neděle 2. února 2014

Jak jsem vařila Itálii

Dnešní recept je do dalšího kola soutěže v AK.

Týden jsem studovala různé recepty a postupně zavrhovala Insallata ala Napoletana, Brodetto alla Romana, Minestru di Corata di Maiale, Ragů Bolognese, Lasagne Verdi al Forno, Maccheroni al Grattino, Pizzu ala Napoletana, semifredi, rizoto i Tiramisu.
Myslím, že kdybych zůstala u klasického Tiramisu, udělala bych lépe.

Ale ne, já se rozhodla pro ravioli.
A protože nejsem v Itálii, rozhodla jsem se uvařit ravioli trochu po česku.

Co bylo tedy v plánu?
Ravioli se sýrovou omáčkou a sekaným pórkem. S podomácku dělaným nudlovým těstem!

Na ravioli jsem si koupila mleté maso, stačilo 30 deka (a ještě mi zůstalo na špagety).
Dále jsem potřebovala pórek, cibuli, česnek, vajíčka, hrubou mouku a sýry taveňáky.

Z hrubé mouky, jednoho vajíčka (už jsem měla poslední dvě, tak žádné plýtvání), a vody, jsem vytvořila tuhé těsto.
(Rada číslo jedna - na půl kila mouky dejte klidně vajíčka dvě, nebo i tři. Bude pružnější.)

 
Bochánek jsem nechala hodinku odpočinout a pak vyválela dvě placky. Které jsem nechala ještě půl hodiny oschnout, rozprostřené na utěrkách.
 



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dala jsem vařit osolenou vodu a v misce vymíchala sekanou - do které jsem přidala sůl, pepř, pokrájený pórek, větší část rozšlehaného vajíčka (něco jsem nechala na pomašlování), lisovaný česnek a majoránku.




 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Až potud dobré!
Dál už to šlo šejdrem...

Na jednu placku jsem nanesla několik kopečků mletého masa.
Místa kolem nich jsem potřela rozšlehaným vajíčkem.
Na ně jsem položila druhou placku a přitiskla prázdné plochy k sobě. (Tady už byl problém, špatně jsem odhadla velikost placky, měla být větší než ta spodní).
Okrájela rádýlkem (po jednom přejetí jsem lapla normální kuchyňský nůž, šlo to lehčeji) a kraje ještě přitiskla k sobě.
Takto zněl původní recept na italské ravioli.
A víte co, je to nepraktický recept.

Tohle měly být původně úhledné taštičky. Místo toho jsou to jakési mega nudlové knedle.
A páč jsem praktická, okrájené zbytky jsem pak ještě pokrájela na širší nudle. Budou do polévky.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Rada pro vás!

Ignorujte nějaké překrývání placky plackou. Vykrájejte normální čtverce nebo kolečka, které naplníte, okraje pomašlujete vajíčkem, přehnete a stisknete kraje.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
První ravioli (v mém podání megaravioli!) jsem dala vařit do vařící vody a ještě lehce odpíchla lžící ode dna. (Rady kuchařek doporučují vařečku, já jsem víc tvůrčí a pracuji s tím, co mám po ruce, důležité je, aby to odolalo horké vodě a abych se pak neptala, kde udělali soudruzi z NDR chybu.)

A zatímco se vařila první dávka, dala jsem smažit cibulku na troše másla. Chvilku, do růžova. Přisypala jsem krupici, asi vrchovatou lžíci a chvilku promíchla. Zalila studeným mlékem (od oka, tak dvě deci), přidala dva taveňáky (Smetanito) a nechala pár minut provařit, do odstavené omáčky jsem přimíchala ještě lžíci plnotučné hořčice, má lepší chuť.
(Pozor, hlídejte vaření této omáčky, ať se nezapomenete jako já a nepřipálí se odspodu! Ještě teď mám v hrnci Savo na odstranění připálenin.

Rada č.2 - když se vám podaří připálit omáčku (rizoto, francouzské brambory), nezoufejte a neskákejte šipku z okna.
Prostě omáčku (rizoto, brambory) přehrňte do jiného kastrůlku, ale pozor, to co je připálené, nechte v původním. Přemístěná omáčka bez připálené směsi se ještě dá jíst).




 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
No a uvařené ravioli (vařím asi deset minut) naservíruji na sýrovou omáčku a posypu posekaným pórkem.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Samozřejmě lze obměňovat a klidně můžete dát jako přílohu rajčatovou omáčku, ale i koprovou omáčku nebo žampionovou.

Vlastně to nebylo až tak nepovedené, sice se z taštiček staly kufry, ale jedlé to bylo.
Dokonce jsem si přidala.

A tuto koláž jsem poslala do soutěže, spolu s receptem...
 
 
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat