Mnozí výstražně vztyčí prstík s varovným tytyty! Víš, že stahovat se nemá?)

No jo, nemá. Ale když po čase ty obrázky zmizí, tak kde je hledat? No řekněte, kde? V Triger Whisky Saloonu?
Takže, galerky. Fantasy, andělé, víly, draci, všeliké potvory. Nature, letní, zimní, louky, moře, lesy, západy slunce, východy slunce, noční obloha. Kytky všeliké, růže zvlášť. Lidičky. Vtipné fotky.
Zvířátka čtyřnohá i křídlatá. I beznohá, tedy většinou vodní potvůrky.
Klipartíky. Gify. Různé obrázky motýlků a kytek.

A časem přibyl nějaký ten prográmek. Ony nějaké ty prográmky taky zabírají nějaké to mega. Ale když ony jsou tak šikovné!
A pak tu máme muziku. Jasně, písničky se dají vypálit na CD, nebo DVD. Ale když v počítači stačí akorát otevřít soubor a vybrat si, jestli chci pustit určitou skupinu nebo hudební mix. Kdežto CD musím nejdřív vyhledat...

A když jsem u těch médií, co takhle filmy. Hanebně objemové filmy. Jasně, filmy se dají přehrát na DVD a smazat. Ale tady nastupuje moje "chleba to nejí".
Povídky. Občas si stáhnu pro pozdější přečtení.
Moje vlastní fotky a obrázky.
Nově vytvořené koláže fotek a obrázků. Do toho vtipy, nějaké stažené emailíky, prezentace, které mě zaujaly, videa, která mě zaujala, a když mám něco promazat, mám pocit, jako když vyřazuju knihovnu. Kterou knížku mám posunout dozadu, kterou knížku mám uložit do krabice odložených? Kterou mám vyhodit úplně z domu? A jakým způsobem? Prodat do antikvariátu? Darovat do knihovny? Hodit do popelnice? Položit na lavičku u autobusové zastávky? Nebo rovnou hodit do kamen?

Většinou zálohuji vše, co mám. Obrázky, povídky, klipy, prezentace, moje fotky a vůbec moje práce, návrhy na dárkové poukazy, pokusy o koláže a prolínačky, různé úpravy obrázků.
Problém je, že ani DVD není zárukou spolehlivosti. Už se mi několikrát stalo, že soubor zmizel, DVD nešlo otevřít, soubor nebyl nalezen, tečka.
Takže zálohuji vícekrát a množí se mi počet DVD nosičů. Takže zase přibývá "smetí".
Někdy si říkám - vezmu to všechno a udělám DELETE.
A vzápětí si říkám: není to škoda?




























Fotka moje. Jen několikrát upravovaná v programu.

Žádné komentáře:

Okomentovat