pondělí 28. června 2010

Koho zajímají poutě? Dnes poplatky ve zdravotnictví

28.6.2010

A pět minut mi stačilo, aby se mi zhvězdilo před očima a prošlehávaly rudé nitky. Bavili se dva odborníci, tedy odborník a moderátor a řešili poplatky. Jestli třicet, padesát nebo šedesát korun...
Odborník neustále hovořil a srovnával naše poměry a poměry v Americe, inu, takové příklady jsou k nezaplacení, stejně jako porovnání našich poměrů a poměrů v Řecku. Nevím tedy, kdo u nás bere stovku odstupných platů při odchodu ze zaměstnání, nepočítám zlaté padáky páprdů, kteří úspěšně dovedli podnik ke krachu, taky dobrá práce, ne? No to je jedno... že bych byla věčný oponent a popouzí mě naprosto všechno? Nebo mám trochu smyslu pro fair play a příšerně mě vytáčí jakákoliv křivárna? Nebo mě vytáčí křivárna, která už přesahuje všechno rozumné?
A jsme u toho pojištění, znovu a opět, protože já laicky nechápu jednu věc. Když ten odborník porovnával Ameriku a nás, oháněl se argumenty, že tam ošetřují lidi, kteří si pojištění platí. Tak nevím, každý měsíc odvádím povinné zdravotní pojištění, to je nic? To je nic... možná že nic neplatím, jen se mi to zdá.
Jeden čas lítám po doktorech, pak dva roky u doktora nejsem, pojištění platím pořád - ze snu probuzená - a odborníci a zdravotnictví se tváří, jako by vše bylo zadarmo. Platíme potichu, proto pojištění neexistuje? Královny nemají nohy? Mimochodem, platím poplatky u doktora, ale platím i poplatky za recept. A nejen za recept, ale i za každou položku...
Někdo tomu může říkat spoluúčast pacientů, já tomu říkám legalizovaná zlodějina. Ach, tvrdé, brutální slovo, a určitě tomu nerozumím, protože jsem laik a nepracuji ve zdravotnictví ani v pojišťovnictví, ale rozumím tomu, že každý měsíc musím odevzdávat do pryč víc než šestnáct set. A velkohubá prohlášení mě míjí, jen občas brnknou o ubohý chorý nerv.

A protože na každou situaci se dá uplatnit tzv.černý humor, našla jsem několik dobrých hlášek. Nebo vtípků.

Je to černé a klepe to na dveře, co je to?
Naše růžová buducnost!
 

 

 

 

 

 

Přijde ošetřující lékař do nemocničního pokoje, drží v ruce samopal a říká pacientovi: ´Tohle je poslední dávka, kterou je vám vaše zdravotní pojišťovna ochotna uhradit!´

Přijde muž k lékaři s tím, že ho bolí na prsou. Doktor si pacienta poslechne a povídá: ´Zkoušejte si na prsa dávat hlínu.´ ´To pomáhá?´ ´Ne, ale zvykejte si.´


Žádné komentáře:

Okomentovat