pátek 28. února 2014

Otázky od Bludičky

Bludičko, promiň, na některé otázky jsem reagovala podrážděně, asi jsem nebyla ve formě. Neodpovídala jsem na tvé otázky, ale na otázky z jakéhosi projektu.

Kdyby byly otázky tvoje, určitě by byly chytřejší a reagovala bych vážněji.

Zajímavá výzva u Bludičky. Nejedná se o klasický tag, challenge ani výzvu, ale jsou to otázky z oblasti psychologie.
Reklama

1. Co pro Vás konkrétně znamená jistota?
Bezpečí. Vědět, že věci jsou stálé a stabilní. Že je něco, na co je spoleh. Že se mohu o něco opřít, od něčeho odrazit. Že jsou věci, které se nemění, i když se mění vše kolem.

2. Co prožíváte, když cítíte radost?
Radost, co jiného? Pocit volnosti, pocit něčeho neuvěřitelného, euforii, chuť tancovat, chuť něco dělat, chuť si zpívat (nemusí být nutně všechno pohromadě). Dobrou náladu, úsměv nebo rovnou chuť se smát. Usmívám se na celý svět, nejraději bych každému pomohla.
Nebo, skoro každému.

3. Co pro Vás radost konkrétně znamená?
Blbá otázka, jak na tohle odpovědět, odpověděla jsem v předchozí odpovědi.
Nebo má otázka znít, co způsobí radost? No, když se mi něco povede, když mě někdo pochválí (ach, ta povrchnost), když se mi zdá krásný sen, když je venku hezky.
Co pro mě radost znamená? Konkrétně? Absenci zlosti, absenci žalu, smutku, pocitu marnosti. Znamená pro mě chvíli, kdy mohu vynořit hlavu nad hladinu a nadechnout se.

4. Když si představíte, že pro Vás existuje činnost, která ve Vás vzbuzuje radost, co to je?
Asi to, co mě baví. Tedy přečtení si zajímavé knížky, i když samotné čtení zrovna radost nevzbuzuje, ale pak ten dobrý pocit z prožitého příběhu, a hlavně, ten dobrý pocit, že to nejsem já, kdo je v tom příběhu zamordován. (nebuď cynická, Vendy).
Tak dál. Mimo to, co mě baví, by to měla být i nějaká tvůrčí činnost. V mém případě - pletení nebo fotografika.

5. Když si představíte, že skutečně takovou činnost vykonáváte, co konkrétně děláte?
Sedím na prdeli a štrikuju. To znamená, vezmu dvě jehlice, přadýnko vlny nebo nějaké jiné příze a navlékám očka z jedné jehlice na druhou, přičemž to jedno očko provlékám a tím vzniká další očko, a tak pletení narůstá a přibývá, sranda, že.
Sedím na prdeli a klikám na myš, posouvám ji zleva doprava a zprava doleva, odsouhlasuji, co se mi líbí a vracím zpátky, co se mi nelíbí. Vybírám různé variace a zabarvení a když se mi líbí, plna nadšení ukládám do počítače.
Ležím na posteli, nejlépe s kusem žvance v ruce a knihou a čtu a přikusuji. Značka ideál je jablko a rohlík, značka neideál je rajče, protože má tu protivnou vlastnost, že i když koušete co nejopatrněji, pukne v půli a šťáva vyletí přímo na stránky knihy. I kdyby ta kniha ležela o třicet čísel dál.

Pozn. - takhle odpovídám pod dojmem otázky. Obávám se, že kdybych seděla u skutečně živé odbornice, která se mě na tohle ptá, takhle drzá bych nebyla, jen bych to tak cítila. Odpovídala bych krotce, mdle a vlažně.

6. Když si představíte, že jste se posunula o půl roku v čase a našla jste to co Vás naplňuje, baví, zajímá, motivuje, inspiruje a dělá radost, co to konkrétně je?
Renovuji barák, kompletně. Tedy vybírám podlahy (nepokládám, jen vybírám!), vybírám barvy na stěny, světla, nový nábytek... a tak.

7. Co Vám tato činnost kromě radosti ještě přináší?
Pocit změny, obnovy, sejmutí okovů.

8. Jak na Vás reaguje okolí?
Mdle. A taky přátelsky. Jak kdo...

9. Co děláte jinak?
No, jím, spím, koukám na televizi, občas vyjedu ven, sním, piju kafe, občas okopu zahrádku, zametám, uklízím, peru... mám jmenovat úplně všechno?

10. Když si představíte, že máte svůj životní cíl, jaký je?
Být dostatečně zajištěná a pracovat jen pro zábavu.

11. Jak žijete, když žijete "svůj život snů"?
Nežiju svůj život snů, protože nejsem dostatečně zajištěná a nepracuji pro zábavu.

12. Jak vypadá partnerství, které Vás naplňuje?
To existuje?

13. Když si představíte, že máte pevné body ve svém životě, jaké jsou?
Rodina, zajištění, zdraví. V libovolném pořadí.

14. Když si sama sebe představíte za 5 let, jaké jsou Vaše nejbáječnější představy o Vás samotné?
Že už tady nebudu a že to bude rychlé. Ráda bych si představovala opak, ale... nejbáječnější představy?
Utopie. A mít nejbáječnější představu, že budu přežívat, u mě není nejbáječnější představa.

15. Co všechno byste chtěla zažít, prožít, naučit se, vyzkoušet, …?
Chtěla bych jet do Paříže, do Anglie a procestovat Česko. Chtěla bych se naučit vyrábět skleněné lampičky (vitrážové) na čajové svíčky. Chtěla bych se naučit háčkovat.

16. Co je to, co když uděláte někomu pro radost, přinese to radost i Vám?
Když pro někoho něco vyrobím a ono to fakt udělá radost.
Když pro někoho něco vyberu a koupím a ono to fakt udělá radost, trefím se do vkusu nebo do přání.

17. Čím byste si nejvíce udělala radost sama pro sebe?
Co já vím... třeba sachr dortem a kávou?
Nebo spíš, zhubnout a nechat se vyfotit coby Kráska nesmírná.

18. Co Vám pomůže radovat se v každém přítomném okamžiku a projevovat vděčnost za to, co máte, umíte, děláte, tvoříte už teď?
Hudba, vůně, barvy.

19. Jaká každodenní aktivita zvýší Vaše vědomí sebe?
Už jen vylézt z postele je aktivita, která mě udivuje. No a trochu probuzená a svěží se cítím po opláchnutí xichtu, neboli, obličeje... ty ospalky jsou přece jen svazující.

20. Co je v současnosti to první, co když začnete dělat, budete čím dál blíž k naplňování své životní vize?
Koupím si pořádný boty a začnu chodit do práce pěšky. Nebo z práce.
Ale né každý den,nic se nemá přehánět...

21. Co pro svůj vnitřní klid můžete udělat ještě dnes?
Vzhledem k tomu, že je půl hodiny do půlnoci, tak toho už moc neudělám. Snad, dopsat článek, zveřejnit a tím dokončit započaté dílo.
 



Tak nevím, odpovědi by asi nebyly uspokojivé a rozhodně bych se na ně nezmohla v ústním podání.
 
 
Docela zajímavá byla i odezva v komentářích.
 
 

Komentáře

1  Verča.. | Web | 1. března 2014 v 0:06 | Reagovat
Odpovídala si smyslně a zároveň poutavě. :)
Jinak Ty asi nebudeš moc pozitivní člověk viď? Soudím dle odpovědi na otázku 14. :D
2  valin | Web | 1. března 2014 v 0:43 | Reagovat
Tak sem si početla, zajímavé jsou jak otázky i tvé odpovědi. Určitě jsi pozitivní člověk, kdo by nechtěl sejít z tohoto světa rychle a bezbolestně, že? Máme leccos společného :-)  :-)
3  Kariol | E-mail | Web | 1. března 2014 v 7:02 | Reagovat
Myslím, že pro Bludičku budou tvé odpovědi nanejvýš zajímavé a radostné. :-) Podívám se na ty otázky, třeba to taky zkusím... :-)
4  Doma | Web | 1. března 2014 v 7:43 | Reagovat
Nebýt toho, že tyto otázky jsou o přemýšlení, taky bych to zkusila, ale já spíše potřebuju opak - na nic nemyslet :)
5  mengano | E-mail | Web | 1. března 2014 v 8:12 | Reagovat
No, některé otázky byly, jak to jen kulantně říct, poněkud podivné ;-)
Každopádně tvé odpovědi se mi líbily. Právě tím, že sis občas nebrala servítky. Jen u té čtrnáctky mě dost zarazilo, že UŽ za 5 let tě napadlo přemýšlet o smrti :-? Ovšem s tím, že bych z tohoto světa chtěla odejít rychle a bezbolestně, jsem s tebou rozhodně zajedno :-)
6  Beatricia | Web | 1. března 2014 v 10:24 | Reagovat
Už jsem se dost napřemýšlela u bludickky, ale písmo jsem nevydala. Ty jsi to uchopila květnatě a rozvinutě; to je tvá parketa, to ty bravurně ovládáš. :-)
7  Neriah | Web | 1. března 2014 v 12:14 | Reagovat
Zajímavé, i když někdy trochu zvláštní otázky, ale tvoje odpovědi jsou nejlepší. Já bych se v odpovědích neustále opakovala, tak to radši ani zkoušet nebudu. Ústně bych je taky asi nedokázala úplně zodpovědět, možná bych ale dokázala být i drzejší - víc než písemně. :-)
8  Liliana Landštejnská | Web | 1. března 2014 v 12:30 | Reagovat
Na takové otázky by se mi asi těžce odpovídalo. O některých věcech třeba přemýšlím, vím co a jak... ale už pak nevím, jak to vyjádřit.
9  Beatricia | Web | 1. března 2014 v 14:48 | Reagovat
P.S. Zlati, díky a já tobě přeji detto na druhou.♥♥♥
10  TlusŤjoch | Web | 1. března 2014 v 15:13 | Reagovat
Já když mám radost, metám kozelce.
11  signoraa | Web | 1. března 2014 v 16:04 | Reagovat
Otázek, které mířily mnohdy na tělo, jsi se zhostila báječně.
Přemýšlím, zda bych dokázala odpovědět na všechny z položených otázek více než jedním slovem. :-)
12  Janinka | E-mail | Web | 1. března 2014 v 16:54 | Reagovat
Nejvíce se mi líbila odpověď u otázky číslo pět :-). Na některé otázky by se mi asi stěží hledala odpověď, hlavně proto, že jim třeba ani moc nerozumím, takový nešálek mojí kávy :-D. Ale to je asi můj problém :D.
13  Date tree | E-mail | Web | 1. března 2014 v 18:02 | Reagovat
To jsou hodně zajímavé otázky a i na takové nepříjemnější jsi skvěle odpověděla :)
14  Vendy | 1. března 2014 v 21:26 | Reagovat
[1]:Já jsem velmi pozitivní člověk. Ale pod tíhou reality jsem negativní. ;-)
[2]: Jojo. Jsem v podstatě pozitivní... :-) Z té jedné poznámky se nedá říct, že bych byla negativní. Negativní jsem jen chvílemi, kdy mě válcuje skutečnost.
[3]: Podívej se k ní, má zajímavý blog. 8-)
[4]: I to je občas potřeba, vysadit... :-D
[5]: To mě napadá občas, už asi dvacet let, takže to nebude tak horký. A záleží, v jaké budu situaci, jasně... Jinak, ty otázky jsou opravdu chvílema dost blbé, tos vystihla přesně, jen opsala kulantně. ;-)  :-D
[6]: Tvůj komentář jsem četla, a věřím, že v duchu sis odpověděla. K mému rozepisování - však víš, že někdy jsem hodně ukecaná. :-P
[7]: Děkuji! Je fakt, že některé otázky bylo pro mě dost obtížné pochopit tak, jak jsou myšleny. :-)
[8]: Tohle je právě docela dobrý, že si sesumíruješ odpovědi v hlavě a trochu si uděláš pořádek ve svých představách. Zkus" ;-)
15  Vendy | 1. března 2014 v 21:29 | Reagovat
[9]: ;-)  8-)
[10]: Jak Oldřich Nový v Modré hvězdě? ;-)  :-)
[11]:Díky! Zaujalo mě, že bys chtěla odpovědět na otázky jedním slovem. Myslím, že to je nemožné... většinou. :-)
[12]: Určitě bys odpovědi našla, o tom nepochybuji. A byly by to vtipné odpovědi, určitě... :-)
[13]: Díky i tobě. Některé otázky mi opravdu připadaly trochu... vlezlé? Hloupé? Na tělo? :-)
16  Bekky Müller | Web | 1. března 2014 v 22:46 | Reagovat
To je moc pěkné, líbí se mi že jsou to takové neobvyklé a přemýšlivé otázky :-) Líbí se mi zvlášť otázka a odpověď devatenáct, ta je moc pěkná :-)
17  Mad Med | Web | 2. března 2014 v 10:07 | Reagovat
Paráda! Tvoje odpovědi jsou, myslím, uspokojivé víc než dost, vtipné a výstižné a asi bych na některé otázky odpovídala podobně, viz č. 12 :-D.
Trošku jsem se tu začetla a tvůj styl psaní se mi moc líbí. Jo, a díky za laskavý komentář :-)mé "elfské vize."
18  Karamelka | Web | 2. března 2014 v 14:30 | Reagovat
super otázky :-) to by mě nenapadlo se na takovéto věci zeptat :-)
19  Ko Ky | Web | 2. března 2014 v 15:21 | Reagovat
zajímavé to otázky :)
20  Lucerna | 2. března 2014 v 15:29 | Reagovat
Otazky trochu narocne, ale paradne odpovede :-D.
21  Miloš | Web | 2. března 2014 v 20:07 | Reagovat
Na mnoho otázek bych neuměl odpovědět. Ještěže, nebyly určeny mně.
Pěkná je 2. otázka: "Co prožíváte, když cítíte radost?"
Já bych řekl, že smutek, že ta radost nebude trvat dlouho :-)
22  Radka | E-mail | Web | 2. března 2014 v 22:09 | Reagovat
Četla jsem otázky nahlas dceři a poté, co odpověděla, přečetla jsem i Tvou odpověď. Na otázku 3 odpověděla úplně stejnými dvěma slovy :D
Zajímavé, myslím, že jde hlavně o pocity, které mají o člověku hodně vypovědět
23  Bev | E-mail | Web | 3. března 2014 v 5:11 | Reagovat
Podle mě jsou tvé odpovědi velice uspokojivé. Moc krásně jsi to napsala. :-)
24  Seina | Web | 3. března 2014 v 10:10 | Reagovat
Moc pěkné, určitě jsi se u toho musela pořádně zamyslet a otázky i odpovědi jsou úžasné. :-)
25  Erička | Web | 3. března 2014 v 12:52 | Reagovat
Tvoje odpovědi jsou vtipné :) Trochu mě překvapila 14. odpověď: Že už tady nebudu a že to bude rychlé ???
26  Ronnie Sparks | E-mail | Web | 3. března 2014 v 13:36 | Reagovat
Náhodou jsou odpovědi dobré a mě uplně stačí :-) docela fajn tag
27  Em Zet | Web | 3. března 2014 v 19:16 | Reagovat
Ty otázky mi přijdou dost optimistické a takové milé. :D Plné radosti. :-D Je to takový energií nabitý článek. :-)
28  Magdaléna | Web | 3. března 2014 v 21:20 | Reagovat
Smím sezeptat - ty otázky jsi musela zodpovídat? Přijde mi, jako bys to dělala s velkou nechutí. Vždycky jsem z tvého blogu i komentářů měla takový pozitivní pocit a najednou tu vidím velkou zatrpklost. Možná se mi to zdá, ale... přijde mi to hodně pesimistické.
29  Vendy | 3. března 2014 v 21:43 | Reagovat
[28]:Nemusela, chtěla jsem to zkusit. Ale otázky mi občas připadaly dost hloupé, nebo jsem nepochopila jejich genialitu či skrytý smysl. Odpověděla jsem je ze zvědavosti, a pravda, taky jsem nebyla zrovna v nejlepším rozpoložení, dá se říct, že jsem byla v mírně depresivní chvíli, nebo spíš v hodně depresivní chvíli.Nikdo mě ale nenutil. Viděla jsem odpovědi u Eričky a to je úplně jiný kafe.
30  Vendy | 3. března 2014 v 21:44 | Reagovat
[28]:P.S.jsi jedna z mála, která v tom vidí pesimismus. Ale trefila ses, i když v podstatě jsem pozitivně laděná, nebo spíš, byla bych, kdyby....
31  •Pet!nka• | Web | 4. března 2014 v 16:45 | Reagovat
Naživo by to bylo jiné, to je jasné, ale myslm, že jsi odpovídala dobře. Zajímalo by mě, co by z toho o tobě ta slečna vypozorovala.
Mimochodem díky, dostala jsem díky tobě chuť na sachrův dort :D

Nový komentář

Žádné komentáře:

Okomentovat