středa 18. května 2011

Představuji vám... blog Beatricie

18.5.2011 (Blog žel už zanikl)


Chvíli jsem se rozmýšlela nad mými oblíbenými blogy a rozhodla se představit blog Beatrice.

Představení páté.

Beatricin blog je trochu jiný než běžné blogy, je totiž zaměřený převážně na grafiku.
Beatrice si netroufá (podle vlastních slov) na textové doprovody, vlastní úvahy ani povídky. (Inu, každý není psavec, básník nebo povídkář...)
I když si myslím, že texty píše dobré, bez chyb a s nápady (četla jsem její komentáře na různých blogech a mají něco do sebe!)

První slova napsala na svůj blog 3.prosince 2009:

"Geneze znamená zrod, vznik. Také já začínám novou éru mého snažení, kde mě nebude nikdo ovlivňovat, cenzurovat, nebo kritizovat. Tento blog nazvaný Beatricia keeps a diary však není v žádném případě deník. Budou to jen mé stručné postřehy a nápady, obrázky, nebo komentáře k událostem, které mě zaujaly. Snad budou optimistické, snad pesimistické. To přinese čas."

V záhlaví má umístěn svůj výtvor - oblíbený motiv Prahy, doplněný vlastní vyrobenou animací zvlněné vody.


Beatricia svůj blog vede netypicky. Ve skutečnosti nemá žádné rubriky a už vůbec nepíše (nebo nezadává) články denně. Své výtvory zaměřuje tématicky a k tématu přidává další dílka třeba několikrát... má to jednu výhodu. Rychlou zpětnou orientaci v článcích a nezahlcení množstvím článků...
Ale taky to má nevýhodu, protože řadí nově vytvářené ikonky či animace do starších článků ke stejnému tématu... Takže rubriky by možná leccos usnadnily.



Beatrice vytváří obrázky s klonovacím razítkem, zkouší ozdobné rámečky, záběry se zvlněnou hladinou vody, tvoří své první blingee (to je obrázek s třpytkami), vyrábí bannery s animací textu, avatary a také animovací klikací ikonky. Beatricia má vkus pro výběr motivů i pro barvy a svá dílka dotváří rámečky.
(Ukázka vody zde)

Vyrábí komplikované rozvrhy hodin, s barevným obrazovým pozadím.
Učí se tvořit obrazové video s hudbou. Vybarvuje první colorizace a jde jí to od ruky.
A tvoří další věci - objevuje kouzlo obrazů s pohybem vody i s deštěm. Voda se vlní, převaluje nebo lehce pohupuje, a déšť? Krápe, prší nebo lije. Přidává i pohyb větru - květy se ohýbají po větru, stromy vlní větvemi.
Můžete se podívat tady.

Povedl se jí posunující se text i nápisy zvlněné, jmenovky v efektních pozadích, s písmem statickým, blikajícím, prolínacím nebo se šlehajícími plameny (hmmm.... krása.)
Vyrábí první vektorky a přesouvací obrázky.
Dotváří efekty kouřové, ohňové i dešťové. Vyrábí rafinované proměnlivé klikačky s efekty. Rámuje pohledy hlavních měst a dává jim tak zcela nový originální vzhled.

Ukázka:


Taky vytváří obrazce s kruhy, obrazce různých tvarů, gify a obrázky se zprůhledněnými okraji.
Přidává oddělovače. Vkládá objekty na pozadí v různých úpravách.
Zajímavé obrázky najdete, když kliknete.
A v letos se pustila i do restaurování starých poškozených fotografií... s jakým úspěchem, můžete posoudit zde

Všímá si detailů, drobností. V počátečních dnech, kdy začala blogovat, psala o tom, co vidí, co jí vadí, nebo co se jí naopak líbí. Později se zaměřila hlavně na grafiku. Dnes vede svůj blog spíš jako koníčka, jako místo, kde může vystavit své nově objevené ukázky avatarů, animací, ikonek a rozpohybovaných obrázků či koláží.


Účastní se také různých grafických soutěží, kde má možnost předvést své znalosti a schopnosti.
Její blog je vlastně sled grafického vývoje a praxe.

K Beatricii chodím ráda - připadá mi to, že chodím do galerie, sledovat nové a nové obrazy. Některé vynikající, na některých se ještě pracuje. Ale myslím, že každý by si tam našel něco, co by se mu líbilo.
Poprvé jsem ji objevila někdy v únoru 2010 a od té doby se k ní ráda vracím.

 

Máte oblíbenou fotografii a chtěli byste ji nějak oživit? Zkuste napsat Beatricii, je nejen šikovná, ale i ochotná fotku či obrázek pro vás graficky zpracovat.
Jako příklad blogové spolupráce bych uvedla animaci, kterou vytvořila pro Lucernu, z obrázku, který namalovala Lucerna. Jak se animace vydařila, můžete vidět tady.
(Také bych chtěla zmínit, že dělala úpravy i z mých fotografií, animace pohybu vody u řeky, rybníku a potoku - a posledně zprůhlednění pozadí mých kreslených pokusů).

A proč jsem se rozhodla uvést blog obrázkový a zaměřený na grafiku?
Protože sleduji postupy a vývoj Beatriciiných obrazů a fascinuje mě ten vývoj. Jsem ráda, když se něco daří a je vidět zdokonalování a zlepšování.


Ukázka několika dalších obrázků:






 

A na závěr několik otázek na Beatricii:
1.)Na svém blogu jsi zmiňovala existenci dřívějších blogů. Kolik jich vlastně bylo, na jaké téma byly zaměřeny a jak dlouho jsi je vedla?

Měla jsem dříve jeden zkušební a učební blog, kdy jsem nevěděla, jak se vkládá obrázek do článku a klikací ikonka byla pro mne španělskou vesnicí. Layout byl převzat z nabídky při zakládání blogu. Tento blog jsem trápila několik měsíců a pak jsem se v prosinci roku 2010 odhodlala založit si tento stávající blog.

2.)Podle několika náznaků soudím, že se ti líbí rocková hudba.
Nebo rovnou metal?
Máš ráda nějakou konkrétní skupinu, máš nějaké oblíbence?

Jsem hlavně zaměřena na hard rock. Poslouchám i starší skupiny, např. Deep Purple, Rolling Stones, The Who, Kiss, AC/DC, Genesis, Queen, Red Hot Chili Peppers, Iron Maiden, Status Quo atd.

3.)Zjistila jsem, že jsi tzv.horská koza, neboli jinak řečeno, miluješ hory. Máš ráda horské túry? Nebo jsi zapálená lyžařka?
A kdy se ti na horách líbí víc - v zimním zasněženém období? Nebo v letním, vhodném pro pěší turistiku?

Jsem vyskohorký turista v každé roční době a za každého počasí. Vysoké Tatry mám prošlapané přes hřebeny, sedla, kotle, bystřiny apod. Na celodenní túře si nejde vybrat počasí, to se mění s přechodem jednoho hřebene, takže se vystřídá mrazivý déšť a slunce a stále vítr. Nejkrásnější jsou bouře ve vysokohorském kotli s mnohanásobnou děsivou ozvěnou a blesky. A jinak výstup na vrchol, to je nejkrásnější televize - to panorama.

4.)Mám dojem, že jsi z Prahy. Několikrát ses zmínila, že máš Prahu ráda... které místo máš nejoblíbenější?

Praha je mé rodiště, bydliště a pracoviště. Miluju Prahu jako celek, ale nejoblíbenější místa jsou jasně Hrad, kouzelné staroměstské uličky a v létě zahrady, hradní a palácové.

5.)Na svém blogu jsi vytvořila animaci obrázku od Lucerny (nejlepší případ spolupráce mezi blogerkami). Jak dlouho ti tato práce trvala?

Nejobtížnějším animačním dílem byla animace létajícího dráčka ze 26 letových fází. Obtížné je také tuto animaci zprůhlednit, tj. ořezat, a přitom zachovat animaci. Podobná byla výroba pejska honícího motýla. Ten se také skládal z mnoha pohybových poloh. Já animační grafiku mám moc ráda a snažím se stále zdokonalovat. V tom mi moc pomáhá má přítelkyně Labanda; bez ní bych tento blog nikdy nestvořila. Tímto jí chci poděkovat.

6.)Jak sis získávala své čtenáře a návštěvníky? Chodila jsi k nim na blogy? Nebo oni přišli náhodně za tebou?

Návštěvníci na můj blog začali chodit postupně a já se postupně seznamovala s jinými blogery. Pak přišly nabídky SB a já ráda přijala, protože jsem se cítila osamocená, jako osamělý poutník putující z místa na místo. Teď mám průměrně 80 až 90 návštěv denně, což mě hrozně těší a motivuje.

7.) V jednom z dotazníků jsi uvedla, že máš ráda zvířátka. Vlastníš nějaké zvíře, exotické či domácí?

Bohužel, v současné době nemohu mít žádné zvířátko; v bytě by se samo trápilo a já ještě víc někde venku. Ale určitě budu mít pejska, malinkého bílého boloňáčka.

8.) Jako posluchačko rockové či metalové hudby máš ráda i divadlo. Dáváš přednost klasice nebo experimentálnímu modernímu divadlu?

Co týče divadla, preferuji klasickou scénu. Experimentální pokusy se mi nelíbí. Šílené je, když ve výpravě staré klasické hry mají účinkující džíny a mobily. V nedávné době v Národním divadle byla uváděna inscenace Babička (režiséra nejmenuji), kdy babičku hrál fousatý děda a různé jiné lahůdky. Návštěvníci opouštěli sál. Já osbně ale nejvíc mám ráda balet, a to i v moderním pojetí, to je krásné.

9.) Všimla jsem si, že se zapojuješ do různých grafických soutěží - pamatuješ, kdy ses poprvé zúčastnila nějaké soutěže a čeho se ta soutěž týkala?

Na blogu jsem se zúčastnila několika grafických soutěží a ke svému údivu jsem získala i první místo a jindy plné bodové ohodnocení. Soutěže jsou časově náročné a soutěžící musí splnit zadání, které bývá někdy nesnadné. Ale na druhou stranu to soutěžícího motivuje a zdokonaluje.

10.) Cestuješ nebo jsi pecivál? A když cestuješ, snažíš se získat na každé cestě nějaký upomínkový předmět? Nebo se omezíš jen na fotky, případně video záznamy?

Jsem velký cestovatel, hlavně turista. To jsem zmínila v bodu 3. Ale v poslední době jsem moc přišpendlena ke svému miláčkovi, stolnímu PC a každá chvilka bez něj je dlouhá. Tak mám dilema.
Co se týče suvenýrů, tak si ze svých cest přivezu praktické suvenýry, které mohu používat.

11.) Oblíbená otázka, kterou dávám každému - už jsi měla chuť zabalit svůj blog?
A pokud bys jej ukončila, smazala bys ho úplně? Nebo bys volila možnost nechat blog otevřený jako neaktivní či pozastavený?

To je přímo kacířská otázka, jestli mi někdy napadlo blog zabalit. Tisíckrát NE. Ani hiatus ani zrušení ani nic podobného. Howgh! Teď, když byl ten zoufalý kolaps na blogu.cz, tak jsem byla z toho úplně deprimovaná.

Děkuji ti za milé odpovědi...

Beatricii najdete na této adrese: Beatricia Keeps a Diary

Žádné komentáře:

Okomentovat