středa 3. října 2012

A to všechno pro jedny kamna

3.10.2012

Vážně bych nevěřila, co všechno podniknu kvůli jedněm kamnům.

Byl to nápad mýho bráchy.
Mám obyčejná kamna, zvaná Petry, ve vedlejším pokoji a padl návrh, přemístit je do mého. Komín je společný, vstup do komínu z každé strany, takže problém by nebyl.
Jediný problém byl v tom, že nábytek jsem měla seskládaný úplně tipťop a nedalo se tam vyšetřit ani půl metru...

Asi dva měsíce jsem přemítala a vymýšlela varianty, jak dostat kamna do pokoje, aniž bych narušila moje nábytkové sestavení - a nešlo to. Chtě nechtě, jsem musela asi dvě skříňky vyloučit z nábytkové sestavy. Sirotečkové, budete vykopnuti o místnost dál, pomyslela jsem si.

Před třemi týdny mi brácha sdělil: sestro milená! (on mi vždycky říká sestro milená, mně to připadá legrační). Připrav se, že příští týden přehodíme ty kamna.
A bylo to. Odjel si z návštěvy u kafete vesele dom a mně připadl úkol, nachystat pro kamna místo.
Nakonec jsem to vysumírovala. Minimálně dvě skříně musely z místnosti ven.
Oželela jsem hudební skříň, která může být v sousední místnosti jako solitér (teda, solitér mezi ostatním nábytkem).
A jestli se vleze ta malá úzká z Idey, půjde tam také, rozhodla jsem se nakonec.

A protože je to na vysvětlování složité, zkusila jsem pro vaši představu namalovat jakýsi plánek.
Rozmístění skříní v původním stavu (není tu zamalovaná sedačka ani křesílka). To šedý je stůl s počítačem - starou hyenou, skříň A je jakýsi sekretář, ve kterém jsou jak papíry, tak pár knížek, nějaké kazety, cédéčka a pár skleniček. Skříň B, G, H a I jsou knihovny. Skříňky C a F jsou jakési polotovary se zavíracími dvířky a šuplíky. Skříňka J je na pár hadříků a skříňka CH je hudební...
Ty malé skříňky D, E a neoznačená jsou malé skříňky od Idey, kde mám narvané všechno, co se dá, od dévédéček počínaje, přes knížky, pár kazet, časopisy, nějaká ta kravinka, co na ni sedá prach a čajové svíčky, vonné tyčinky, nabíječku na mobil, dobíječku na baterie a dvě baterie na dobíjení.



Plán přesunu byl následovný:
Vytáhnout skříň A a Stůl s počítačem-starou hyenou. Ze skříně A napřed vynést všechny:
papíry
knížky
kazety
cédéčka
keramické misky
čtyři skleničky s motivem lodí
a fotografická alba.

Mezitím, co jsem smetla, odpavučinovala a umyla odkrytou podlahu a ometla skříně (to by jeden nevěřil, co se nachytá pavučin), jsem vyklízela skříň I, tedy knihovnu. Skříňku s hadříky jsem vyklízet nemusela, to se dalo odtáhnout i s tím...
Prosím, zametání, ometání a umývání už nebudu popisovat, dělo se to u každého nábytku, se kterým se hnulo.

Takže stůl jsem pošoupla, do rohu dala skříň F, místo áčka je skříňka J, vedle knihovna B a původní skříňka C (s tímhle se naštěstí nemuselo hýbat.)

Etapa dvě: vyklidit hudební skříň CH, což obnášelo osm balíků - nemyslím tím 8 ks - gramofonových desek (archivní zásoby z let minulých), vytahat několik keramických nesmyslů a vytáhnout skříň samotnou a vyšprtat ji do vedlejšího pokoje. Ugarážovat na nějakém příhodném místě, kde už zůstane navěky, a nanosit zpět 8 balíků gramofonových desek a keramické nesmysly.
Včetně dvou solidních reprobeden, které patří ke gramofonu, který je v polici hudební skříně.
Na místo hudební skříně přišla knihovnička H, vedle knihovna G a na kraj knihovna I.
Každá z těch knihoven se musela před přesunem vyklidit, bo knížky jsou těžké jak kráva.
Jak je těžká kráva? Nevím, asi hodně.
Zkuste si ji zvážit...
No, a po přemístění skříňky E jsem nakonec získala příslušný prostor pro kamna.























A takhle to vypadá dnes.























To zatracené stěhování mi trvalo celý týden, kousek po kousku.
Kvůli jedněm kamnům.
Jsem musela přešupit devět skříní.

Vivat Petry!

P.S. to byste nevěřili, co se vleze do jedné malé knihovny.














































































P.S. v kamnech zatopeno a to báječné teplíčko bych vám přála pocítit!
Ještě si musím koupit čajovou konvici.
Nebo jakoukoliv konvici, která se dá postavit na ta báječná kamínka.

Žádné komentáře:

Okomentovat