čtvrtek 22. července 2010

S pískletem je taky sranda, nevěřila bych

22.7.2010

S naším nalezeným ptáčuletem je taky sranda. To bych sama nevěřila, ale dovede se chovat skoro jako mimino. Takový ptačí mimino...


První dva týdny reagoval jen na pohyb a hlas, měl zavřené oči... koncem druhého týdne oči už otevřel, ale až po dvou dnech jsem zaznamenala, že už i reaguje na okolí. Vzala jsem ho na ruku a šla s ním na dvůr, rozhlížel se kolem sebe a tvářil se jak jojo.

Jeden den shltnul nějakou větší mouchu a asi měl zacpaný krk - prostě ve vteřině zvadnul, hlavička dolů. Řekla jsem si "to je ale fofr" a rychle jsem mu do zobáku vpravila trochu vody, takže polknul a vzpamatoval se...

Včera (tj.středa 21.) - se stal nevídaný jev. Buď byl přehřátý (v tom počasí není divu) nebo přežraný... prostě začal odmítat máčené rohlíky. No, nedivím se, už jich musel mít plný zobák. Mlel hlavičkou zprava doleva a vyhýbal se kontaktu s jídlem. Maximálně kousek vzal štítivě do zobáku a znechuceně odhodil... Takže nahodil svoje okolí, sám sebe i mě. Fujtajblík.

Tuto indispozici jsem napravila kouskem vařeného žloutku, po kterém se vrhnul jak by nežral 14 dní a chutě polykal, s nadšeným svitem v oku. Pak odpočíval a když jsem na něho "broukala" mazlivky, tak zavíral oči a jen si pro sebe ospale pípal.

Dnes byl zase asi zachlazený, protože jsem rosila okolí a asi jsem zarosila i jeho... najednou úplně ochraptěl. Takže - i ptáčkové můžou ochraptět! Vydával zvuky naprázdno a byl z toho vytelený ... Takže jsem mu chvíli dala pauzičku, nahřívala ho v dlaních a pak nechala v kleci. Po půl hodince už chytl druhý dech a teď cvrčí stejně jako dřív...

Srandovní je, jak se naučil reagovat na můj hlas. Když jdu krmit, začnu na něho mluvit takovým tím speciálním hlasem který mám pro mláďata, kočky, pejsky a děti. V tu chvíli se silně rozcvrčí a začne běhat s rozpřaženými křídly a otevřeným zobákem, nadšeně a hladově.

Začíná se peřit, peříček už přibývá, ale zatím je celočerný. Černé oči jako korálky a černá peříčka, ještě trochu holátkovej je na krku a na hlavičce. Křídliska má zašpičatělé, šípovité - vzhled vlaštovky. Ale pořád nevím, co to je...



Žádné komentáře:

Okomentovat