pátek 31. srpna 2012

Řezy black and white

31.8.2012 (receptury)

Kdo mě navnadil? Ježurka, se svým povídáním a zmínkou o fantastických řezech.

Hned první víkend jsem vyzkoušela - a nepovedlo se. Zmršila jsem vyšlehání surovin a v moučníku se objevovaly moučné žmolky. Ale co si napeču, to si i sním, jíst se to dalo.
Podruhé jsem si dala pozor a směs vyšlehala mixerem. Lepší, lepší! Ale místo másla jsem použila rostlinné máslo a místo čtyř vajec dala tři. Škrťa!
I tak, buchta byla už prudce jedlá.

Do třetice měla přijít návštěva, tak jsem se rozhodla, že řezy tentokrát udělám přesně podle návodu, s přesným typem surovin a přesným počtem vajec.
I zakoupila jsem máslo a vše zpracovala, upekla, nakrájela na řezy a - bylo to famózní.
Opravdu řezy jako samet, lahodné, chutné. Dokonce víc vychucené, protože jsem přidala i stopku rumu a pár kapek tresti hořkých mandlí.

A proč řezy black and white?
Protože to je vysoce čokoládová buchta posypaná bílým kokosem...

Na obrázku poslední řezy od pečení. Pokud vás zmátla absence kokosu, pak vězte, že kokos došel.
Část moučníku byla na zkoušku posypána skořicí.
Musím říct, že obojí bylo výtečné.



























A receptík? Jednoduchý:

Kakaová směs:
2 hrnky cukru, 1 máslo, 3 lžíce kakaa a hrnek vlažné vody.

Moučná směs:
2 hrnky polohrubé mouky, 1 prášek do pečiva, 1 vanilkový cukr, 4 celá vejce.

Nejprve dáte rozpustit máslo a poté je rozmixujete s 2 hrnky cukru a 3 lžícemi kakaa. Na tuhle směs můžete použít i elektrický mixer.
Poté přidáte hrnek vlažné vody (a tady už doporučuji míchat ručně, nebo budete mít ohozenou celou kuchyň.) Z kakaové směsi odděláte jeden hrnek.

Do zbytku kakaové směsi přidáte mouku, prášek do pečiva, vanilkový cukr a vajíčka. Vše vyšleháte nebo vymícháte do hladka, nalijete na vymazaný a vysypaný plech a dáte péct jako každou jinou buchtu. Asi 20 minut, odhadem. Když se odlepují boky od stěn, je moučníček upečen.

Mezitím, v době pečení, si můžete ochutit oddělanou kakaovou směs - stopkou rumu a několika kapkami tresti hořké mandle. Má to šmrnc!

Po upečení moučník vytáhneme z trouby, polijeme onou kakaovou směsí a posypeme hustě kokosem.
Já posledně trochu improvizovala a část řezů jsem posypala skořicí.

Bylo to moc dobré, opravdu. Kokos i skořice byly velmi mňamózní!

P.S. když se tak dívám na řezy, měla bych spíš říct, že jsou to řezy Brown and white.
Nojo, ale nebuďme detailisti... :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat