pondělí 10. prosince 2012

Jak jsem byla za vola

10.12.2012

Občas udělám botu, i když úplně nechtěně.
Tak například včera se stavil na kafe brácha, s letákem Planeo.
A poudá - hele, mají tady fantastickou akci! Sporák za dvaapůl tisíce!
Zírám na to - a fakt.
Pokračoval - to asi bude opravdu za dva a půl, letos jsem viděl sporák v normální ceně za čtyři (rozumněj, tisíce).
Chvíli jsme to študovali a zaskočil nás ten únor.
Tak jsme usoudili, že akce bude jedna teď a druhá v únoru.

Hnedle navrhl, ať nečekáme a vyjedeme hned zítra. Tedy dnes.
Je fakt, že můj sporák už je poněkud letitý, dva hořáky nehoří a trouba peče prapodivně, protože u ní jeden plynařskej adept posunul otáčecí kolečko, takže stupně jsou v neurčité poloze a teplotu nastavuji spíš odhadem. Takže o koupi nového sporáku jsem už letos uvažovala, ale - až bude trochu líp. Tedy s penězi.
Ale sporák za dva a půl litru? No nekup to.

Nebudu dál okecávat - jak to dopadlo?
Fantasticky. Prodavač (šikovnej kluk) na mě chvilku nevěřícně zíral, pak se usmál, popad leták a vysvětlil mi, že ty dvě částky jsou vlastně splátky. Ne, že jednou je akce teď a pak v únoru, ale že zaplatíme dva a půl teď a dva a půl v únoru.
No, připadala jsem si trochu hloupě, ale vzala jsem to s humorem.

Ještě jsme se šli podívat na sporáky, protože říkal - a tohle je značka Mora, tu nekupujte.
Od něj jsme se dozvěděli, že Mora už je prodaná jakési cizinecké legii (pardon, firmě) a ta že z ní udělala podřadnou značku. Spolkla jsem další fakt o likvidaci jednoho z českých kvalitních podniků, který si vybudoval dobré jméno - a byla šokována dalším faktem.
Nové trouby, a to jakékoliv, mají jiné rozměry pro plechy.
Což byl docela šok i pro bráchu, protože si ještě nedávno (teda asi dva roky zpět) kupoval nový sporák a ten byl stavěný ještě na staré plechy. Takže nejen znechucen z toho špatného pochopení akce, ale ještě plechový nářez.

Tak to dopadá, když jsme zvyklí na určitý standart a jistotu.

Můj starý sporák zůstane na svém místě. Dokud bude sloužit. Nehořící hořáky zkusím nechat vyčistit. A jestli se někdy dokopu, pozvu elektrikářského opraváře, jestli by mi nějak nepohnul s tím kolečkem na pečení...

Protože v pohodě rozchodím ten cenový omyl.
Ale kupovat nové plechy, když mám asi osm starých a funkčních, to nerozchodím...





















P.S. jestli někdy něco budu kupovat, tak v téhle prodejně (nejmenované). Zdá se, že prodavač věci rozumí a je schopný poradit opravdu dobře, aniž by zvýhodňoval dražší značkové kusy.

Žádné komentáře:

Okomentovat