pátek 27. května 2011

Psi štěkají, karavana jde dál

27.5.2011

Nedávno jsem zmínila čerstvě vůni čerstvě posekané trávy. Mně opravdu voní, voní létem.
Reklama
A taky vědět, že se ještě seče tráva, která voní, taky není k zahození.A užívám si té vůně léta, protože vím, že dlouho trvat nebude. Všechno vzniká i zaniká příliš rychle.

Nedávno jsem psala, jak je mi mizerně. Dnes je mi príma. I když mě před pár dny zdrtila naše trafikantka novinkou, že snad budou předělávat ten pěkný plácek před hřbitůvkem (naše dědina má raritu - hřbitov uprostřed vesnice, většinou bývají hřbitovy někde na okraji). No a před hřbitovem je takový pěkný plac, trochu vydlážděný, trochu zatravněný, trochu osázený, s takovou pěknou minikašničkou.

Takže ten miniplácek před tím hřbitůvkem se možná stane plochou pro parkování aut.
Au.

Vzpomínám si na jednu písničku od Joni Mitchel. V té písni byla slova: vydláždili tady ráj a parkoviště tady je.
Netvrdím, že je tady zrovna ráj. Ale děsně děsně děsně je mi líto, že jakýkoliv pěkný kus země je zabetonován a zastavěn. Parkovišti, sklady, montážními halami. Možná, kdyby byla ta naše země velká jako Amerika, možná by mě to tak nemrzelo. Ale my nejsme velcí. Nemáme obrovskou rozlohu země. Jsme malá zem, a strašně mě štve, že se ta malá zem trhá na kusy a ničí.

Hernajs. Zase jsem ve vyšších sférách a připadám si jako agitka pro stranu zelených. Nejsem tak uvědomělá (a zelení jsou moc extrémní ) - jen mám prostě ráda pěkné věci, a příroda patří k pěkným věcem. Stromy patří k pěkným věcem. Potoky a rybníky patří k pěkným věcem. Květiny a keře patří k pěkným věcem. A taky ptáci, kteří mají kde usednout, včely, které bzučí vzduchem a pomáhají přírodě i sobě, kachny i labutě, které si plují po řece. To všechno patří k pěkným věcem.
A plácek před hřbitovem, který vypadá jak miniparčík, taky patří k pěkným věcem....

Ráda bych si řekla - psi štěkají, karavana jde dál.
Jen nevím, kdo je tady pes a kdo je karavana...

Před hřbitůvkem, dnes, a doufám, že ještě dlouho...

 



Žádné komentáře:

Okomentovat