neděle 5. května 2013

Americké cookies

Na americké sušenky jsem se chystala už pěkně dlouho, od chvíle, kdy jsem tento recept četla v Apetitu. Jenž někdy jsem jak zpomalenej film a než odhodlám k akci, uplyne něco vody.

Včera jsem cvičně probrouzdala několik odkazů na tyto sušenky a zjistila, že recept je téměř shodný. V pátek jsem koupila čokoládu na vaření a dnes dopoledne se vrhla do pečení.

Co k tomu potřebujete?

500 g polohrubé mouky
150 g cukru krystal
150 g hnědého cukru
1 máslo nebo Hera
2 vejce
1/2 prášku do pečiva
1 lžička vanilkového aroma
350 g hořké čokolády
30 g vlašských ořechů
špetka soli
A asi tři plechy.

Obměna: neměla jsem hnědý cukr, takže jsem dala klasický bílý a místo 300 g jsem dala asi 250 (1 hrnek).
Čokoládu jsem měla jen jednu, takže jsem dala jednu a přidala rozinky.
V původním receptu se jedna třetina čokoládové směsi oddělá a pak se dokládá na hrudky před pečením, tak aby byla čokoládka a oříšky viditelné i napovrch.
Protože jsem měla směsi málo, dala jsem ji všechnu do těsta, ale to nevadí...

Napřed jsem nakrájela na kousky čokoládu a ořechy a přisypala rozinky, to vše na talířek zvlášť.
V míse jsem rozmíchala rozpuštěnou Heru, cukr a vajíčka a míchala do pěny. (Nebo aspoň do zbělení).
Přisypala čokoládovo-ořechovo-rozinkovou směs.
Mouku promíchala s práškem do pečiva, směs přidala do mísy a vše promíchala. Vzniklo trochu hutnější těsto. Vykrajovala jsem kávovou lžičkou hrudky a dávala je na plech, kousek od sebe (kávová lžička vrchovatá).
(U třetího plechu mi zbylo něco těsta, na další plech už to nebylo, tak jsem je nalžičkovala k sobě a vytvořila jeden souvislý pás).

Troubu jsem nažhavila asi na 200 stupňů a každý plech pekla 15-20 minut, taková je oficiální doba.

Moje reálná doba byla uprvního plechu 12 minut, protože jsem dala asi 230 stupňů a sušenky se mi mírně připálily.
U druhého plechu 20 minut, protože jsem přetočila na ohřev zhora a zapomněla to vrátit, no holka šikovná.
A u třetího plechu něco mezi 15-20 minutami, protože už jsem to pekla dobře, ale trouba byla tím čarováním s teplotami trochu vydivočelá.

Cookies se mi docela povedly. Jsou lehce chrumkavé a konzistencí připomínají piškoty. Je to lehká svačinka ke kávě.

Takhle by měly vypadat správné cookies.
(Odkaz přímo v obrázku)


A takhle to bylo u mě:
těsto už připraveno na plech



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hromádky těsta, asi čtyři kopečky v jedné řadě našíř


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zde zbytek těsta dolžičkován do souvislého pásu.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Žel, trochu se mi připálily. Naštěstí jen jeden plech a jíst se ještě dají. Prej na krásu, to už bych musela být krásná jako hvězda.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
Ze souvislého pásu se stala jedna pěkná souvislá nohavička.





 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

 
 
Tyhle sušenky klidně zkuste, vážně je to lehká příprava. Myslím, že by šla i variace s mletými ořechy nebo s kokosem.
 

Žádné komentáře:

Okomentovat