úterý 1. března 2011

Domy a domečky

1.3.2011

Když jsem fotila průčelí a věžičky starých domů, přemítala jsem, jestli bych takový taky chtěla.
Ano, jsou krásné, mají svoje kouzlo a dělají dobré jméno svým tvůrcům
Jsou originální a jedinečné.
Ale asi se nedá dvakrát vstoupit do stejné řeky. To dokazují i nové domy, které si vysloužily přezdívku nové baroko. Satelitní městečka, s podobnými typy staveb. Jsou nové, jsou možná i krásné, ale není to baroko, ani secese, ani rokoko. (O kvalitě těchto staveb by se možná dalo taky mluvit, praskající stěny, špatné instalace, vadná elektrika a v nejhorším případě nezkolaudované pozemky...)

Ráda si hraju s myšlenkou, že jsem vyhrála jackpot a co bych s těmi penězi dělala.
(Samozřejmě bych nechtěla skončit jako poslední výherce, mít takovouhle smůlu, to už je lepší nevyhrát nic. I když, zajímalo by mě, jestli ho nakonec vyplatí. Teoreticky by měli, pořád je to výhra. I když, v našem státě bych se ničemu nedivila...).

Ale kdybych opravdu vyhrála, jedno bych uskutečnila určitě: nechala bych si postavit nový dům. A přiznávám se, že přes lásku ke starým domům a obdivu historických staveb, nechala bych si postavit dům moderní, s moderním vzhledem i vybavením. Protože žiju v této době, a ne ve středověku, nebo v době renesance, gotiky, baroka či secese.

A některé z těch domečků by se mi i zamlouvaly, velmi se mi líbila stavba č.3, i když nevím, jak by to obstálo v zimě. Ještě bylo pěkné č.7, 10 a 11.
Ostatní domečky byly taky zajímavě řešené... a vůbec, mít nový dům není k zahození.

Pro srovnání přidám několik obrázků z úterního výletu po Brně... Jsou omšelé, unavené působením času, ale mají svoje kouzlo.

 
  
 
 
 




Žádné komentáře:

Okomentovat