sobota 7. srpna 2010

Máme doma puberťáka

7.8.2010

Jenže tento puberťák má křídla, netříská dveřmi a nedržkuje...

Pátý týden ze života opeřence a mého pomalého dobíhání, neboť energie se vyčerpává (teda ne že bych nějakou měla) a ten náš fižďa začíná být v období ptačí puberty.
Jinými slovy, přežil moji šílenou péči a kupodivu začíná dospívat. K létání se pomaličku připravuje, tuším že za pár dní udělá první pokusy.


Co se týká stravy, zdá se, že už se nepotřebuje tolik cpát - až jsem žasla, kam to všechno narval? Podezřívala jsem ho, že má v žaludku černou díru, kde se všechno spolykané žrádýlko ztrácí.

Zobáček mu zpevněl a mírně se stočil dolů, takže dostal lehce dravčí výraz... peříčka vesele dorůstají a křídla se prodlužují. Křídla mají šípovitý tvar a ocásek dostává klasický vlaštovčí vidlicovitý vzhled, jen ta barva je černá. Ať dělám co dělám, myslím že to bude skutečně rorýs obecný - dle Kittanyi téměř nepřežitelný druh mláděte.

Pravda je, že jsem se kdesi dočetla, že rorýse je opravdu obtížné udržet při životě, zejména když je tak malý.
Jeho štěstí spočívalo v tom, že jsem nevěděla, že je to rorýs.
Jo, a krmila jsem ho absolutně blbě. On se má totiž krmit hadičkou. Ale jak bych mu hadičkou vpravovala kousky jater, a masa, nevím...

Ale přesto, že jsem ho podle oficiálních pramenů krmila blbě, fižďa roste, chutná mu i nadále, i když chutě se mění. Pozře vše, co jsem napsala minule, včetně piškotů a rohlíků v mléce, jen už má menší dávky. (Asi poloviční proti tomu, co do sebe naládoval předtím.)
Co je potěšující, zvládá delší doby mezi krmením.

Všimla jsem si v poslední době (asi 10 dní), že při polykání stravy třepe křidýlky. Původně jsem myslela, že jsou sousta příliš velká a že si tím pomáhá, ale pak jsem si uvědomila, že rorýsci (stejně jako vlaštovky) loví v letu - tedy když baští, tak zrovna letí. Instinkty jsou opravdu silné a to mi dodalo naděje, že se snad opravdu zadaptuje.

Jedna vada na kráse - na zobáčku má pořád ošklivé zaschlinky od žrádélka. Velkou část se mi podařilo odstranit - a že to byla piplačka - ale u zobáčku to drží a drží, navíc i blízko očí, takže mám obavy nějak moc silně zasahovat. Třeba se časem přepeří a ty zatracený drobky zmizí... Nebo nepřežije ani pár dní a bude to stejně jedno.

Dnes jsem připravila několik foteček fiždíka, ale tentokrát jsem mu dala slušivější kabátek...

Malé Picasa úpravy, nějaká koláž a jako třešnička na dortíku jedna prolínačka...
Na závěr jsem přidala malou anketku, jestli si chcete kliknout, je pro vás!

Náš rorýsek upravený, zušlechtěný a zkrášlený... 

 



Žádné komentáře:

Okomentovat