středa 26. prosince 2012

Pohádkový minikvíz - výsledky

26.12.2012

(počty v názvech dodatečně doplněny, uvádím to jen jako hravý nápad)

Všimli jste si, že v mnoha pohádkách se objevují počty?
Kolik trpaslíků se hemží kolem Sněhurky? Kolik oříšků potřebuje Popelka ke štěstí? Kolik zlatých vlasů Děda Vševěda musí donést nebohý Plaváček, aby si zasloužil princeznu? A kolik kuliček hrášku musí přežít princezna, aby dokázala, že je princezna?
Kdo z vás si ještě pamatuje pohádky? Pro mnohé jsou už nemoderní, pro druhé už zastaralé a nežádoucí...
Dnes mini kvíz. Doplňte počty!
Není to nic těžkého, jen trocha hravosti.

Sněhurka a 7 trpaslíků

6 medvědů s Cibulkou

Tři zlaté vlasy děda Vševěda

Sedmimílové boty (tady ne počet, ale jaké?)

Tři oříšky pro Popelku

Ali Baba a 40 loupežníků

Třináctery hodiny

Sedm jednou ranou

Sedmero krkavců

O třech přadlenách

Obrázek z pohádky S čerty nejsou žerty.
Jak mnozí z vás poznali...















Naprosto skvěle uhádli:

TlusŤjoch
Beatricia
Yominis
Robka

K jejich znalostem pohádek gratuluji!

Ad Mniška: vidíš, Tři veteráni, to jsem si nevzpomněla...
 
 
(vyjímečně opět přidám komentáře, hádali všichni s velkou chutí)
 

Komentáře

1 VendyW VendyW | E-mail | Web | 25. prosince 2012 v 12:25 | Reagovat
Sedm trpajzlíků, šest medvědů, tři vlasy,sedmimílové boty, tři oříšky, čtyřicet loupežníků(teď mne napadlo 2OO jak poslanců by bylo lepší),ty hodiny nevím, sedm(někdy i deset) jednou ranou stejně jak sedmero krkavců,tři přadleny. A nejvíc se mi líbí ze všech ta z které je ten obrázek. S čerty nejsoub žerty :-D
2 thumbs-up thumbs-up | Web | 25. prosince 2012 v 13:09 | Reagovat
poznám jedine Snuhulienka a 7 trpaslíkov, 3 oríšky pro Popelku a Ali Baba a 40 loupežníku :D ( snád aspoň tieto spravne :D)
ostatné mi nič nehovoria.. neviem no.. nieže by som rozprávky nemala rada, to nie.. len fakt mi nič nehovoria :D
a najradšej mám tie 3 oriešky pre Popolušku ;D
3 Kerria Kerria | Web | 25. prosince 2012 v 13:40 | Reagovat
7 - 6 - 3 - 7 - 3 - 40 - nevím - 7 - 7 - 3
Na oplátku mám pro tebe taky jednu otázku:
Kolik a jakých číslic je v textu básně Zlatý kolovrat? :-D
4 Cielin Cielin | E-mail | Web | 25. prosince 2012 v 13:50 | Reagovat
Sněhurka a sedm trpaslíků
Šest medvědů s Cibulkou
Tři zlaté vlasy děda Vševěda
Sedmimílové boty
Tři oříšky pro Popelku
Ali Baba a čtyřicet loupežníků
Sedmero krkavců
O třech přadlenách
Dvě pohádky jsem tedy neuhodla, i když je možná znám :-D
Já ani nevím, jakou mám nejradši :-) Tolik jich je a na každé je toho tolik hezkého :-) Zrovna si stahuji Dařbujána a Pandrholu, protože jsem to včera nestihla :D
5 Vendy Vendy | 25. prosince 2012 v 14:01 | Reagovat
Kerrio, tohle je pěkně zrádný! :-D
Zlatej kolovrat jsem četla snad někdy před deseti lety!
Ale vím, že tý holce nešťastný vydloubly dvoje oči a uřízli jí ruce a nohy, jestli se nepletu. Oba párové, tedy po dvou.
Jestli jí vyřízli i jazyk, to už nevím - ten by byl jeden.
Ale ona to nakonec zvládla, reinkarnace jí dala hlas a výmluvnost... ;-)
Jestli tam byly ještě nějaké jiné číslice, nevím. Nechci podvádět, hádám to z hlavy. Mohla bych zalovit v knihovně, Erbenovky mám... :-)
6 Mniška Mniška | Web | 25. prosince 2012 v 16:01 | Reagovat
Tak teď budu za ostudu, ale i tak jsem nestydatě statečná! :D (budu to psát všecko v číslovkách ať Ti ekologicky ušetřím místo)
Sněhurka a 7 trpaslíků
6 medvědů s Cibulkou
3 zlaté vlasy děda Vševěda
Létící boty (tady ne počet, ale jaké?)
3 oříšky pro Popelku
Ali Baba a 7 loupežníků
... hodiny... jdou blbě (a pak může být třeba čtrnáct hodin)
(Pro mě za měú 2 jednou ranou
7(dmero) krkavců
O (třeba) 3 přadlenách
Nebudu moc originální, ale z těchto pohádek se mi nejvíce líbí 3 oříšky pro Popelu - když já si prostě nemůžu pomoct. Určitě nemusím říkat, proč se mi líbí. Ale už druhýmrokem jsem se nani nekoukala. Nechci to mít ohrané
7 Bony Bony | 25. prosince 2012 v 16:52 | Reagovat
Na kvíz si netroufám, tři odpovědi bych nezvládla. Každopádně jsi trefila mou nejmilejší pohádku i nejobdivovanějšího herce, a to fotkou. Zbožňuju S čerty nejsou žerty! :D
Tak Ti přeju do nového roku všechno nejlepší. :D
8 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 25. prosince 2012 v 17:13 | Reagovat
Sněhurka a 7 trpaslíků
6 medvědů s Cibulkou
3 zlaté vlasy děda Vševěda
Sedmimílové boty (tady ne počet, ale jaké?)
3 oříšky pro Popelku
Ali Baba a 40 loupežníků
3 hodiny
7 jednou ranou
Sedmero krkavců
O 3 přadlenách
Když mě se nejvíc líbí pohádka o Nebojsovi a ta v uvedených není. :-)
9 Mniška Mniška | E-mail | Web | 25. prosince 2012 v 17:22 | Reagovat
Jo a teď koukám na TŘI veterány ;-)
10 Tlustjoch Tlustjoch | Web | 25. prosince 2012 v 18:35 | Reagovat
sedm
šest
tři
sedmimílové
tři
čtyřicet
třináctery (míníš-li Thurbera)
tisíc
sedmero
třech
James Thurber "Třináctery hodiny!
11 Jimmy Mindfucker Jimmy Mindfucker | Web | 25. prosince 2012 v 19:51 | Reagovat
Sněhurka a sedm trpaslíků
Šest medvědů s Cibulkou
Tři zlaté vlasy děda Vševěda
.... boty - U bot vážně netuším!
Tři oříšky pro Popelku
Ali Baba a čtyřicet loupežníků
Třinácté hodiny
Sedem jednou ranou
Sedmero krkavců
O .... přadlenách - opět nemám tušení :)
Nejraději mám Popelku! :)
12 Beatricia Beatricia | Web | 25. prosince 2012 v 20:29 | Reagovat
Sněhurka a .SEDM... trpaslíků
ŠEST.... medvědů s Cibulkou
.TŘI... zlaté vlasy děda Vševěda
SEDMIMÍLOVÉ.... boty (tady ne počet, ale jaké?)
.TŘI... oříšky pro Popelku
Ali Baba a .ČTYŘICET... loupežníků
.TŘINÁCTERY... hodiny
.SEDM... jednou ranou
.SEDM... krkavců
O .TŘECH... přadlenách
13 Yominis Yominis | E-mail | Web | 25. prosince 2012 v 20:30 | Reagovat
U nás doma se na pohádky díváme i dneska, kdy už jsme všichni dospělí. Mamka je měla vždycky ráda a naučila to i nás. Z tvého výběru se mi nejvíc líbí Tři oříšky pro Popelku. 3x hurá hrdince, která je schopná ukázat princi, zač je toho loket! :-D
Sněhurka a 7 trpaslíků
6 medvědů s Cibulkou
3 zlaté vlasy děda Vševěda
Sedmimílové boty
3 oříšky pro Popelku
Ali Baba a 40 loupežníků
Třináctery hodiny (přiznávám, že o téhle pohádce jsem jen slyšela, ještě jsem ji neviděla)
7 jednou ranou (také se na ni teprve chystám)
Sedmero krkavců
O 3 přadlenách
14 Berry Berry | Web | 25. prosince 2012 v 22:11 | Reagovat
Sněhurka a sedm trpaslíků
Šest medvědů s Cibulkou
Tři zlaté vlasy děda Vševěda
Mikešovy boty :-D
Tři oříšky pro Popelku
Ali Baba a čtyřicet loupežníků (?)
Sluneční hodiny :-)
Sedm jednou ranou
Dvanáct krkavců :-)
O třech přadlenách (?)
Znám slabou půlku - ale sázím na nejčastější číslovky 3, 7, 12 :-)
15 Berry Berry | Web | 25. prosince 2012 v 22:12 | Reagovat
Jo a ta oblíbená pohádka :-D - Popelka, páč je to klasika a chci krásné šatičkys v oříšku (zatím jím ořechy jak blázen a šaty nikde, asi je někde chyba :-()
16 Elisis Elisis | Web | 25. prosince 2012 v 22:27 | Reagovat
Asi budu jediná, která nebude skoro nic vědět, ale co, důležité je se zúčastnit, takže to zkusím :-)
Sněhurka a sedm trpaslíku
Tři zlaté vlasy děda Vševěda
Sedmimílové boty
Tři oříšky pro Popelku
Ali Baba a čtyřicet loupežníků
Sedmero krkavců
O třech přadlenách
Napsala jsem jen to, co vím .. Teda aspoň si myslím, že to vím :-D U přadlen jsem si tipla, tři má vysokou pravděpodobnost, tak to zkusím.
Z těchto pohádek mám nejraději Tři oříšky pro Popelku. Mám ji ráda už asi od mých čtyř let a ta láska mě neopustila ani teď. Hodně ráda jsem si na Popelku i hrávala :D ;-)
17 Robka Robka | E-mail | Web | 26. prosince 2012 v 8:09 | Reagovat
1. sedm
2. šest
3. tři
4. sedmimílové
5. tři
6. čtyřicet
7. třináctery
8. sedm
9. sedmero
10. třech
A která se mi líbí nejvíc? Pohádky mám ráda, ráda je čtu, takže z těch klasických asi všechny. :-D
18 K. K. | Web | 26. prosince 2012 v 14:21 | Reagovat
Ahoj,pokud ráda píšeš přihlaš se do našeho klubu blogerek - http://rockwiktorka.blog.cz/1212/prihlas-se-klub-dokonale-nedokonalych :)
19 Jarmila* Jarmila* | Web | 26. prosince 2012 v 15:30 | Reagovat
Pokusím se: 7, 6, 3, sedmimílové, 3, 40, -, 3, 7, 3. :-D
20 VendyW VendyW | E-mail | Web | 27. prosince 2012 v 8:35 | Reagovat
Tak koukám, že se budu muset někde podívat na ty třináctery hodiny. protože to fakt neznám....ani jsem o té pohádce neslyšela. jo a teď mne napadá, není náhodou podle nich natočené Deváté! srdce?
a ještě taky Třetí princ, to je taky jedna z pohádek které mám ráda. Ale prostě Čerti vedou. Hlavně díky nádherným tmavě modrým očím a úžasnému úsměvu Mirka Dlouhého a skvěle rozčepejřenému a hrozně milému Ondrovi Vetchému. Mě tady připomíná Dlouhý strašně dvě filmové postay, Fanfána Tulipána a Černého tulipána dohromady a sexappeal obou představitelů, Gerarda Philipa a Alaina Delona :-D
21 Vendy Vendy | 27. prosince 2012 v 8:57 | Reagovat
[20]:Třináctery hodiny nejsou moc dobře zahraná pohádka - filmová.
Ale já to mám jako rozhlasovou pohádku a ta je boží.
Tedy, vynikajícně zpracovaná. ;-)  :-)
22 Vendy Vendy | 27. prosince 2012 v 8:58 | Reagovat
[20]:A S čerty nejsou žerty - to je jedna z nejmilejších pohádek, je v ní humor a taky romantika. Vladimír Dlouhý je opravdu uhrančivý typ a pěknej chlap a Ondřej Vetchý je jak víno - čím starší, tím lepší. :-)
23 danielinama danielinama | Web | 27. prosince 2012 v 10:25 | Reagovat
Pěkný pohádkový testík :-D Myslím, že pohádky mají docela oblíbenou trojku a sedmičku, když se člověk nad tím tak zamyslí :-)
24 Ænag Ænag | E-mail | Web | 27. prosince 2012 v 11:42 | Reagovat
Zajímavý testík, ale některá čísla bych marně hádala...:)
25 thumbs-up thumbs-up | Web | 27. prosince 2012 v 12:16 | Reagovat
tie Tři zlaté vlasy děda Vševěda to ma mohlo napadnúť :D ach :D mala by som fakt asi viac pozerať :D
26 proby proby | 27. prosince 2012 v 15:52 | Reagovat
Pokud jsi ten článek okomentovala takto, je vidět, žes ho pořádně nečetla - vůbec jsi nepochopila význam článku.
Jasně se tam zmiňuji, že sem lidé zavádějí americké zvyky, namísto těch našich.
Přečti si to ještě jednou a pořádně. ;)
27 Lofn Lofn | Web | 27. prosince 2012 v 17:15 | Reagovat
ještě bych do toho výčtu dodala -
za devatero horama...., ;-)
28 Bekky Bekky | Web | 27. prosince 2012 v 17:20 | Reagovat
Většinu pohádek znám :-).. tenhle kvíz jsem nějak prošvihla, škoda..
29 proby proby | 28. prosince 2012 v 2:16 | Reagovat
Myslím tedy, že tímto jsi vystihla svůj názor mnohem lépe a přesněji, než v komentáři předchozím, teď už ti rozumím a nezbývá, než s tvými myšlenkami souhlasit. :)
30 Miloš Miloš | Web | 28. prosince 2012 v 17:20 | Reagovat
Mě ještě napadají Tři sestry od A. P. Čechova, ale to není pohádka.
Soutěž jsem sice propásl, ale stejně bych se jí nemohl zúčastnit, protože z posledních 4 otázek znám jen Sedmero krkavců.
31 Channina Channina | Web | 28. prosince 2012 v 18:08 | Reagovat
je to prostek tak, skoro v kžadej je nejaké to číselko :)
32 Channina Channina | Web | 28. prosince 2012 v 18:22 | Reagovat
*
33 Channina Channina | Web | 28. prosince 2012 v 18:22 | Reagovat
*
34 Mniška Mniška | Web | 28. prosince 2012 v 19:46 | Reagovat
Koukám, že jsem to teda pěkně projela :D myslela jsem si, že na tom budu líp. Sedmimílovky znám, jen nevím, proč mě nenapadly :D
A otázka na obrázek tam byla taky? Kurník, co jsem pila?! 8-O :-D
35  Moss | Web | 28. prosince 2012 v 21:48 | Reagovat
Všude se hraje na počty, protože je to krásnější a to v tom, že je to upřesňuje, tedy člověk přesně ví, co čekat.
36 bludickka bludickka | Web | 28. prosince 2012 v 23:40 | Reagovat
Ze zmíněných pohádek jsem měla asi nejradši Sněhurku. Jinak pohádku o neposlušných kůzlátkách :)Ale tam se žádná číslovka neobjevuje :)
37 Ozzro Ozzro | Web | 29. prosince 2012 v 9:57 | Reagovat
A co čtyři z tanku a pes? :-)
38 Elisis Elisis | Web | 29. prosince 2012 v 17:13 | Reagovat
Gratuluji vítězům :-) A Mniška zajímavě upomenula, také mě to nenapadlo. Ono by se toho našlo více, jenže to už nejsou české pohádky ;-)
39 Kerria Kerria | Web | 29. prosince 2012 v 18:07 | Reagovat
[5]: Těch číslic je tam podstatně víc. Nejspíš z toho udělám taky nějakou soutěž. ;-)
40 Beatricia Beatricia | Web | 29. prosince 2012 v 19:49 | Reagovat
Zlatíčko, děkuji ti za roztomilý komentář. Moc mě potěšilo, že ses na mém blogu hezky ohřála. Ne, do spamu jsi nespadla, to bych tě hned vylovila a informovala.
Přeji ti krásné vkročení do nového roku a to ať vydrží po celý rok.  Přeji ti hlavně to nejcennější - zdraví, pak životní štěstí a pohodu v práci i soukromí. ♥♥♥
41 Tlustjoch Tlustjoch | Web | 29. prosince 2012 v 21:10 | Reagovat
[37]:
To není pohádka, jestli se to uzná, tak lobuji za sedm samrajů a potažmo sedm statečných.
42 Tlustjoch Tlustjoch | Web | 29. prosince 2012 v 22:17 | Reagovat
[37]:
To je skoro jako sedmnáct zastavení jara.
43 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 29. prosince 2012 v 23:39 | Reagovat
Těch sedm samrajů se ti povedlo - stačí vypustit jedno písmenko :-D
44 Vendy Vendy | 30. prosince 2012 v 13:08 | Reagovat
[37]:To je sice číslo, ale není to pohádka... takže bohužel. Zase nic. 8-)
45 Tlustjoch Tlustjoch | Web | 31. prosince 2012 v 14:42 | Reagovat
... sestry a ... prsten.
o ... prasátkách

Žádné komentáře:

Okomentovat