neděle 2. října 2011

Léto babí se s námi loučí

2.10.2011


Včera jsem vytáhla kolo, oprášila, napumpovala a jela k bráchům - za jedním s fotkou a pro poukazy, které mi slíbil natisknout a za druhým jen tak. Bydlí totiž blízko sebe. Zoncna dnes rumplovala jak divá a tak bylo všechno v pohodě. Přihodila jsem do tašky foťák a pro jistotu přibalila dvě náhradní baterky, které jsem v týdnu dobíjela.

A dobře jsem udělala, tedy aspoň s foťákem.

Protože jsem jela náhodou vrchem místo spodem, cesta vedla kolem místní školy a viděla jsem ohraničenou silnici a zhoufované děti. Jo, byl to trénink na hasičák. Hadice, nádrž a skupinka malých aktivistů... kdo by odolal? Takže jsem zastavila, a hned začala střílet fotky. Tím spíš, že mezi malými hasiči jsem poznala i synovečka...

Fotit děcka je skvělé, zjistila jsem. Zejména děcka, které nepózují, ale jsou v pohybu. Pak vznikají úžasné spontánní fotografie...

A povedl se mi ještě jeden oulovek, protože vedle hasičů přistálo auto s nevěstou a dvěma družičkama. A zatímco pořadatelé soutěže laškovali s nevěstou a slibovali jí koupel v místní nádržce, rychle jsem na ní zacílila a cvakla několik snímků.Nedokonalých, ale je tam.
A došly baterky. Takže jsem chutě zalovila v těch náhradních, vyměnila je, nastartovala digitál - a objevil se nápis, oznamující, že baterie jsou vybity. Ty druhé, ty co měly být nabity! Takže se nabíjely celý den zbytečně? Murphy, proklínám tě!

Zatraceně! Zaklela jsem několika vysoce neslušnými slovy, ale byla celkem spokojená... fotky budou.
Víc mě to zamrzelo zvečera cestou zpátky - viděla jsem totiž naprosto úžasný záběr pro snímek. Přesně takový kýčovitý, který vypadá jak po úpravě. Lehce zamlžená polní cesta, prozářená
ohnivou barvou západu slunce.
A druhý - dokonalé zrcadlení stromů v rybníčku.
No, zkusím zítra... ale to už nebude ono.

V dnešní sérii fotek máme jeden rozostřený záběr u řeky, výcvak byl nepovedený, a fotka vypadá buď jako upravená v programu nebo jako zmetek. Ujištuji odpůrce programových úprav, že tahle fotka je zmetek.
Další výcvak je část stromu, líbilo se mi zabarvení lisít (jo už to začíná), následuje série fotek s hasičským pokusem - děcka před startem, nějaké momentky při akci, záběry na stařičké čerpadlo a letitou nádržku. Staré, ale funkční.
A na závěr několik malých záběrů na nevěstu s družičkami, malé zpestření hasičského cvičení.













Žádné komentáře:

Okomentovat