středa 28. srpna 2013

Colorizace obrázku pro Em Zet

28.8.2013

V nedávném obrázkovém filtrování padl dotaz, jestli by šla vytvořit černobílá fotka s částečným zabarvením. V tomto případě šlo o černobílou fotku a červené rty.

Sice nemám moc zkušeností s colorizací, ale jednou nebo dvakrát jsem ji zkoušela a tak jsem si aspoň vybavila, jak na to.




Návod, jak vytvořit černobílou fotku s částečnou colorizací (černobílá fotka, červené rty)
Obrazy návodů jsou oskenované.

Otevřu Photofiltre X.
(Kdo nemá Photofiltre X, může si jej stáhnout zdarma ZDE. Na stažení i čeština! Free verze po dobu 30 dnů).

Nahraji barevnou fotografii, obrázek, jaký se mi líbí.
Fotografii převedu do černobílé verze (ikonka na horní liště, černobílé kostičkovaný čtvereček).


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
Fotografii zvětším aspoň na 300%. (Zažlucení nahoře)
Kliknu myšítkem na polygon (zažluceno na boku) a postupně obtáhnu polygonem obrys rtů. Po dokončení okruhu vznikne jakýsi čárkovaný pohyblivý obrys.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

V horní liště otevřu Korekce a najdu Odstín a sytost.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
Na třech lištičkách jsou odstíny - červená, zelená a modrá. Táhnu červenou do takové míry, jaká mi vyhovuje. Zde jsem přidala trochu z dalších odstínů, lehce zelené a žluté. Také se dá zvýraznit sytost, vše mohu zkontrolovat náhledem.
Když se mi zdá zabarvení dobré, odsouhlasím OK.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
Nakonec zruším invert, tedy ono čárkované ohraničení rtů. Otevřu Výběr a kliknu na Skrýt výběr.
Uložím jako (název přejmenuju) a obrázek mám v kapse.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
Další, trochu jinak vedený návod byste našli u Beatricie.
Výhoda návodu u Bei je ta, že z barevné fotky zůstává původní barva (v tomto případě barva rtů).

Obrázek podle jejího návodu by vypadal takto:
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat